| Author |
Topic  |
|
|
matte76
100.000-klubben

6570 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 10:20:14
|
| Vilka golvare i prisklassen max 8.000 kr rekommenderas till en nyinhandlad Rotel RA-1060? Roteln har ett neutralt ljud, lite dragning åt varmt. Jag har bla kollat på AE Evo three, Dali 6006, B&W DM309, Audiovector C2, Eltax Camargue. Lyssnar mest på hårdrock. Tacksam för alla tips. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
imaster
Member

152 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 11:38:37
|
Har själv B&W DM309, grymt bra högtalare enligt mig, ganska neutralt ljud. Jag tyckte den var lite basfattig till en början, Dali 6006 är ju så pass mycket starkare på den biten men efter att ha spelat in dem ordentligt så kom basen fram bättre, väl kontrollerad och bra tryck faktiskt. Jag lyssnar också mest på hårdrock (med dragning åt det lite folkliga hållet i stil med Vintersorg, Moonsorrow, Thyrfing osv...) och är väldigt nöjd med ljudet, mycket detaljerat och passar bra för musik med många instrument. Så, nu har jag propagerat för B&W tillräckligt, tyvärr så har jag ju inte hört dem med Roteln så jag kan ju inte säga hur den kombinationen skulle låta...  |
...Amidst falling leaves, I have found my beloved... |
 |
|
|
s60761
Member

312 Posts |
Posted - 2003/04/01 : 12:15:44
|
Kan varmt rekommendera TANNOY REVOLUTION 3 eller R2... Mycket bra allround högtalare och spelar hårdrock till opera mycket bra.. TANNOY R3 har jag sett för pris 7000:- ågrens HIFI i GB om jag inte minns fel.. Ljudet släpper grymt bra ifrån högtalarna och de kan spela ganska högt 116dB ...
Kolla in www.tannoy.com  |
- När argumenten tagit slut, skyll på rummet - //Björn... |
 |
|
| |
Topic  |
|
|
|