HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY/HiFi träff i Kristinehamn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:24:04  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Nu var tråden uppe.

Vi har pratat ett par stycken som kommer härifrån krokarna och kom på att det skulle va skôj mé en liten DIY/HiFi träff.

Så nu återstår bara att bestämma tid och plats...

De som känner sig sugna på att vara närvarande, skicka in ett inlägg här o var med o disskutera eventuell plats och datum.

Om någon känner för det så kan jag även höra mig runt i Karlstad och få hit lite folk därifrån... Finns tydligen några hempulare där oxo.

Samt så finns det säkert möjligheter till att låna hem lite skojigare icke DIY prylar från diverse affärer/företag...
som kan vara kul att lyssna på i jämförelse.

Ingen ordning utan kaos!

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:31:32  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Vi kan kanske höra med Peter på Stereo om han har lust att låna ut några prylar.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:41:39  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Kom på att jag kanske kan låna in en bil med tävlingsstereo i värstingklass.
Kan va kul att jämföra med.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:43:43  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Precis vad jag tänkt att göra :)

Peter är trevlig och nog aldrig dragit sig för att låna ut något till mig innan... Om han bara visste vad jag gjorde med hans grejjer ;) hehe nedå jag är alltid snäll.

Killarna på ReDaFi är oxo trevliga. Men det har kursat? Har försökt att nå dem där ett antal ggr men verkar vara heldött. Synd det... De hade annars också lite trevliga saker man säkert fått låna för en DIY träff.
Hmm både Tommy och vad heter han den andra killen med mörkt hår o glasögon är väl härifrån (K-hamn alltså)? Så det borde ju kunna gå att få tag på dem.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:44:54  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
SKulle inte heller vara helt fel :) Går ju ändå få riktigt bra välljud i en bil. Jensevik du har tidigare tävlat i billjud va? Var du med och tävlade med PMR?

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:52:17  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Nej När Team PMR va ute och regerade i bilstereosverige var mitt bygge under lååååångsam uppbyggnad i olika bilar. En av grabbarna i gänget startade egen bilstereobutik så jag tävlade i "PR Lud & Tele Competition Team"

En här på jobbet känner han på redafi. Jag kan höra med honom.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:53:50  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Jensevik: Trevligt.

Vem av dem på ReDaFi tänker du på? Tommy eller den andra killen? Antar att du inte menar Gustavsson iaf? Han som tidigare ägde Gustavssons musik i Karlstad.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:56:06  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Vet inte. Jag har aldrig varit på ReDaFi. Har bara hört talas om dom.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  20:59:49  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Ok. ReDaFi var en trevlig liten butik. De höll till ute på Zakrisdal i en källare i ett kontorshus typ :)

Hade en väldans massa roliga prylar. Bland annat en del Dynamic Precision prylar, Respons högtalare, o en massa AAD-högtalare. Sen var det mest begagnade prylar och datorskrot.
Det roligaste var nog att en av "försäljarna" dissade allt vad hade att göra med dyra high-end kablar och dylikt, medan Tommy (Nygren?) var precis tvärt emot honom. :)
Trevliga killar allihopa dock

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:04:06  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Vi kanske ska försöka hitta ett vettigt datum on någon lokal?
Själv håller jag på och gör om lite i lägenheten och ska färdigställa ett par TL-högtalare så någon dryg månad behöver jag få på mig.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:04:48  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Jensevik: Det finns säkerligen möjlighet att vara hemma hos mig. Det beror sig helt på vilken helg det blir.

Dock kan jag säga att jag är rätt nyinflyttad och har inte börjar jobba med det elektriska i huset ännu... Dvs inga jordade uttag i mitt vardagsrum :(

Det går ju iof att köra en temporär lösning på det och dra en kraftigare kabel från köket el. dyl. Kan nog skaffa fram några meter skärmad Ölflex kabel...

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:06:50  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Jensevik: Någon månad tycker jag låter bra. Har själv en hel del att göra inom den närmaste tiden. Dessutom är det ju trevligare att släpa saker fram och tillbaka när vädret är bättre :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:08:40  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Vart i Krillehöla bor du?

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:11:17  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Skickade ett mail till dig via mailfunktionen för några minuter sedan.

Jag bor annars i liljebäck(?) ligger väldigt nära Södermalmskolan. Liljebäcksgatan annars. :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:18:07  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
He He Tjena grannen!!!!
Bor på Karlskogavägen i BRF Liljebäck.

Är Liljebäcksgatan tvärgatan mellan ringvägen och Karlskogavägen?
Sitter på jobbet nu och datorn hemma är nerpackad så jag kommer inte åt den mailen på ett tag.

På jobbet har jag johan.jensevik@anovo.se

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:27:48  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Hehe där ser man :)

Ja liljebäcksgatan är precis den gatan du tänker på, tror jag. Precis mittemot Radio o TV tjänst ligger den iaf. :)

Då bodde vi inte långt ifrån varandra alls du.

