Author |
Topic  |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 22:16:34
|
1: Celine Dione tillhör inte favoriterna, fantastisk röst osv men för tillrättalagd musik (imho, säkrast att tillägga). Utom en låt som jag hörde på radio en gång, det var något med afrikanska element, det var en kör som fyllde i. Hon släppte alla bromsar där. Skulle vilja hitta skivan, någon som vet? 2: St Martins in the Field. Ett hopplöst fall. Hörde musiken på radio för kanske 8 år sedan. Har letat, lyssnat- nada. Vet inte titeln, kompositören osv. Ca 1700 tal. Kanske undrens tid inte är förbi. Riklig belöning utlövas:-) Dimitri |
|
Deamonbreed
Member

210 Posts |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 23:38:03
|
St Martin in the field. Kammarorkester. Spelar det mesta som föregick den romantiska epoken. Kan det vara någon av Bach, Händel, Telemann eller Vivaldi. Kända kompositörer som verkade under första hälften av 1700-talet. Du kan söka på Cdon under artist på St martin eller någon av kompositörerna för att se om det dyker upp någon inspelning med ditt "band". |
Hifiarkeologen |
 |
|
brumel
Member

2568 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 23:43:12
|
Eller på Marriner. Han var dirigent för dom under 15-20 år. |
Hifiarkeologen |
 |
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/04/05 : 23:44:32
|
Kan det vara när hon sjöng på Franska? kolla Kanaddensiska, Franska sökmotorer! Släppa allt, lyssna på Nina Hagen, tyvärr samma problem, mycket skit, men en del guldkorn finns om man letar noga! |
 |
|
KC
t f ökenräv

447 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 08:42:18
|
Academy of St Martins in the Field är, mycket riktigt, en kammarorkester som spelat in på många labels. Mer info här. |
 |
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/06 : 23:07:09
|
Tack för input. Deamonbreed: ebay spåret ledde till, ja, vad ska jag säga - en kyrka eller något sådant. Inte var det musik i allafall, but a nice try as we say. Det var nog Marriner som ledde orkestern och kören i det stycke jag letar efter, tack Brumel. Nina Hagen tycker jag också om, tack Jattelite. KC, tack för länken. Nåväl: utredning pågår. Rapport kommer. Dimitri |
 |
|
|
Topic  |
|