| Author |
Topic  |
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 00:37:15
|
Tycker det är dåligt med drag ikväll, så jag skapar en riktigt offtopic! Helg godis! 
Har bara en liten fråga! Hur många har ett förhållande, jag menar med det kvinnliga könet då! (hmm kanske nån manlig). Ingen stereo nu!
Vi är ju rätt så nördiga, så det är ju inte alla som tycker man är frisk! Vet själv min förra flickvän hon har blitt rena högtalarexperten sen hon var ihopa med mej (4år och jag är 21, inte dåligt) men tyvärr inte nu längre! Snacka om att hjärn tvätta en människa
Är här några gifta?? Tänk att leva med en hifi gud! Jag vill gärna ha B&W med clasee eletronik i kyrkan tack 
Hur ser eran partner på er hobby? Står de ut?
Är själv singel! Och nu skall jag gå och kolla på en manlig film! RAMBO 3 på femman! 
CYA!
|
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
|
|
aolite
Member

233 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 01:27:30
|
Har inget förhållande tyvärr, lite för asocial för det, tror jag ivarjefall? Är det nautilus 800 du suktar efter? /aolite |
 |
|
|
Kevin Mitnick
Member

570 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 01:30:44
|
Jag är gift med datorn och stereon. Ingen av dem har varit otrogen hittils.
ps. Vi väntar tillökning i familjen(CD-spelare) |
Edited by - Kevin Mitnick on 2003/04/13 01:33:07 |
 |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 01:31:46
|
Har fästmö. Hon har inga problem med min hobby även om hon aldrig, som jag, sitter och "bara" lyssnar på musik. Hon har hästar som hobby så hon har ingenting att sätta mot...  Hon tycker t.o.m högtalarna är snygga (Audiovector M3 Super)!
|
 |
|
|
M.Thorsén
Member

273 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 01:32:40
|
Tjena! med risk för att lämna ut sig totalt 
Själv nybliven singel (efter 4 års gemenskap..), likaledes nybliven hifi-intresserad...
Kommentarer man fått från sitt ex. (ang. hifi) vid provlyssning är väl att högtalarna var snygga. Alltså hade hon en mer estetisk approach till det hela. Tror att det handlar om att gå halva vägen en del, ex hänga med på nån av hennes prylar (vad det nu kan vara..)
Det hade varit ekonomiskt att hitta nån tjej som besitter kvalitén att kunna sjunga riktigt bra. Då kanske det kan bli slut på allt vad uppgraderingar heter
ha d/micke
|
 |
|
|
DasIch
Starting Member
36 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 01:33:46
|
Utöver Linn finns det inget förhållande, och kommer nog inte bli heller.
Ps. Herr Thorsén, för att det där skall funka skall hon helst behärska minnst fyra instrument till perfektion - samtidigt. Ifall det finns någon sådan kan man vara säker på att en inbiten audiofil redan lagt rabarber på henne. |
Objektivist |
Edited by - DasIch on 2003/04/13 01:38:23 |
 |
|
|
Hepcat
Member

1103 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 01:36:24
|
| just det jag glömde säga att det inte är några problem med inköpen då hon själv vill ha samma grejor som jag vad gäller stereon. så hade inte jag handlat så hade hon gjort det. :) |
www.selleri.de
|
 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 02:08:53
|
Jag är sambo och det går ganska bra faktiskt, hon blev dock lite sur en morgon då hon vaknade och upptäckte 4 basmoduler på 120 liter st i vardagsrummet . Fast det har gått över och basmodulerna står kvar......  
|
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 03:31:38
|
marcus ec, Mycket modigt att väcka frågan! Jag tror att vi (jag) måste fråga oss varför det inte finns tjejer här. De är ju inte dummare än oss. Kanske klokare. Visst finns det det de som låter oss hållas, de kanske inte vill bli utsatta för ett val: hifi eller kärlek. Dimitri |
 |
|
|
Robis
Member

552 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 11:05:48
|
Jag har sambo och hon delar på många sätt min hobby.
Exempelvis fick vi inhandla en till Benno Cd-pelare åt henne för att hon skulle få rum med alla SINA skivor.
(Vi har våra skivor åtskilda - mycket vikigt )
|
 |
|
|
rowa
Member

569 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 11:07:28
|
Jag har flickvän sen 8 månader tillbaka. Hon tycker att jag är konstig som lägger så mkt pengar på en stereo,. |
MVH/ Niklas ICQ: 21211745
|
 |
|
|
24U
Member

