Author |
Topic  |
|
pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts |
Posted - 2003/03/30 : 17:22:07
|
   Dags for en bekannelse...Efter att ha haft uppehall i mitt skivkopande under en langre period fick jag igar ett "aterfall" och nar internet-surfandet var over var jag agare till 28 nya cd-skivor. Hoppsan vad latt och fort det gick. Ser fram emot manga hogtidsstunder i soffan och bilen. Har ar listan i alla fall:
Ruby Braff: Variety is the spice of Braff Coldplay: a rush of blood to the head Cooder/Bhatt: A meeting by the river Cooder m.fl.: Buena Vista Social Club Josefin Cronholm & Ibis: Wild Garden Douglas/Barenberg/Meyer: Skip, Hop & Wobble Lisa Ekdahl: Back to earth Lars Erstrand: Complete Songs Sos Fenger: Beverly Way Mike Garson: the Oxnard Sessions, Vol 2 Elton John: Greatest Hits 1970-2002 Manuela Laerke: So very still Angelita Li Feat: Caminhos Cruzados Madonna: the Immaculate Collection Ron Nelson: Holidays and Epiphanies Mikael Neumann: Danske Sange & Svenska Visor Oregon: Beyond words Raff: Symphony no 1 Michael Ruff: Speaking in Melodies Rutter: Requiem/Anthems U2: the Best of 1990-2000 Ulf Wakenius: Guitar Artistry of Ulf Wakenius Jennifer Warnes: Famous blue raincoat Frank Zappa: Yellow Shark Far and Away (Soundtrack) Gods and Generals (Soundtrack) Fi/Analogue Productions (Sampler) More Jazzvisits 1997-99 (Samlingsskiva)
Jaja, det var ju ett tag sedan som sagt... Heja Amazon.com...
Peter |
Detroit, Michigan |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/04/01 : 20:24:39
|
Wow, great! Drabbar nog ingen fattig … som man så skämtsamt brukar säga här i Svedala. Grattis för att Du har fått korn igen för bra musik. Själv är jag tvungen att regelbundet köpa skivor *s* annars känns det inte att jag lever. Men oftast brukar det bli skivor som är på extrapris, rea eller på postorder. Jag känner mig jättelycklig de gånger man lyckas med att hitta en bra platta mycket billigt. Fast i ärlighetens namn träffar det inte så himla ofta. Jag trodde mig ha gjort ett kap när jag köpte As Good as It Gets: Black Gospel, för 39,50, men mer än kuriositet var skivan ändå inte. Hoppas att musiken växer desto oftare man lyssnar på den … Fast på nätet kostar den oftast cirka 14 dollar, (och på GInza 79 kr). Stay cool! /JJ |
 |
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2003/04/02 : 08:51:03
|
Det är skönt med "skivorgier" ibland! 28 cd:n på raken! Och jag som tyckte att mina 10 i mars var i häftigaste laget... Det var en synnerligen blandad kompott du fått ihop, intressant musiksmak. Här är mitt nyligen inköpta gäng CD:n, samtliga från amazon.com respektive amazon.co.uk. (Jag klarade mig från tullavgifter den här gången också...): Calexico, feast of wire Damien Rice, O Chris Rea, Stony Road Jackie Leven, Shining brother, shining sister Tim Easton, Break your mothers mouth Neko Case, Blacklisting Ed Harcourt, From every sphere Kathleen Edwards, faithless Cat Power,you are free Hem, rabbit songs
 |
 |
|
pick-me-up
Member

1382 Posts |
Posted - 2003/04/02 : 10:03:44
|
Chris Reas, Stony Road har jag hört mycket gott om. Det måste man skaffa snart. Sperciellt den längre versionen om den finns kvar … |
 |
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2003/04/02 : 15:10:50
|
mmm, Rea är i högform på "Stony Road". Den finns på www.skivhugget.se i Göteborg. Skitsnyggt omslag också. Extraskivan innehåller dessutom bra låtar, vilket inte alltid är fallet. Beställ! |
 |
|
bliss
Member