Bor du i hyreshusen, eller i husen på andra sidan?

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:31:37  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Jag bor i hyreshusen. huset mittemot "TV Anders"

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:35:18  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Najs! :)

Där går jag förbi med hunden i princip varje dag. Du kanske har sett mig? Har en svart liten Tibetansk Terrier, långhårigt kräk som nyss blivit rakad ;P (fick ta av han pälsen när han blev för tovig).

Får la ta o ses nån dag o prata lite hifi :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:43:03  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Ja det får vi göra. Du kan ju ringa mig nån gång.
Jobbar iofs lite konstiga tider den här veckan. 14.00-22.00
Kommer va i lägenheten på förmiddagarna och spackla tapeter.
Jag finns på 070-6560501

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:48:56  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Trevligt. Då är arbetsdagen snart slut då :)

Vad sitter du annars och lyssnar på för prylar?

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/04/01 :  21:54:02  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Just nu är min anläggning ganska liten. en sony sac-??770 och ett par sennheiser hd 450. Köpte cd för några dar sen av Peter på Stereo. Var det värt 3000:-???
Skall köpa stärkare så snart jag får råd. Nad 320 BEE? H/K 670?? eller hemmabygge???

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  22:08:34  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Bra fråga. Har själv en gammal NAD som står till datorn. Den har aldrig svikit mig :) Kanonbra förstärkare, även om de kanske är lite fula(?). H/K är ju oxo trevliga. Ägde en H/K AVR 500 för några år sedan när jag körde hembio, den lät bra för att vara en hembioreceiver, H/K 650 lät bättre och kostade mindre. Därför jag lade av med hembio...
AVR:en byttes in på Stereo och jag köpte mig en Proton kombo (försteg o slutsteg). Slutsteget brann efter 3 veckor, jag fick ett nytt och ledsnade på dem. Bytte sedan in dem på HifiPunkten och köpte en Thule CD och integrerad. Dessa äger jag än. Bra saker, men förstärkaren är kanske lite tråkig...
Byggde mig sedan ett Zen slutsteg. Det fungerar kanonbra. Förutom att det brusar en del... ;) Men sen så är ju tomgångsstömmen på närmare 3 ampere oxo... Används dock inte så ofta med tanke på elräkningen....

Hade en Primare SP31.7 surround processor hemma för 2 veckor sedan. Den var la rätt trevlig, men var definitivt inte värd 33 lakan. Kör hellre med den passiva Creek potten som jag har när jag använder Zen-slutsteget.
Tidigare var jag sååå nära att köpa ett Advantage Pre1 försteg till kanonpris... Men frugan och jag kom fram till att det inte gick med ekonomin just då (hade precis köpt det här huset på Liljebäcksgatan). Ångrar mig, för det lät verkligen kanonbra.

Vad som förhoppningsvis kommer att hända inom den närmsta framtiden är att jag säljer mina Thule saker och köper mig en trevlig balancerad CD-spelare och ett par ZapPulsar. Sedan får det bli att tillverka sig ett försteg.

Kanske ett alternativ istället för en NAD eller en H/K?

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/01 :  22:10:13  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
Nej dax att hoppa ner i sängen... Har en tidig dag imorgon.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

lenwac
Member

244 Posts

Posted - 2003/04/02 :  08:34:34  Show Profile Send lenwac a Private Message
Jag bor oxå i lusasken.
Mycket bra initiativ detta med en träff!
Jag har en del DIY prylar, främst högtalare o kablar.
T.ex Buschhorn MkII, VH-1, Zigmatorn, subbar....
Jag hänger gärna på, helt klart.
Det borde finnas en hel del feskmåsar borta från Charlswood som oxå borde vara intresserade..

/lenwac

"Jag vakna i morse....å så va den da´n förstörd"
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2003/04/02 :  09:06:42  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
lenwac: Trevligt! :)

Klart att du ska hänga på. Och ja fiskmåsar från Kga är ju självklart också välkommna :)

Om det nu blir som så att vi kommer att bli ett par stycken så är det nog lämpligt att hitta någon lokal som vi alla får plats i.

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Nicke
Member

379 Posts

Posted - 2003/04/02 :  12:12:56  Show Profile  Visit Nicke's Homepage Send Nicke a Private Message
Och här kommer en kristinehamnare till...
Jobbar till och med på samma ställe som jensevik.


Har slutsteg från LC Audio ; The End Mk3
Och ett hembyggt försteg + en DAC med ombyggd analogdel.
Mina hemmabyggda högtalare kan jag dock inte släpa iväg...
De väger ca 60kg/st så det får vara.

Edited by - Nicke on 2003/04/02 15:41:03
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.95 sekunder. Snitz Forums 2000