883 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 11:19:25
|
*skrattar*
Marcus; det var en mycket modig fråga att ställa; har ett raserat förhållande bakom mig p g a mina excesser vad gäller mina intressen... Två ljuvliga kids i bagaget efter detta. Både musikaliska och med stora krav på ljudet. Tösen har en JVC-receiver med ett par 70-tals B&W DM-4:or istället för dessa j*la kompactgrejor i plast...
Är efter ca 4år ånyo sambo. Med en kvinna som jag skall flytta till 5-rummare med... som efter provtitten på lägenheten satte sig och ritade upp möbleringen av musik... f'låt, vardagsrummet och sade, "älskling, jag tänkte vi kunde göra så här..." OCH, hon hade ritat upp det precis som jag hade önskedrömt i huve't men knappt vågat tro på annat än flitiga kvällsböner. Hon tycker t o m grejorna är snygga och låter bra. Hon ägnar sig inte åt helnördiga kommentar om ljudets "kropp", 3D-perspektiv, luftighet, attack, med mera, utan säger bara, "va' bra det låter! Man hör alla detaljer å hur dom spelar. Det känns nästan som om dom sitter här i rummet" Å det är väl egentligen det vi menar och eftersträvar, eller...?!
*ler överseende åt mig själv och mina gelikar, och tycker tråden är mycket bra* |
https://www.facebook.com/stefanstudio |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 12:16:43
|
Det var en rolig tråd. Tyvärr så kunde jag inte debattera när den var som hetast. Då umgicks jag med min sambo 
Det är inget lätt intresse att kombinera, men än så länge står hon ut. Det finns väl tider då man inte kan sova om nätterna pga upgraderingsbekymmer och drömmar om nya härligheter framför soffan. När man är mindre kontaktbar...Inget som möts med allt för stor förståelse. Det bästa man kan göra är att visa lite intresse för hennes hobbey, hästar. Man följer med och är lite stöd. Sen blir man i mångt om mycket lämnad i fred. Att försöka få henne djupare intresserad går inte. Man kan visa lite fina, estetiskt tilltalande bilder på Hifiprodukter och så finns där ett visst engagemang. Det är väl ungefär så långt hon går. Bilderna på mina nya Audiovector föll henne väl i smaken och kunde inhandlas utan för mycket förmaning (som hifitokig student med en hårt arbetande flickvän och ha delad ekonomi kräver fantasi och slughet)...Man får se till att projicera de man är som mest intresserad av i fördelaktiga vinklar... |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2003/04/13 12:22:31 |
 |
|
|
theboyonthemoon
Member

350 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 12:19:10
|
har hifi och förhållanden något samband egentligen? Jag menar ska man inte tillåtas ha olika "hobbys" i ett förhållande? Vissa samlar på frimärken, antikviteter eller mynt... andra samlar på nåt som faktiskt kan användas. Jag behöver inte nån ursäkt för att köpa dyra saker (det skulle visserligen aldrig falla mig in att köpa icke-begagnat). Jag köper det för att det låter bra och oftast är estetiskt tilltalande. Om man nu strävar efter att ha ett snyggt hem á la Wallpaper, så måste oftast även stereon vara lite dyrare. På det sättet så "imponeras" tjejer faktiskt av att man har ett intresse av att ha det snyggt omkring sig och därmed ser de på ett helt annat sätt på hifisakerna... Jag tror å andra sidan inte att ni ska skylla på hifin om ni inte har nåt förhållande - det är säkert andra faktorer som spelar in. Fast det kan ju vara så att jag inte är helt inbiten ännu - fast flickvän har jag... |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
 |
|
|
aaight
Member

208 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 12:27:31
|
vi lever ju i modern tid så det är lite till och från. just nu är det till men ingen förståelse för hifi där inte  |
 |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 13:12:29
|
Jag är en lyckligt ensamstående pappa till en 4-årig son....
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 13:46:36
|
gift med 2 barn sen tidigare o Eva har en grabb sen innan. Inga nya på g
Har tur då jag o mina hobbys får bra mycket mer plats än vad som är normalt
|
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
|
rejvgudrun
Member

562 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 13:46:40
|
Jag är sedan två år sambo. Hon är jäkligt förstående när det gäller mitt hifiintresse men tyvärr krockar våra intressen eftersom hon gillar att inreda. Vi har iaf löst problemet genom att dela in lägenheten i två territorier, jag fick lyssningsrummet/vardagsrummet och hon fick resten...haha
 mitt sötmonster på VooV Expereince Open air festival 2002 Nu är hon i Älmhult och gör ex-jobb...muuu saknar henne |
________________________ PRAGA MATER URBIUM |
 |
|
|
fredde
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 13:47:33
|
Är sambo sedan 1.5 år tillbaka och det går jättefint att kombinera med HiFi intresset. Min sambo delar till min stora glädje mitt intresse mer och mer allt eftersom tiden går.  |
Edited by - fredde on 2003/05/04 13:16:09 |
 |
|
|
Snutten
200.000-klubben

3452 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 15:39:35
|
Ehh marcus så du misstänker att bara för att man håller på med Hifi så skulle man inte ha ett förhållande?? Jag tycker detta låter lite konstigt, jag menar det finns ju många olika lite udda hobbies, hörde om en som håller på med brevduvor osv och de är alla trevliga människor. Men det är ju upp till var och en vad för frågor man vill ställa. Jag är singel men det har inte med att jag är intresserad av hifi att göra, snarare att jag är lite bekväm (lat?) vad gäller detta hehe, men visst det vore trevligt med en som delar mina intressen . Jag tror att de som håller på med Hifi är mycket vettiga och trevliga människor ! |
Edited by - Snutten on 2003/04/13 15:40:41 |
 |
|
|
theboyonthemoon
Member

350 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 16:04:47
|
| rejvgudrun - shit vilken snygg flickvän! Exjobb suger... dax igen till hösten. |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
 |
|
|
rejvgudrun
Member

562 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 16:26:37
|
| theboyonthemoon>>jag vet, hon är min pärla =) |
________________________ PRAGA MATER URBIUM |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 16:47:14
|
 |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
molsson
Member

1646 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 16:55:31
|
Sambo sedan 10 år.... Sambon delar INTE intresset. Hon tycker att alla pengar skall läggas på utlandsresor. Så i julas fick man krypa till korset och spendera en månad med backpacking i asien. Men, säj det onda som inte för något gott med sig. I asien ligger hongkong, och i hongkong köper man vincent billigt. hehe
/Marcusoft |
No hay banda!! |
 |
|
|
joakim
tom blommorna på spikes!

534 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 17:08:11
|
| Fru med hästintresse. Hifi är billigt i jämförelse. |
 |