HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Cardigans
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/04/06 :  11:11:08  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Trallvänlig gladpop? NEJ!
Nina har grävt djupt bland sina känslor och verkar blotta hela sin själ. Den här skivan är rätt mörk tycker jag, musiken är väldigt bra och texterna är stundom förträffliga, dock tycker jag att en del låtar är lite banala men vad vet jag. Ett skönt lite rökigt sound, tänker mig en sunkig klubblokal med mycket plysch. Ninas röst är helt underbar tycker jag, en av de bästa sångerskorna? I alla fall om man föredrar känsloförmedling.

Fyra gubbar från mig!

Almost cut my hair

dts
Starting Member

35 Posts

Posted - 2003/04/06 :  22:36:45  Show Profile Send dts a Private Message
Tänkte köpa lite skivor imorrn, så då får väl Cardigans införskaffas då också!=)

Jag ser nötter...
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/04/07 :  15:09:18  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Ja det är helt klart Cardigans bästa skiva. Som indoktrinerad it-nörd måste man desutom finna låten "Communication" lite underhållande. Med texten "If this is communication, I DISCONNECT!!" så har den osökt fått smeknamnet "Cisco song" här på jobbet .

Say's who!?
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/04/07 :  19:54:49  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
hali: den låten skulle passa än bättre in på Mitthögskolans nätverk. Där kan man inte ens logga in...

Almost cut my hair
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000