| Author |
Topic  |
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 17:34:47
|
Vad trevligt o få bilder på nåt annat än hifi i forumet. Uppfriskande. Bra jobbat killar. Håll i dem hårt bara   |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
 |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 17:44:48
|
binmarv: Vi verkar ha Audiovector och häst-tjejer gemensamt...  joakim: Har du Audiovector också? Håller med - förstärkaren äter inte el som motsvarar stallhyror, bensin-pengar till och från stallet, sprutor, skor etc etc. - lätt 4-5 kkr /månad. Så illa är det iaf inte för mig och min stereo  |
 |
|
|
luminox
Member

171 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 18:49:47
|
| Är singel sedan 6 månader tillbaka. Det roliga är att jag fick behålla min gamla lägenhet som lyssningsrum när vi skaffade lägenhet eftersom hon inte ville möblera med mina Keltikar och övrig utrustning. Tur var väl det eftersom det tog slut! |
 |
|
|
Tomas
Member

1037 Posts |
|
|
Otto
Member

279 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 19:03:43
|
Jag (silvernacke) gift sedan 22 år(med samma female). Två barn 22 och 19. Ett barnbarn på 1 år. Min livskamrat delar i stort min musiksmak(med undantag av Dylan, Young och Van the Man). Min Audiofilistiska läggning är väl ganska accepterad, även om man behöver bromsas ibland.
Finns här fler "silvernackar" på forumet ?
/ Morfar Otto |
 |
|
|
Thomas A
Member

189 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 19:03:57
|
Min flickvän är i Brasilien... , men hon kommer tillbaka. Några av er kanske såg henne på Stockholmmässan, när vi gick runt (?)
Hon har inte sagt nåt direkt, hon är själv mkt musikintresserad. Fast hon lyssnar mest på Shakira, Madonna Elton John och brasiliansk folkmusik. Shakira var ju megastor i Sydamerika innan hon blev känd i resten av världen.
Thomas |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
 |
|
|
binmarv
Member

403 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 21:02:22
|
Roq: Vi delar väl inte samma flickvän ? *hehe* Gillar hon inredning och målar tavlor i underkläderna också blir jag orolig... |
Det man inte har i huvudet får man ha i öronen! |
Edited by - binmarv on 2003/04/13 21:03:45 |
 |
|
|
marcus_ec
Member

2396 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 22:07:35
|
Trevlig läsning!
Niklas Nord: Ser ut som en förstånde tjej! Vad för lurar är det du har dragit på henne?
Kevin Mitnick: Det är inte alla som vaknar upp med en sådan skönhet! |
 |
|
|
Klenkar
Member

1157 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 22:15:35
|
fru och massor av barn!!!!
|
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
 |
|
|
sladd
Member

3028 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 22:40:55
|
Samma kvinna sedan 1987..... Gift, ett barn, 2 katter, 35 hästar och eget musikrum.
. |
Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt
Butiksägare, Hificonsult |
 |
|
|
Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:19:13
|
Hmmm.... Slänger mig in i denna tråden då...
Samma kvinna sen 1982 (vi var 16 år när vi träffades) gift sedan 1987 (japp gifte mig 21 år ung...) kvinnan i mitt liv sjunger i "Kör i Väst" vilka har konserter på Göteborgs Konserthus i maj och november varje år. Så musik och filmintresset delar vi.
Dock är jag/vi inte så gamla på hifi området. Det här med att det låter bättre om "finare" prylar och att högtalar placeringen spelar VISS roll kom jag på så sent som 98-99.  Vi hade samma anläggning från 1987 till 1998, efter dess har jag väl bytt ut allt åtminstone 5 gånger....
Sen har jag en dotter på 5,5 år som jag håller på att uppfostra för fullt i vikten av välljud, högtalarplacering och att man INTE får pilla på högtalare och elektroniken. |
Edited by - Pjotre on 2003/04/13 23:19:59 |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:19:51
|
Tillsammans med samma kvinna, med stort K, sedan 20 år tillbaka. Nåja, med vissa varianter, be mig inte utveckla detta här. Dr Phil skulle gå miste om en förmögenhet.
Hon är mycket förstående inför min hobby och passion. Jag, å andra sidan, låter väl inte mina intressen gå till extremsituationer, så det funkar som kompromiss.
Dessutom gillar hon musik lika mycket som alla andra människor, så det är bara att bjuda in på en lyssning så blir det mycket trevligare än att bara sitta där själv. Något som jag dock uppskattar mer eller mindre regelbundet.
   |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
 |
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:29:37
|
Gift med samma underbara kvinna sedan 30 år tillbaka (vi firade jubiléet förra helgen). Inga problem med äktenskap kontra hobbies, vi har båda våra olika/lika intressen och musikintresset delar vi. Mitt intresse för välljud är dock betydligt starkare än hennes, så ibland blir jag både ifrågasatt och lite styvmoderligt behandlad, när jag berättar om hifi-prylar. Sedan några dagar står det emellertid nya apparater och körs in i musikrummet och min älskling (hustrun alltså) är helnöjd och tycker att det aldrig låtit bättre (se mitt inlägg om Primare + Audiovector).
tompa |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:33:39
|
Go, tompa!  |
|
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:35:55
|
marcus; själv har jag ingen flickvän! Jag har inte någon större dragningskraft till någon av samma kön...men visst skulle det vara enklare attt leva med en kvinna än en man-fast då skulle hifi-intressen få på nöten... Zed 54:du kan sluta fundera, för här är jag- hififorums brud, har herrn missat denna dam?!!! |
 |
|
|
rolandm
Member