681 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 14:13:34
|
tycker inte man ska stödja butiker som bara finns på nätet. vad kommer att hända med den lokale skivhandlaren då ;-)//bliss |
Oh by the way, which one's Pink? |
 |
|
pesa

829 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 15:21:44
|
bliss; For att inte tala om hur mycket billigare det hade blivit da jag inte hade orkat bara skivorna till disken i affaren... ;-)
Peter |
Detroit, Michigan |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 15:37:42
|
Som vinylskiveköpare så är man lite bortskämd med att dra hem buntvis med bra (kanke inte alla men de flesta)skivor till nästan inga pengar alls. Men 28 skivor är även för mig ganska mycket på en gång. Som mest brukar det bli 15-20 platter på en gång. |
Oops! I did it again |
 |
|
epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 15:42:02
|
Inte en enda Robert Cray???
Fyyyyy.......
I övrigt en diger lista där jag kan utläsa att vi numera har en del av samma.
|
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
|
 |
|
pesa

829 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 15:47:16
|
divander; jag hoppas detta var en engangsforeteelse. Hur som helst nar det val ar gjort sa ar det bara kul. Skivorna har borjat trilla in och visst ar inte alla guldkorn men det mesta har varit mycket bra (se separat trad om Famous Blue Raincoat).
PS; jag har borjat snegla at vinylhallet litet grann. Jag lamnade min gamla spelare i Sverige nar jag flyttade hit men nu borjar jag bli sugen. Jag far nog lagga upp en trad om skivspelartips framover....
Peter |
Detroit, Michigan |
 |
|
pesa

829 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 15:49:07
|
ekpeng; vad har du for rekommendationer med Rober Cray? :-) Nagon gang ar det val dags att kopa skivor igen....
Peter |
Detroit, Michigan |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 16:25:20
|
Skaffa dig en ny skivspelare så lovar jag att du kommer att ha mycket roligt. Både i beg.skivaffärer, på loppmarknader och när du kommer hem. |
Oops! I did it again |
 |
|
s.m.f
Member

1003 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 17:04:22
|
Det blir lätt så att man tycker sig köpa skivor för sällan varpå man köper ett 20 tal skivor på en gång.... men sen börjar man kika närmare på inköpen och så har man ändå handlat några stycke skivor varje månad ändå... Det är nog selektivt minne... |
Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC s.m.f forever
|
 |
|
bliss
Member

681 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 17:17:45
|
pesa - du får väl skaffa dig en sån där kundvagn som jag sett många amerikaner släpa runt på gatorna ;-) |
 |
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2003/04/07 : 10:54:44
|
"tycker inte man ska stödja butiker som bara finns på nätet. vad kommer att hända med den lokale skivhandlaren då ;-)//bliss"
Jag tror att din rädsla är obefogad. Det finns säkert plats för både vanliga butiker och Internet-dito. Men nog erbjuder många näthandlare utmärkt service. Du kan provlyssna, det är alltid öppet, du betalar lägre priser, kan hitta svåråtkomliga titlar... Sen håller jag med om att en runda till skivbörserna i Stockholm (som jag råkar bo i)är ett svårslaget nöje! Skivhugget som jag nämner har har f ö både butik och näthandel. Gabe |
 |
|
bliss
Member

681 Posts |
Posted - 2003/04/07 : 12:39:54
|
gabe - det var bara en liten ironisk betraktelse med anledning av debatten på hifi-avdelningen att inte handla hifiprodukter över nätet. därför använde jag en emoticon i slutet av min mening. jag är f.n. relativt liberal när det gäller att handla över nätet generellt.//bliss |
 |
|
Gabe
Member

536 Posts |
Posted - 2003/04/07 : 13:48:51
|
Emoticon... Det missade jag helt! Får sätta på mig glasögonen nästa gång... Gabe |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/04/07 : 15:07:55
|
Varför säger man skivbörs? JAg har aldrig hört någon söga skobörs, fotobörs, bokbörs, m.m. Jag kan inte komma på någon annan typ av butik som ibland kallas för börs. Är det någon som har en idé om orsaken? |
Oops! I did it again |
 |
|
|
Topic  |
|