HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brev till Nordost
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:11:04  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
Det får vi se när du fått svar. Melanie(fint namn förresten) kanske bara jobbar med att sortera mailen.

John

Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:37:03  Show Profile Send Nagref a Private Message
Det är svårt att veta vad de tänker.
De kanske inte bryr sig så mycket om det eller så funderar de vidare.

Jag har fått vettiga svar som har dröjt och ovettiga svar som har dröjt (Läkemedelsverket resp Göran Pressons kansli...).

Det enda som är bra är att de knappast kan förneka att det kom fram åtminstone...

-The world is my oyster...
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:50:55  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Alla seriösa företag och institutioner svarar ALLTID på de brev och mail de får. Sen kan man inte alltid kräva att de svarar så fort som man själv skulle önska. Men visst väntar man hellre lite längre på ett genomtänkt svar än kort tid på ett ihophastat svar...

Ska bli mycket spännande att se vad NordOst svarar!!

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/08/08 :  22:52:32  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
quote:

Det enda som är bra är att de knappast kan förneka att det kom fram åtminstone...

Det ENDA?

Låter som det skulle finnas negativt. Än är det inget negativt, tycker jag. De har tagit emot och svarat att mailet skall behandlas och besvaras - eller har jag fattat fel (det har hänt en gång innan nämligen).

Njäee...grillningen kan nog först börja vid uteblivna svar, konstiga svar, dravell eller otrevligheter! Eller?

;-)

Vänligen
// Pär Engelholm
// epkpeng@hififorum.nu
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:00:30  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Njäee...grillningen kan nog först börja vid uteblivna svar, konstiga svar, dravell eller otrevligheter! Eller?

Jag håller med. De gånger när jag t ex har skickat brev till Madrigal så har de alltid svarat att de återkommer med ett mer utförligt svar så fort de har fått tag på en lämplig person som kan svara ...

Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:23:38  Show Profile Send Nagref a Private Message
Ahh! Jag formulerade mig lite fel.
Det enda som man entydigt kan säga (positivt eller negativt) om det hela är att de inte kan förneka att det ha kommit fram! ;-)

En liten liten flaska skumpa lite rödtjut och några gt sätter sina spår...

Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:24:16  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Hej Morello,

Är du inte lite självgod och arrogant nu? Det ser ut som om du provat formulera ditt engelska mail för att visa hur duktig du själv är – om du nu är det?

Är dina frågor verkligen intressanta?

/HO

Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:30:32  Show Profile Send Nagref a Private Message
quote:

Hej Morello,

Är du inte lite självgod och arrogant nu? Det ser ut som om du provat formulera ditt engelska mail för att visa hur duktig du själv är – om du nu är det?

Visst är M's frågor intressanta. Själv så skulle jag inflikat en lite fråga om varför de skriver att de enda kablar som är snabbare (än 95% av ljushastigheten i vakuum) är optiska kablar när de i verkligheten inte är det... Det är en irrelevant parameter men de borde åtminstone ha koll på det om de är en kabeltillverkare som jobbar åt NASA.

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:33:26  Show Profile Send Timbre a Private Message
Morello kan själv ge ett bra svar på det, men jag vill ändå påpeka att brevet föregicks av en diskussion här på forumet.
Det är väl snarare ett tecken på god initiativförmåga, istället för att spekulationerna hade rullat vidare i långa trådar.
Som jag ser det alltså.

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:47:00  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
quote:

Hej Morello,

/HO

Om jag inte ansett frågorna relevanta hade jag inte frågat.
Ditt inlägg anser jag vara både ointressant och otrevligt!

Joe Morello

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/08 :  23:51:59  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Hej,

Poängen är att den samma typ av frågor kan ställas till alla producenter. Alla ”bullshittar” i deras marknadsföring – so what....

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

/HO

Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:07:33  Show Profile Send norman a Private Message
quote:

Hej,

Poängen är att den samma typ av frågor kan ställas till alla producenter. Alla ”bullshittar” i deras marknadsföring – so what....

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

/HO

Hmm så det är alltså helt ok om företag ljuger ihop vad som helst för att lura på kunder produkterna? (säger inte att det är så i detta fall dock, det får vi kanske se när svaren kommer)
tycker det är bra att ifrågasätta om man tycker nåt inte stämmer.

