HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur många har ett förhållande???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/05/05 :  10:31:44  Show Profile Send Brosk a Private Message
Drgreen. Samma här. Jag har utvecklat ett förhållningssätt att jag testar allt nytt på henne. Hon kommer med slutbetyg efter trettio sekunder och jag lägger stor vikt vid vad hon säger, inte bara för att rädda husfriden utan för att det oftast bär i längden. Sen tycker hon iofs att alla stooora grejer låter hemskt så helt värdeneutral är hon inte.
Go to Top of Page

Beerfrog
Starting Member

39 Posts

Posted - 2003/05/05 :  11:07:03  Show Profile Send Beerfrog a Private Message
Otroligt kul tråd det här....
Satt precis och funderade på att posta en "spaning" jag gjort.
Men i denna tråden finns ju snart svar på allt :-).

Min "spaning" är denna...
Var för kostar inköp av typen "hifi" alltid dubbelt?
1 = kostnad för förstärkare el dyl, 2 samma kostnad på kläder/blommor/resa för att blidka/kompensera frun...

Såg att det var fler i samma sits ;-)

Förresten vad spelar det för roll, vi handlar ju i alla fall 8-D

My Buriza is my precious...
Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/07 :  10:59:39  Show Profile Send Julienne a Private Message
Jag undrar om det finns ngt/ några fler par som är medlemmar här på forumet? Jag är själv sambo med fredde här. Eller kanske det finns fler tjejer? Skulle vara kul att veta.

Frågar man inget - Får man inget veta
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/05/07 :  11:17:11  Show Profile Send jonsson a Private Message
YOKO och EMPRESS mig veterligen iaf. vet inte om de är par... men nån måste ju ha lurat hit dem...;-)

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/05/07 :  14:17:20  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Empress är hitlurad av mig hon har lurat mig till så många ställen :)

www.selleri.de
Go to Top of Page

Empress
Sodom & Gomora, the equality place

276 Posts

Posted - 2003/05/07 :  14:39:13  Show Profile Send Empress a Private Message
jonsson!

Japp det stämmer precis att jag och Youko inte är ett par. Jag är gift med "slynan" 'hepcat'. Och vad jag har fattat det som så skall väl jag vara den enda frun här. De andra tjejerna skulle väl vara sambo eller singel om jag har fattat saken rätt. *ler*

Det var han som lurade hit mig.

Julienne!

Hejsan!

Här är jag jag är en lite knubbig flicka. Så du är inte ensam tös. Men jag håller inte på så med tecknisk mumbojumbo så jag kommer väl inte att vara på de trådarna direkt. Utan mer på de allmäna bitarna. Jag har överlåtet det på min slyngel och låter honom stå för steriobiten. Jag bidrar med mina öron. Och en och anna utskällning när han klantar till det.

Män BÖR vara kopplade!(Som vill det!)
Writing is work of passion, not a work of grammar!
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:05:13  Show Profile Send jonsson a Private Message
hehe´..*asg*
Nja väl, Empress...
Det var ju inte riktigt så jag mena att du och Yoko skulle vara ett par utan mena att jag inte visste huruvida ni hade varsin respektive eller ej... Men nu vet vi att du är frun på forumet och Julienne är sambon, Yoko är vad jag förstått singel!?? Det jag jag hade i åtanke med yttrandet var väl att det borde vara någon(rimligtvis en sambo eller dylikt) som lurat hit er, fast Yoko verkar ju vara såpass "skadad":-) så att hon hittat hit själv....

ojoj mummel babbel och bla´bla... Ni förstog nog

Mvh Magnus Jonsson

Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:08:36  Show Profile Send jonsson a Private Message
Yoko:
No offence, hoppas du förstog ironin!!!;-)

Mvh Magnus Jonsson

Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:21:50  Show Profile Send Julienne a Private Message
Empress;

Mycket trevligt med en tjej/ ett par här på forumet Det är samma här, sambon som lurade mig hit *ler* Kan inte heller så mycket om de tekniska grejorna än men skulle gärna vilja lära mig mer. Just det, det är vi som får hålla nere grabbarna på jorden emellanåt också. Kan kanske behövas ibland Säga vad man vill, men hifi är ju skoj!

Go to Top of Page

bubblebobble
Member

119 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:55:32  Show Profile Send bubblebobble a Private Message
Jag är sambo och förlovad. Lyckligtvis har inte mitt hifi-intresse gått till överdrift ännu, så hon klagar inte så mkt... Men hon gnällde lite när jag köpte en beg. Rega Planar 3 och tyckte att det dög bra med vår gamla Technics... Och hon klagar en del över att jag släpar hem div gamla radioapparater från olika loppisar då och då... Det blir väl bättre om man flyttar till hus så småningom.
Go to Top of Page

Empress

276 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:36:12  Show Profile Send Empress a Private Message
Julienn!

