HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur många har ett förhållande???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/04/14 :  08:21:41  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Akktustakki:

"Tillsammans med samma kvinna, med stort K, sedan 20 år tillbaka. Nåja, med vissa varianter, be mig inte utveckla detta här."

Hehehe...man börjar ju genast fundera, "med vissa varianter" kan ju innebära att hon med stort K varierat sig (transa?) eller att själva K.et bytt subjekt ibland

Yoko:

Den ende forummedlemmen som har en stående inbjudan att dyka upp närsomhelst och bli bjuden på en lyssnings/prat/middags-dag Ännu har hon inte nappat med det komemr väl. Enda kravet är att jag slipper blindtest....

ps. jag är lyckligt gift

ps. 2: bikini är inget krav vilket Yoko trodde första gången hon fick inbjudan.

.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/14 :  08:36:49  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
sladd: njae, snarare att K.et tidigare blivit utbytt emellanåt
Nuförtiden är jag för gammal för sådana övningar så nu blir det till att jämka.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:04:51  Show Profile Send Revisorn a Private Message
Flickvän och sambo sedan något halvår tillbaka, smått är på gång.

Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:25:20  Show Profile Send drgreen a Private Message
Gift m 3 barn.
Frun uppskattar bra ljud (vid senaste lyssningstest av Advantage S1 mot ML 390s kom hon in, lyssnade på ML spelaren i 2 minuter och sa: Är den där ännu dyrare än den du redan har?? Låter ju bättre-suck)
Hon börjar mer å mer klaga på hur dåligt det låter på andra ställen och är inte så lättimponerad om man lyckas få med henne till en stereoaffär. Jag har ett eget rum för stereon där jag får hållas och ställa in saker av mineralull...fast när jag ordnade så elen drogs om till stereouttagen tyckte hon nog att jag var lite koko...
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:28:49  Show Profile Send jonta a Private Message
Min sambo stänger av min musik och sätter på sin musik för att "min musik var dålig" helt enkelt!Och jag gillar inte hennes..........

Dreams never end!
Go to Top of Page

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:42:03  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Hårda bud jonta!

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:50:04  Show Profile Send jonta a Private Message
Japp, men nu är jag flickfri i 6 dagar....Jag satsar på klagomå från grannarna!

Dreams never end!
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:57:40  Show Profile Send binmarv a Private Message
jonta: Då kanske du får informera flickvännen innan hon kommer hem att ni bor på ett annat ställe...

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/04/14 :  09:59:15  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej!

självklart så är man gift, faktiskt så har jag varit detta i 25 år i år (silverbröllop).
Är man två som arbetar så blir ju hifin endast hälften så dyr.
Mvh
kenth
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/14 :  10:07:02  Show Profile Send DasIch a Private Message
"Är man två som arbetar så blir ju hifin endast hälften så dyr."

Det förutsätter att kvinnan inte tvingar dig att sova i kattlådan när hon får reda på dina storartade hifiplaner.

Objektivist
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/04/14 :  10:12:20  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej DasIch!

Man presenterar ju alla inköp som fynd eller hur.
T ex förr kostade denna cd- spelare 35000 kr ny endast 25000 kr, dvs vi har nu tjänat 10000 kr.
Sen får frugan givetvis ge estetiska synpunkter på det som man vill köpa, detta kallas medinflytande.
Man är väl för jämställdhet eller hur, ny cd- spelare till mig nytt strykjärn, gardin etc till hustrun.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/04/14 :  10:26:43  Show Profile Send DasIch a Private Message
Det verkar förjäkla knepigt det där med kvinnfolk. Massor med blidkande och kompromisser hit och dit. Vad hände med "nu skall jag lägga alla mina pengar på lite schyssta hifiprylar, så får jag leva på bark och rötter därefter"? Gardiner och strykjärn... låter ju som sjukdomar.

Objektivist
Go to Top of Page

yoko
Member

420 Posts

Posted - 2003/04/14 :  10:43:14  Show Profile Send yoko a Private Message
sladd-jag måste ha missat dem resterande inbjudningarna! Jag lovade Ricken att inte ha på mig för lite kläder på nästa test(även om vissa tyckte att min labbrock var för mkt. sist)
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2003/04/14 :  10:59:51  Show Profile Send jonta a Private Message
Hon använder dock anläggningen som jag betalt så jag tjatar att hon måste skaffa sanden att fylla dom med annars får hon inte använda denTyvärr så vinner alltid hon ändå med andra argument!

Dreams never end!
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/04/14 :  12:26:24  Show Profile Send binmarv a Private Message
DasIch: "Är man två som arbetar så blir ju hifin endast hälften så dyr." Kan hända att detta är dagens visaste ord. Går inte annat än att hålla med. Går det bra med "Är den ena studerande och den andra arbetande så blir Hifin endast en tredjedel så dyr" ?

jonta: om argumenten inte håller - var tyst Man ska inte ge sig in i debatter som man omöjligt kan vinna. Det finns andra knep och metoder...

