Author |
Topic  |
|
avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 21:12:35
|
Finns det något man kan "stryka på" skumkanterna på ett par bashögtalare för att "konservera" dem och s a s skjuta upp de oundvikliga, -att de ruttnar bort...
Jag har hört att moderna skumkanter skall vara coatade/förseglade för att få en längre livslängd...
/Stefan |
Mina pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 22:14:56
|
En del säger parafin andra säger glycerin. |
Oops! I did it again |
 |
|
cittroman
Member

2471 Posts |
Posted - 2003/04/08 : 22:58:46
|
Det går nog inte att förlänga livet på skumkanter, gummikanter däremot funkar det utmärkt med flytande parafin. |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
 |
|
blackrose
Member

172 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 10:34:40
|
Prova att limma dit skumtomtar!! ;) Skum är nog kört, men som cittroman säger, Parafinolja! Finns bl.a. på Apoteket. Pensla på försiktigt, akta om du har papperskon, för den sugen åt sig!! |
Som Lemmy i Motörhead säger: "Eat well, stay fit and die anyway" |
 |
|
blackrose
Member

172 Posts |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 12:38:15
|
På mitt apotek finns inte parafinolja. De flesta apotek har minskat en hel del på utbudet av det som inte är medicin utan mer av kemiska produkter. Tidigare gick det att köpa nästan vad som helst på apoteken. Om de inte hade hemma så beställde dom. Nu hänvisar dom till kemiföretag. Men jag vet inte var man skall vända sig för få tag på parafinoljaj. Någan annan kanske vet? |
Oops! I did it again |
 |
|
bassman
Member

402 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 12:40:38
|
Har inte hobbyaffärer typ Dekorima parafinolja... |
Det låter bättre med helrör på bänken
|
 |
|
blackrose
Member

172 Posts |
Posted - 2003/04/09 : 13:00:46
|
Färghandeln borde kunna fixa fram parafinolja!! Används med fördel på bänkskivor o skärbräden i köket då den är färg o smaklös!! |
Som Lemmy i Motörhead säger: "Eat well, stay fit and die anyway" |
 |
|
bassman
Member

402 Posts |
|
|
Topic  |
|