Önskade att jag kunde hålla med dej *ler*. (Hålla grabbarna på jorden) Men jag är många gånger värre än min gubbe när jag utövar mina huvudintressen. Reptiler och datorer är det. Då är jag helt i molnen så han får hålla fast mig i ett snöre så jag inte svävar iväg. Ärligt så är det gubben min som kan gnälla till lite (inte mycket) över att jag missar honom. . Han är nämligen som en liten kattunge. Otroligt kelig. Men jag tröstar mej med att det inte är mitt fel över att han älskar mig. *s*

jonsson!

Jag förstog att det inte var det du menade. Men kunde inte låta bli. Jag är en liten ibland.

Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:40:13  Show Profile Send Julienne a Private Message
Empress
Jo jag kan inte sticka under stol med att det kan bli tvärtom också Och det kan också hända ganska ofta det med. Men det är väl b.la därför man har varandra, så man kan ta ner varandra på jorden... eller tvärtom ibland till och med

Edited by - Julienne on 2003/05/07 17:41:04
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4520 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:41:35  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag har ett förhållande!!! Med en tjej till och med....

Hon har stått ut med mina stereoköp i 5 år nu. Hon funkar även som bank ibland, bara att låna med 0% effektiv ränta. Jag klagar inte..... Att hon även är snäll och söt gör ju inte saken sämre direkt

I'm not a complete idiot, some parts are still missing.
Go to Top of Page

Empress

276 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:45:50  Show Profile Send Empress a Private Message
bubblebobble!

Jamen gammla radioapparater är trevliga. Åtminstonen snygga att titta på om de har rör.

Go to Top of Page

Empress

276 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:52:13  Show Profile Send Empress a Private Message
Julienne!

Självklart! Det är härligt när man kan vara "knäppa" ihop i ett förhållande.. Kärlek var väl att leva ut mera? *ler*

Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:58:26  Show Profile Send Julienne a Private Message
Empress
Det har du helt rätt i, man måste få vara lite galen ibland Annars blir det nog ganska så tråkigt i längden skulle jag tro.

Go to Top of Page

Empress

276 Posts

Posted - 2003/05/07 :  18:09:46  Show Profile Send Empress a Private Message
Julienne!

Ja. Skönt att veta att det finns tjejer som gillar att vara galna. Känner mig så ensam i bland på den biten. Men nu vet jag att det finns en till. Hoppla vi förökar oss!

Kram

Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/07 :  18:13:57  Show Profile Send Julienne a Private Message
Empress
Det har du rätt i! Måste finnas fler lite galnare människor, fast på ett positivt sätt då såklart

Go to Top of Page

Empress

276 Posts

Posted - 2003/05/07 :  18:34:27  Show Profile Send Empress a Private Message
Julienne!

Självklart. *asg* De andra galnat sättet har ju bevisats ha haft en dålig efekt på omvärlden. Det är dags att prova den andra varianten på galenhet. Och hoppas at det bli bättre. *fniss*

Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/05/07 :  22:15:35  Show Profile Send yoko a Private Message
jonsson, jag förstog dig allt fr. början! Jo, jag hittade hit genom "Knoppen" även om han inte vet det själv, han satt och kollade på HiFi-forum när vi var hos en LTS-polare för ett bra tag sedan. Som gammal chattare coh ljudintresserad verkade detta vara ett bra sätt att disskutera ljud och hifi...grabben fnyser åt hifi-forum, han tycker det är för många puckon här (och visst är vi många!).

Och jo, jag har en kille som sagt var, han raggade upp mig med det välkända knepet: "vill du komma hem och lyssna på min ljudanläggning?!"

Jag var mer inne på PA-ljud och inspelning förut, när jag lärde känna killen (min dåvarande ljudtekniker i mitt band) blev även hifi ett större intresse. Jag har dock alltid varit lite snobbig när det gäller allt, även HiFi, det är bara det bästa som gäller (har man inte råd med det bästa nöjer jag mig med det allra billigaste i väntan på det bästa)...
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/05/07 :  23:00:53  Show Profile Send jonsson a Private Message
OKI yoko..
var lite rädd för missförstånd nu när känslorna svallar så jag gardera!!!!
sorry att jag missa att du hade kille!

Mvh Magnus Jonsson
PS SVERIGE ÄR BÄST, även om jag inte kollat på matchen och inte är direkt intresserad, men kul ändå!!!DS

Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/05/07 :  23:04:53  Show Profile Send yoko a Private Message
ingenfara J, jag är inte så noga med att bli identifierad som flickvän...
Go to Top of Page

Julienne
Member

78 Posts

Posted - 2003/05/08 :  09:07:35  Show Profile Send Julienne a Private Message
quote:
Julienne!

Självklart. *asg* De andra galnat sättet har ju bevisats ha haft en dålig efekt på omvärlden. Det är dags att prova den andra varianten på galenhet. Och hoppas at det bli bättre. *fniss*

Kan inte hålla med dig mer Nu behövs ingen mer "negativ" galenhet! Endast positiv

Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000