| Author |
Topic  |
|
|
Terminator
Moved on...

1124 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 22:13:18
|
God kväll
Jag behöver en lämplig bärbar cd-spelare som kan driva ett bar sjysta slutna lurar jag ännu inte inhandlat (kanske ett par Beyerdynamic DT770?). Vad skulle ni lägga era slantar på? Extrema skakminnen är av underordnad betydelse eftersom jag planerar att till största delen använda spelaren stillasittandes. Lång batteritid är däremot inte helt fel. Men viktigast är ljudet!  |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 22:29:54
|
| Om det är okej så hänger på din fråga. Jag är också ute efter en hyffsat väljudande bärbar sak. Det är bra om den även kan spela mp3 (kan vara praktiskt ibland). Lång batteritid medför väl att förstärkaren är strömsnål och klen? För mig gör det inget om den drar lite mer batteri. Skakminnet brukar väl gå att koppla ur så det gör inget om det sitter en sån på. |
Oops! I did it again |
 |
|
|
Terminator
Moved on...

1124 Posts |
Posted - 2003/05/05 : 23:21:31
|
Kan nog ligga lite i det där du säger om batteritiden. En bekant lyssnade runt lite för några år sedan och hade svårt att hitta välljudande spelare med lång batteritid.
Klart du får hänga på!  |
 |
|
|
BluesBoy
Member

160 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 09:22:25
|
| Jag har själv en Sony D-CJ501, den tar både cd-r och RW samt mp3. Speltiden för vanliga cd-skivor är 32-timmar och 24 för en skiva med mp3. Lurarna är ett par Sennheiser PX-200 som jag tycker är klockrena, små, slutna och med ett mycket bra ljud. Hela kombinationen känns helt ok och ger ett kvalitativt ljud utan loudnesstendenser. Sony har ju betydligt värre modeller, denna kostade ungefär 1500 pix, så den är lite plastig, men man får vad man betalar för i det här fallet. |
 |
|
|
yahriel
Member

468 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 10:54:32
|
| Jag har en Sony DE-J955. Lång speltid, alldeles utmärkt ljud. 1995kr på Lars Bengtsson. Jag är iof en person som föredrar lång batteritid och bra skakminne framför det där lilla extra ljudet i min bärbara cd-spelare. Har man ett par bra lurar låter det i all fall super i min tycker jag. |
 |
|
|
theboyonthemoon
Member

350 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 11:51:02
|
jag har en sony D-EJ885 som jag köpte i Japan för 1100 kr. Den är hur bra som helst och batteritid på 110h.
Bild och info finns på länken
http://www.comet.co.uk/comet/html/cache/892499.html |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
 |
|
|
widen76
Member

221 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 21:26:03
|
| Otroligt att Sony har en spelare som tar MP3. Sony är ju en av de främsta aktörerna mot piratkopiering och MP3 har Sony inte viljat förknippas med, iaf ingen skyltning med det. Intressant. |
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link |
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 22:05:52
|
| JAg tror att de har ändrat sig. Det kostade förmodligen för mycket att gå mot strömmen. |
Oops! I did it again |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/05/06 : 22:31:56
|
| jag har för mig att det skiljer lite mellan sony och sony med andra ord skivbolaget och hårdvaru tillverkaren även om det är samma bolag jag har sett massor med MP3 kapabla spelare från dem. |
www.selleri.de
|
 |
|
|
Mikael
Starting Member
12 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 05:45:17
|
| Jag har en Panasinic SL-CT800. Den spelar CD, MP3 och WMA och har bra batteritid. Jag kör med KOSS The Plug med 112 i verkningsgrad så jag kan inte klaga på volymen. Spelar aldrig på full volym. Pluggen är suverän på bussen till och från jobbet. Andra lurar tappar all bas och även kvalitet när det är bakgrundsljud som stör (buss tex). Pluggen lider inte lika mycket av det. Ljudet ändras mycket lite när bussen startar. Hur dom låter och hur svåra dom är att sätta på sig verkar variera från öra till öra men i mina och frun's öron glider dom lätt in och låter bra. |
 |
|
|
Benjamin
Member

92 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 09:09:43
|
Hej på er,
Koss the Plug bör man prova först, eller ta på öppet köp. Passade inte mina öron alls, ville liksom inte sitta kvar i öronen. Fick lägga till och ta ett par vanliga Sporta Pro istället.
Många klagar på Sportan och Portan, och visst framhäver dom basen en del, men dom har bra känslighet och tål höga ljudtryck, små och lätta dessutom.
Speciellt utomhus där det finns en hel del lågfrekventa störljud från bilar och bussar etc. är det mest en fördel med kraftig basåtergivning tycker jag. Föredrar skivans bas framför en bussmotor t.ex.
Det är ju trots allt inte en lur jag skulle använda till "fin-hifin".
/Benjamin - Pro Koss |
 |
|
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 10:19:23
|
| The Plug sitter perfekt i mina öron. Beställde dom direkt från www.koss.com för $14. |
Oops! I did it again |
 |
|
| |
Topic  |
|