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

Edited by - binmarv on 2003/04/14 12:27:22
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2003/04/14 :  12:40:56  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag är lyckligt gift med kvinnan jag träffade -98, & det bästa av allt.. hon delar mitt HiFi- intresse & planerar gärna nästa uppgradering av stereon med mig.
Go to Top of Page

matson
formerly known as...

1617 Posts

Posted - 2003/04/14 :  12:59:36  Show Profile Send matson a Private Message
Flickvän sen rätt länge, men "samboförhandlingar" är inledda och då skall vi se om ett stort och fult(imho) mexikanskt matbord tar ut absorbenter i vardagsrummet.....

Verkar dock lovande och jag har fått en kortsida och 1,5 meter på tillhörande långsidor i vardagsrummet att "gör-vad-du-vill-då-om-det-är-så-noga".

"Det låter väl ändå?" är tyvärr ett stående citat....

Mvh
Go to Top of Page

escape
Avdelning: meningslöst vetande

247 Posts

Posted - 2003/04/14 :  13:08:38  Show Profile Send escape a Private Message
http://www.minhembio.com/show.asp?user=Lloyd

Jag var tillsammans i 2½ år med "mitt" pyre, dessvärre funkade det inte längre än så och vi lade ner för ett år sedan cirkus. Hon var, sett med "hifiglasögonen" på, bästa möjliga flickvän. Lyssnade snällt och tålmodigt och tog ner mig på jorden när det behövdes Vi hänger fortfarande som polare och trivs bra ihop så även om en repris känns avlägsen just nu är det inte omöjligt att det blir en någon gång i framtiden

vänligen //C.
Go to Top of Page

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/04/14 :  13:09:16  Show Profile Send pontus a Private Message
Alla stagdade? -- Efter att skummat igenom inläggen är det ju bara att konstatera att man som ensamstående tillhör en minoritet här på forumet (eller har mina vapenbröder inte brytt sig om att posta??)!
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2003/04/14 :  13:09:54  Show Profile Send linkan a Private Message
Själv har jag varit gift i 10 år med samma kvinna och det var faktiskt hon som tyckte att det lät dåligt då vi flyttade till huset så jag skyller på henne när det är dags uppgradering. När jag bytte förstärkare så var det hon som ville att vi skulle behålla rörmonoblocken och det blev jag ju inte ledsen för direkt.
Hon har också häst och att ha denna stående i ett stall i Sthlm kostar med försäkringar och allt annat skräp 5-6' per månad så allt vad gäller stereon känns billigt.
Hon bryr sig inte om hur det funkar bara det låter bra, det enda hon kan ha åsikter om är musikvalet och då speciellt om jag vill lyssna på Metallica eller musik i den stilen.

Linkan

Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/04/14 :  13:52:56  Show Profile Send jonsson a Private Message
Don´t worry Pontus!!!!
Jag sällade mig till singelsällskapet för snart ett halvår sedan, efter ett två år långt förhållande inklusive ett och ett halvt års samboende.. En mycket trevlig erfarenhet som tyvärr inte avslutades på mina premisser men på ett sådant sätt att vi idag umgås några gånger i månaden, och fortfarande är mycket goda vänner...:-) nu i efterhand så ser man ju både för och nackdelar med det hela, fördelarna ä'r ju uppenbara då jag figurerar här på forumet och har tillhörande åkomma nackdelen är väl den att det kändes lite unikt med X:et.. First love you know.. Nånå får hoppas det går fler tåg även för mig!!! :-)

Mvh Magnus Jonsson

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

jonsson
Member

574 Posts

Posted - 2003/04/14 :  13:54:11  Show Profile Send jonsson a Private Message
Fast tågen får stå ett tag tills värsta uppgraderingarna är gjorda!!!!! ;-)

När jag blir klar!!!!!! hoppas jag det låter bra.
Go to Top of Page

Soulman
Member

441 Posts

Posted - 2003/04/14 :  15:50:47  Show Profile Send Soulman a Private Message
Sambo sedan 2 år tillbaka. Tillsammans har vi en liten Soulman JR på 10 månader som gärna diggar med pappa...

/Stefan

-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2003/04/15 :  12:27:32  Show Profile Send poppen a Private Message
Jag poppen har en japansk fru sedan 1997 och är fortfarande tok kär.
Hon älskar den musik som kommer ut ur stereon för 40 000 kr men hon vet inte vad den kostar tur det.

Tycker stereon låter mycket brta men hon kan också lyssna på plastig japansk pop på köksradion också.
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/04/15 :  12:35:22  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Jag har flickvän sedan 2.5 år tillbaka. Hon gillar ljudet ur stereon men bryr sig inte om hur det fungerar direkt (trots att hon är ingenjör!!). Är den som får ned mig på jorden när planerna blir litet för högtflygande...

Stabilt? Klarade förhållandet att hon reste ett år till Australien för att plugga lär lite hifi-bjäbb inte ställa till med några större bekymmer...

//Rickard

Ino Audio for life
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000