483 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:41:37
|
Jag är sambo och förlovad, med en som gillar bastung dansmusik - gärna afrobeat och reggae. Men mina ALR-Jordan Entry 2M's lyckas klara av det hela bra tycker jag. När jag ser tillbaka på mina relationer så är det jag som har haft den bästa stereon. Jag är skild och jag lyckades få min x-fru förstå nyttan av en bra stereo. Hon köpte delar av min gamla när vi separerade så jag kunde uppgradera. 
|
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl) |
 |
|
|
Dimitri
Member

1050 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:43:01
|
Menar du mig, zed51? Ja, det har jag missat. Det kanske finns fler alias? Känns genast mycket mysigare att vara med på forumet. Dimitri |
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:46:24
|
sorry, jag har en stor suddig fläck mitt på skärmen...eller så är det ögonen som inte lyder längre... 54 var det visst!  Nix, jag har bara skrivit under detta namn...jag är inne då och då och kluddar... |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:50:36
|
Ahhhhhhhh, Yoko. Får be om ursäkt att jag inte kom att tänka på dig.
Du är rätt människa att svar på varför det inte finns fler Hifiintresserade kvinnor. Eller kan det vara så, att de som finns inte har ett behov att tala om det för alla och en var, som vi (nå,jag och en del andra) har. |
|
 |
|
|
Kevin Mitnick
Member

570 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:55:15
|
Var tog bilden på min älskling vägen?  |
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/04/13 : 23:57:32
|
| jag tror att det finns många hifiintresserade kvinnor(så där lagom hifi-intresserade), men inte så många riktigt hifi-insnöade kvinnor. Kvinnor har en förmåga att vara sådär lagom intresserade av lite av det mesta, men inte riktigt "nörd-intresserade" av något(många föder barn eller skaffar killar som ockuperar hela deras intresse sfär...eller har ne läggning åt renässansmänniskans urkvinna). Dem kvinnor som är riktigt insnöade är få men oftast framgångsrika! |
 |
|
|
tompa
Member

328 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 00:06:50
|
Yoko, varför skulle insnöade kvinnor vara mest framgångsrika? OK, beror ju på vad vi menar med framgångsrika, men om framgång = nöjd med sitt liv privat och yrkesmässigt, så tror jag du hittar fler framgångsrika kvinnor med den utmärkta beskrivning som du själv gjorde i ditt senaste inlägg, d v s lagom intresserade av mycket men inte intill nördstadiet.
tompa |
 |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 00:09:24
|
Det var, om jag får lov att säga, eehhhhhh, ett väldigt kvinnligt svar. Förmodligen är det alldeles sant.
Jag tror, alldeles för mig själv, att kvinnor är mer intresserade av det som strömmar ur en hifiuppställning, dvs musiken. Det gör dem kanske till sannare lyssnare än många "seriösa" hifi frälsta, eftersom de senare tenderar att lyssna på apparaterna snarare än till musiken.
Nå, det var min egen lilla teori om sakernas tillstånd, i denna fråga. |
|
 |
|
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 00:20:18
|
| tompa: jag avfärdade dock inte att renessans-kvinnorna skulle kunna vara framgångsrika. Dem kvinnor framgångsrika kvinnor jag syftade på var dem inom hifi-världen (det är ju detta område vi diskuterar om på detta forum...trode jag iallafal!) |
 |
|
|
Ayn
Member

2799 Posts |
Posted - 2003/04/14 : 01:32:32
|
Har flickvän sen drygt 1½ år tillbaka och det vete tusan om det inte lär bli en drös år till också 
Angående hennes syn på mitt hifi-intresse så har nog rätt många av er läst hennes dagboksinlägg om mina nya Linn-högtalare, som jag klistrade in här. Härlig glimt i ögat har hon iaf, som jag är väldigt glad för att hon har. Gör saker så mycket lättare och roligare. Hon säger som de flesta av er andras partners verkar säga, dvs "Jo, jo, det låter väl bra"...och hon har deltagit i lite blindtest när jag testbytte lite CD-spelare hemma för inte alltför länge sen.
Måste erkänna att även om jag iofs inte hade någon tydlig bild av hur den genomsnittlige forummedlemmen såg ut när jag började hänga här, så har jag efterhand insett att jag måste ha tänkt mig nån ungefär i min ålder (22) men efterhand har jag börjat inse att man är junior i sammanhanget... Verkar vara många som är gifta med barn! Kan tänka mig känslan av att gå runt och oroa sig för att ungarna pajat något högtalarmembran...nåja, den dagen den sorgen (eller kanske inte)  |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!  |
 |
|
Topic  |
|