HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Brev till Nordost
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/09 :  08:12:47  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Hifiopinion:

------------------------------------------
""Hej Morello,

Är du inte lite självgod och arrogant nu? Det ser ut som om du provat formulera ditt engelska mail för att visa hur duktig du själv är – om du nu är det?

Är dina frågor verkligen intressanta?""
------------------------------------------------

Vad skall Morello svara? Fuck yuo to?

Tack Morello för ditt sansade svar. Till er som vill in och ställa till bråk för att ni förlorat på travet eller vad det nu kan vara, ställ till det bråket någon annanstans. Här åker ni nämligen ut.

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  08:46:29  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Mr President,

du verkar vara lika omdömeslös som din kompis Morello. Gör detta till ett vettigt hifi-forum och inte till en arena för självgoda förståsigpåare som skyddar och upphöjer varann till att vara något de inte är.

Lite självkritik kan ni faktiskt ägna er åt.

PS. Det heter *** you too.

/HO

Go to Top of Page

Viking
Member

224 Posts

Posted - 2002/08/09 :  09:23:55  Show Profile Send Viking a Private Message
Opinion: Her er det vel DU som har kommet med de største angrepene, kommet med de verste beskyldningene og brukt den mest nedåtlåtande tonen av alle!! Hva er galt med kritiske spm?? Hva er galt med at folk bruker kunnskap slik at de andre på forumet kan ta del i kunnskapen og den kritiske sansen mot bransjen?? Skal vi spise all markedsføring rått?? Skal vi ikke diskutere fysikk når uttaleser går på tvers av gammel hevd?? Hvordan senker dette nivået på forumet??? Det som senker nivået er dine angrep som jeg kanskje kan påstå er for å vise hvor flink du er??? GO MORELLO & Sladd!!

MVH Vikin
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/08/09 :  09:44:53  Show Profile Send molsson a Private Message
hifiopinion,

Du behöver faktiskt inte läsa den här tråden. Om du nu blir så upprörd över att en annan människa (morello) är intresserd av en eller annan orsak, så behöver inte du tracka ner på honom för det.

Det finns många (ink. molsson) som inte heller förstår de fysikaliska aspekterna av hur, och varför nordost konstruerar sina kablar, men likförbaskat skulle det vara fantastiskt kul att höra deras förklaringar av deras egna begrepp. (efter detta inlägg skall jag lära mig avstavning och kommatering, jag lovar)

Om du däremot bara vill munhuggas och provocera, rekommenderar jag att du letar upp något knasigt som A har sagt, och provar din lycka där. Om inte annat så blir der mycket skoj läsning för oss andra, och man blir väl glad av att glädja andra, eller hur?

Annar gäller väl för dig att äta tonvis med pepparkakor innan jul, om du ska få några julklappar alls.

Högaktningsfullt

/Marcusoft

"Badgers...BADGERS, I dont need no stinking badgers.
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/08/09 :  09:54:02  Show Profile Send Pjotre a Private Message
quote:

Mr President,

du verkar vara lika omdömeslös som din kompis Morello. Gör detta till ett vettigt hifi-forum och inte till en arena för självgoda förståsigpåare som skyddar och upphöjer varann till att vara något de inte är.

/HO

Hej HifiOpinion!

Ett visst mått av ödmjukhet brukar vara passande när man "dundrar" in på ett nytt forum... Om du tror att Sladd och Morello är bästa kompisar har du inte läst så värst mycket av vad som skrivits på detta forum under de månader vi funnits till.

Och du, oroa dig inte, Sladd vet hur man stavvar på ängelska...

----------------------------------

"Man blir aldrig fattig på att ta hem en vinst".
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/09 :  10:00:15  Show Profile Send Timbre a Private Message

Ett förtydligande som kanske kan hjälpa hifiopinion på vägen:

Vi som är inblandade i den här diskussionen är inte av samma uppfattning.
Vi upphöjer inte varandra till något.

Men vi har redan haft våra drabbningar så den biten är avklarad.
Du är välkommen att ta en genväg.