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:08:16  Show Profile Send ekman a Private Message
det som ar intressant ar att han far hallas och gora samma sak gang pa gang pa gang =) men bara att vanja sig herr opinion

Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:30:03  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Morello,
Relevant och intressant är inte nödvändigtvis samma sak.

Norman,
Givetvis inte. Men att diskutera tex. ”propagation delay: 87% speed of light” är för en normalfuntad hifikonsument helt ointressant då den praktiska lyssningserfarenheten skulle bli den samma även om värdet var ett annat.

Ekman,
Eller hur....

Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:38:41  Show Profile Send norman a Private Message
quote:

Norman,
Givetvis inte. Men att diskutera tex. ”propagation delay: 87% speed of light” är för en normalfuntad hifikonsument helt ointressant då den praktiska lyssningserfarenheten skulle bli den samma även om värdet var ett annat.

om det är helt ointressant, varför tar då nordost upp det på sin hemsida? kan hålla med om att just fördröjningen i kabeln är helt ointressant, det var väl därför morello också ställde frågan varför dom tog upp det?

alla är inte heller normalafuntade, en del är t.ex. intresserade av fysik...

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:43:40  Show Profile Send ekman a Private Message
nu var det val mest tonen och arrogansen som inte gillades sen far man sjalvklart fraga vad man vill och att ifragasatta tillverkare ar nog bra men att tro att man ar gud och vet battre an dom som ar experter pa omradet ar nog lite val drastiskt

Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:49:06  Show Profile Send norman a Private Message
quote:

nu var det val mest tonen och arrogansen som inte gillades sen far man sjalvklart fraga vad man vill och att ifragasatta tillverkare ar nog bra men att tro att man ar gud och vet battre an dom som ar experter pa omradet ar nog lite val drastiskt

det är ju inte alls säkert dom verkligen är experter.. sen är ju tonen i dina inlägg heller inte den bästa...

Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  00:57:58  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Norman,

De får gärna skriva det, men det är inte intressant att göra en diskussion av det.

Visst - fysik är intressant för alla. Men detta är väl ett hifi-forum?

Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/09 :  01:00:43  Show Profile Send norman a Private Message
ekman:
jo dom kan ha en aning om vad dom gör och kanske t.o.m. är riktigt duktiga men dom behöver inte automatiskt vara bättre än andra fysiker bara för att dom säljer kablar.

Edited by - norman on 2002/08/09 01:01:1
Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/09 :  01:04:00  Show Profile Send norman a Private Message
quote:

Norman,

De får gärna skriva det, men det är inte intressant att göra en diskussion av det.

Visst - fysik är intressant för alla. Men detta är väl ett hifi-forum?

jo, men det var ju hifi-produkter det gällde..

hoppar nog av denna diskussion innan det går käpprätt åt skogen.. vi kommer ju inte komma nånvart ändå..

Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/09 :  01:05:18  Show Profile Send ekman a Private Message
klart att dom inte behover vara battre men det finns ju en VISS chans iochmed att dom faktiskt jobbar med amnet i fraga varje dag och man bor nog ge dom en viss respekt iallfall och om man har fragor om deras produktet kan man ju framfora dess pa en lugnt och vanligt satt utan den arroganta tonen osv som du kan se ovan

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/09 :  03:27:32  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:
hoppar nog av denna diskussion innan det går käpprätt åt skogen.. vi kommer ju inte komma nånvart ändå..

Vilket understatement! Du har all min sympati för att ha drivit denna del av diskusionen från pajkastning till varligare formuleringar för att sedan runda av den snyggt.

Väl mött/ Joh
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/09 :  03:44:00  Show Profile Send ekman a Private Message
trevligt med objektiva asikter =)

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/09 :  06:46:38  Show Profile Send Timbre a Private Message

Gomorron!

Natten har flytt, dimmorna skingrats och nu väntar en ny solig dag...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/08/09 :  07:09:14  Show Profile Send ekman a Private Message
arrrrrrrrrrrrgh jag ar i fel tidszon hehe

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000