Hej på er! Det börjar bli trångt i min lilla lägenhet. Och samtidigt börjar det bli uppgraderingsdags i hifihyllan. På både CD- och DVD-fronten. Kör en Krell KAV-300i med något modifierade QLN Signature HD Splitfield. Har en Primare D20 som källa. Vad tycker ni som är mer insnöade än jag på hifi därute? Vågar man köra någon spelare som tar både DVD och CD? Om man vill hålla sig under 20000-strecket. Thule? Primare? Andra tips?
Jag tycker du kan köra på något som både tar cd och dvd eller fler format. Det är ju där nästan all utveckling sker och spelarna förbättras hela tiden! arcam eller cyrus (med flera) är förmodligen andra bra alternativ än det du själv nämnde! sen kommer nog sony snart med en ny värsting dvd/sacd-spelare som säkert kan vara intressant!
Ett ganske vettigt köp kan vara Roksans caspian DVD eller deras mindre Kandy.. Dessa spelare är riktigt bra även att återge musik även fast dom är i första hand ämnade för DVD.
Jag kör med Primare V20 själv och är mycket nöjd! Jag bytte från Musical Fidelity A3 CD. Det blev en liten "försämring" av ljudet, men inte så mycket som man skulle kunna tro. Låna hem en Primare V25 och testa!
Shengya CD-S10MkII - Analog Research Golden Raincoat - CAV A12 - Xindak FS-5 - Audio Pro Avanti A.100