Tänkte köpa mig något album med Rod Stewart men har inte pengar att kasta ut på eventuella skitalbum. Så Jag undrar om någon har kläm på detta och kan ge mig ett tips på ett bra album. Tack på förhand....
Every Picture Tells a Story samt Never a Dull Moment är båda mycket bra att börja med. Eller kanske kan Du köpa en samlingsplatta först att känna efter vilken typ av hans musik du gillar. T.ex. The Mercury Anthology eller The Story So Far: Very Best of Rod Stewart.
Every Picture Tells a Story är mycket bra -- jag skulle dock råda dig att köpa Atlantic Crossing istället. Med tanke på att de kostar under 100 så borde du köpa båda.
"Never a dull moment"! Så heter ju Tommy Lees senaste album. Enligt en rescensent var det just vad det var. Ett "dull" moment... Men detta har ju inget med gamla "Roddan" att göra.
Dom första fyra var nog de bästa. Sen blev det väl några till som inte var så dumma. De mesta han har gjort har tyvärr inte varit så värst intressant. Sen har han ju ändrat stil en del under åren. Det kanske kan vara bra att lyssna igenom en samlin innan man går på och köper fler sivor med honom. Då kan man ta reda på vilken av hans "stilar" man gillar. Jag hörde en samling för ett tag sen som visade tydligt hur han ändrats under åren. Jag kommer inte ihåg vad den hette. Det var en box med fyra skivor. Den började med den första hiten och slutade med den senaste (då boxen kom ut).