| Author |
Topic  |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 11:15:09
|
Har gått och varit småsugen på audiovectors avantgarde högtalar nu en tid. Igår så lyssnade jag på audiovector m3 avantgarde i ett par timmar och dom lät helt underbart. Allt jag saknade hos mina m1 signature fanns där.
Men nu är det så att jag är sugen på stativarna, m1 avantagarde jag är sugen på, inte på golvarna. Tyvärr så verkar det inte gå att provlyssna m1 avantagarde någonstans i skåne vad jag vet.
Är det nån som hört m1 avantgarde? Är det enda som skiljer dom från m3 avantgarde lite mindre bas? Eller är det annat också? Funderar på om man kanske ska skita i stativarna och göra ännu större hål i plånboken och ge sig på m3 avantgarde, eftersom dom lät grymt bra.. hmm.. |
Give me my medal because I bleed for it. |
|
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 11:19:35
|
Vad var det som demades på Sheraton tilsammans med Meridian prylar?
Var det S6 eller nåt? Det lät åtminstone förbenat bra!
/Råbis |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 11:37:50
|
| Har ingen aning vad som demades på sheraton. men jag kan säga så mycket att audiovectors avantgarde diskant är HELT UNDERBAR! En av de bästa diskanter jag hört inom rimliga prisklasser. Grymt detaljerad utan att någonsin bli vass, det är inte många som lyckas med det! |
 |
|
|
Jonas
Member

738 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 14:43:40
|
Robis! Det var Audiovector S6 Avantgarde Arreté som demades på Sheraton... Mumma. |
"My head kissed the ground, I was half the way down" Mina system
|
 |
|
|
optimus
Member

398 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 16:02:12
|
Akhenaton: Sist jag kollade så fanns de på Lyssna, HiFi & Hemmabio i Ystad, fast när du säger att de inte går att lyssna på i Skåne blir jag lite osäker! Kan smita ner och kolla idag eller imorgon om du vill... |
Edited by - optimus on 2003/04/03 16:04:30 |
 |
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/03 : 19:13:45
|
Har för mig jag sett M1 Avantgarde, inte lyssnat på dem, hos HiFi Skåne vid Triangeln i Malmö.
tompa |
 |
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2003/04/04 : 09:20:26
|
>Optimus
Det är alltså M1 avantgarde, STATIVARNA, som jag är ute efter. Dessa finns inte på lyssna. Vad som däremot finns på lyssna är m3 avantgarde. De enda audiovector stativarna Ingvar har hemma är ett par m1 signature.
>tompa
Jag tyckte bara att jag såg m3 avantgarde där, men jag kanske har missat m1 avantgarde. Ska ringa dom och fråga. |
 |
|
| |
Topic  |
|