| Author |
Topic  |
|
|
MaS
Member

423 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 18:09:41
|
Smet ner till Danerna i helgen fast besluten att inte bekymra mig om musik övehuvudtaget, väl på båten skulle ju som vanligt den gamle fram å Öl till det.
När så båten anlände till Helsingör så var siktet inställt på den trevliga Piano baren, efter den styrde vi vidare hade inte en tanke på Hifi, men innan jag visste ordet så stötte Krille Krokodil till mig med sin armbåge å sa Smittan ser du inte hifibutiken (hifiklubben) uppps så satt man där, har aldrig varit i någon Hifiklubb butik innan tyvärr så skulle han just stänga så jag fick bara lyssna på 1 låt, vet ej vad det var han spelade det var en rösrstärkare så mycket vet jag, högtalare var B&W, men säger satan vad det lät illa, jag frågade han om det var något fel men han sa att det skulle låta så. Jag ge mig faen på att man kan få en anläggning för 4-5000 Sek låta bättre än vad detta gjorde.
Lullade därifrån å tänkte antingen så låter mitt därhemma super å detta kass eller så vet jag inte vad ett antal öl å G-danskar kan gör med hörslen.
Mvh MaS |
I ain´t no nice guy after all. |
|
|
24U
Member

883 Posts |
|
|
JoelH
Member

159 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 18:47:46
|
Jag var inne på HiFi-klubben och bad att få lyssna på något i klass med Audiovectors M1 Super och Signature-modeller. Efter att ha frågat efter pris på Audiovectors grejer åkte ett par B&W-högtalare fram, jag vet inte vad det var för elektronik, men det var betydligt dyrare grejer än vad som användes när jag lyssnade på Audiovector.
Det lätt dött, tråkigt och platt! Snällt på ett tråkigt sätt! Men det är säkert vad man har för ljudideal! Jag trivs iaf dåligt när allt låter bakgrundsmusik.
|
 |
|
|
marbrink
Member

2873 Posts |
Posted - 2003/03/31 : 21:20:49
|
| haha...jag visste väl det! synd att det en blev en tråkig upplevelse dock! |
 |
|