HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Era kommentarer om EN spelare för DVD och CD?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ronnang
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/04/01 :  00:19:27  Show Profile Send ronnang a Private Message
Hej på er!
Det börjar bli trångt i min lilla lägenhet. Och samtidigt börjar det bli uppgraderingsdags i hifihyllan. På både CD- och DVD-fronten.
Kör en Krell KAV-300i med något modifierade QLN Signature HD Splitfield. Har en Primare D20 som källa.
Vad tycker ni som är mer insnöade än jag på hifi därute? Vågar man köra någon spelare som tar både DVD och CD? Om man vill hålla sig under 20000-strecket. Thule? Primare? Andra tips?

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/04/01 :  00:43:42  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag tycker du kan köra på något som både tar cd och dvd eller fler format. Det är ju där nästan all utveckling sker och spelarna förbättras hela tiden!
arcam eller cyrus (med flera) är förmodligen andra bra alternativ än det du själv nämnde! sen kommer nog sony snart med en ny värsting dvd/sacd-spelare som säkert kan vara intressant!
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/04/01 :  02:19:14  Show Profile Send MartinH a Private Message
Ett ganske vettigt köp kan vara Roksans caspian DVD eller deras mindre Kandy.. Dessa spelare är riktigt bra även att återge musik även fast dom är i första hand ämnade för DVD.
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/04/01 :  08:24:58  Show Profile Send molsson a Private Message
Jag kör en cambridge DVD 300, och är mycket nöjd med den. Dock är den kanske för billig för herrn. (6000Kr)

/Marcusoft

No hay banda!!
Go to Top of Page

Iqulah
Member

162 Posts

Posted - 2003/04/01 :  09:22:33  Show Profile Send Iqulah a Private Message
Jag kör med Primare V20 själv och är mycket nöjd! Jag bytte från Musical Fidelity A3 CD. Det blev en liten "försämring" av ljudet, men inte så mycket som man skulle kunna tro. Låna hem en Primare V25 och testa!

Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/04/01 :  09:44:09  Show Profile Send Ayn a Private Message
Arcams DV88 presterar väldigt bra tycker jag. Den går på runt 16k.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

ronnang
Starting Member

19 Posts

Posted - 2003/04/02 :  09:27:34  Show Profile Send ronnang a Private Message
Tack så mycket för tipsen...Arcam är ju lätt att låna hem, vet någon vem i Gbg-trakten som säljer Roksan?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000