Author |
Topic  |
|
bas-bjorn
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 12:20:54
|
tja
jag har en fråga jag har ett steg som har ett par kondensatorer på 6800µ vardera nu till frågan kan jag klämma i större kondingar o få en märkbar förändring eller är det ingen ide att ens prova. bild på steg http://w1.454.telia.com/~u45409556/steg3.jpg http://www.hifikit.se/show_prod.asp?id=101 |
Det är rent struntprat att atomen någonsin kommer att leverera energi Lord Ernest Professor Rutherford 1933 |
|
cittroman
Member

2471 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 12:46:07
|
2*6800uF är inte mkt att komma med, kläm in 2*60000 till så får du ett mkt bättre steg. Jag moddade mitt rila på detta viset, blev så bra det kan bli med den klena trafon. Man ser också på effektsiffrorna att nätdelen sviktar: 196w 8 ohm 215w 4 ohm
Jag smältlimmade fast ett paket inne i lådan och drog kablar till kortet. Jag har även lytar till salu om du är intreserad:http://www.hififorum.nu/topic.asp?TOPIC_ID=7148
Ha det /// Mattias
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
 |
|
bas-bjorn
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 12:53:04
|
hmm jag e inte så säker på detta men en lödkolv är inte ofrämmande på nått vis bara det hur det ska lödas vilken pinne ska sitta var tex...
men kan jag inte bara byta ut dom mot ett par som du rekomenderar och vilken volt styrka ska de klara jag kollade på de som satt där det står 80V |
Det är rent struntprat att atomen någonsin kommer att leverera energi Lord Ernest Professor Rutherford 1933 |
Edited by - bas-bjorn on 2003/04/11 13:01:30 |
 |
|
Lash
Member

814 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 13:40:57
|
Står det 80V ska dom du ersätter med vara minst 80V, jag tror inte du klarar dig med 63V för då hade det nog suttit sådana där från början. Innan du löder bort dom gammla så kolla noga vilket som är plus och minus, och sätt dom nya på samma sätt. Det där vita strecket som går utefter sidan är minussidan om jag inte minns fel. |
Edited by - Lash on 2003/04/11 13:44:35 |
 |
|
cittroman
Member

2471 Posts |
Posted - 2003/04/11 : 15:25:17
|
Kommer inte ihåg vad spänningen låg på tror det var uppåt 60v,lite högt för en 63v konding, men jag har kört med 63v i över ett år nu utan problem. Du kan kanske mäta så ser du vad du har för spänning. Jag lödde in mina på + resp - benet på likriktarbryggan, nollan är densamma som högtalar minus.
Ha det /// Mattias |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
 |
|
bas-bjorn
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2003/04/15 : 08:37:20
|
hittade på jobbet idag 4st feeta kondingar men de var på 2200u och 400v o de var INTE små men det går väl inte eftersom 1 par inte blir mer än vad som redan är där |
 |
|
|
Topic  |
|