Author |
Topic  |
|
DasKapital
Member

614 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 14:40:20
|
Jag säljer min Pass Aleph 5:a då jag vill ha ett mer lätthanterligt slutsteg som inte drar så mycket ström. Nypriset var 40000 kronor i Sverige, $3800 i staterna där det också är tillverkat.
Passen lämnar 2x60 watt i klass A och är stabil i alla laster. Låter bland annat mycket bra tillsammans med elektrostathögtalare. Den passar dessutom som hand i handske med analytiska högtalare, exempelvis MD Monk, där klass A-driften ger en ren, mycket detaljerad och silkig diskantåtergivning som aldrig låter "trasig" eller hård.
Allt emballage samt manual finnes. Jag ser helst att eventuell köpare kan hämta slutsteget hos mig i Kungälv, då personlig kontakt är att föredra vid köp av såpass dyra produkter som Alephen ändå är.
Det pris jag vill ha är 15000 kronor. Detta är alltså långt under halva nypriset. Dock är detta pris finalt och således ej prutbart. Eventuell frakt tillkommer.
Med vänlig hälsning, Rickard i01kjri@itek.chalmers.se
ps. Jag byter gäna steget mot något annat bra slutsteg som inte drar så mycket ström. |
Ino Audio for life |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 15:20:12
|
Vet du hur mycket ström den drar? hur varm blir den, risk för brännskada (barn, katt, hund)? Dimitri edit: hur gammal? |
Edited by - Dimitri on 2003/04/05 15:21:20 |
 |
|
DasKapital
Member

614 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 15:26:14
|
Den drar 300 watt på tomgång. Den blir mycket varm (enligt manualen 25-35 grader celsius över rummets vilotemperatur). Man kan dock utan problem hålla kvar handen på den i fyra-fem sekunder innan det blir för varmt. Skulle tro att exempelvis ett husdjur nosar på den en gång eller två och sedan undviker den. Risken för brännskador torde dock vara minimal. Det finns en termostat som släcket steget om temperaturen överstiger 70 grader celsius.
Med vänlig hälsning, Rickard |
Ino Audio for life |
Edited by - DasKapital on 2003/04/05 15:30:35 |
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 17:24:08
|
Tyvärr Rickard, min bättre hälft började packa väskor när hon såg strömförbr siffror men framför allt dess fysiska storlek, en nästan ½m hög best. Har lyckats få henne att accptera en rörförstärkare och ska inte krångla till det nu. Dimitri |
 |
|
Hifitrollet
Member

251 Posts |
Posted - 2003/04/07 : 07:10:39
|
Nästan ½m hög best.     Tror du har fått lite fel info, den är inte ½ m hög. Det är 30 X 30 X 25 cm ( B X D X H )en liten plutt alltså. Bilderna kan ibland verka lite vilseledande då det ej är "standardbredd" på dom.
Jag var inne och kollade lite på deras hemsida, kollade vad specarna sa. oj. Värt att kolla för den som är intresserad av detta steg. Stabil i alla laster verkar ha fått flera betydelser !!! http://www.passlabs.com/pdf/aleph/a5man.pdf
|
Edited by - Hifitrollet on 2003/04/07 07:29:32 |
 |
|
|
Topic  |
|