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:03:23  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

Mr President,

/HO

Sladd m fl moderatorer gör ett bra jobb och framförallt, anstränger sig så att alla kan komma till tals. Det innebär nödvändigtvis inte att alla har samma åsikter.

De som har läst det här forumet ett tag vet lite om vad exempelvis Sladd och Morello har för åsikter, och ingen av dem är självgoda förståsigpåare (även om de har, precis som jag och alla andra, temperament!).

Att du uppmanar dem att ägna sig åt självkritik är faktiskt jätteroligt! Jag föreslår att du visar dig i en sån här framöver, , annars finns det risk att andra så att säga hjälper till med din självkritik...

mvh
Jonas Persson

Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/08/09 :  12:36:51  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
quote:

nu var det val mest tonen och arrogansen som inte gillades sen far man sjalvklart fraga vad man vill och att ifragasatta tillverkare ar nog bra men att tro att man ar gud och vet battre an dom som ar experter pa omradet ar nog lite val drastiskt

Jadu Ekman. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Kom gärna med synpunkter på brevet, men sluta bjäbba!

Joe Morello

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"

Edited by - Pjotre on 2002/08/09 12:46:3
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/09 :  13:40:24  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Nu bromasar vi in! Nästa Krylbo!!

Det sitter nu ett par hundra personer och läser detta varav ett flertal undrar om vi är ett seriöst alternativ att sprida kunskap i form av artiklar t ex. Min pappa är starkare än din...

Tyst i klassen!

För h - e....

Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/08/09 :  13:42:43  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
quote:

Nu bromasar vi in! Nästa Krylbo!!

Det sitter nu ett par hundra personer och läser detta varav ett flertal undrar om vi är ett seriöst alternativ att sprida kunskap i form av artiklar t ex. Min pappa är starkare än din...

Tyst i klassen!

För h - e....

Vi får helt enkelt invänta svar från Nordost. Det var ju det tråden handlade om från början

Joe Morello

"It was never supposed to be a hit. It was supposed to be a Joe Morello drum solo"
Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:27:07  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Jonas P,
Du verkar ju vara en riktigt smart kille...

Morello,
Bara för att avsluta,...det var faktiskt ditt brev som startade synpunkterna. Precis som du använder din rätt att ifrågasätta producenterna, använder jag min rätt att ifrågasätta ditt brev.

Poängen är att man skulle kunna skriva liknande brev till alla producenter då det som regel alltid finns något att sätta fingern på i deras marknadsföringsmaterial– om man tycker det är viktigt. Ur ett hifi-perspektiv är därför denna typ av initiativ föga intressant och ger enbart det grabbiga och oseriösa intrycket att många önskar vara förståsigpåare och Einstein-wannabees, och forum som detta blir deras utrymme för att göra sig hörda och bilda myter om deras egen förträfflighet. Men det är som bekant svårt att erkänna när man gjort fel – litet eller stort.

Givetvis kan man ställa frågor, men man borde kanske skriva dem lite mer eftertänksamt. Risken är då mindre för att tråden startar fel och någon kan irritera sig på den. Fördelen är givetvis att då kan vi alla delta i diskussionen på ett mer seriöst sätt.

Till slut bara,... borde inte moderatorerna vara någon som inte skriver i samma tråd? Det är väl lite Gestapofasoner att både delta i en diskussion och samtidigt moderera (censurera) den.

/HO

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:34:02  Show Profile Send Timbre a Private Message

Som du kanske har läst i vår handbok, driver vi forumet av den enda anledningen att vi själva är hifientusiaster.
Att inte deltaga i debatterna, skulle snabbt ge en "serviceinstitutionsprägel" över det hela.
Det är inte vad HiFiForum.nu handlar om.

Timbre

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

Morello
Member

928 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:38:07  Show Profile  Visit Morello's Homepage Send Morello a Private Message
quote:

Morello,
Bara för att avsluta,...det var faktiskt ditt brev som startade synpunkterna. Precis som du använder din rätt att ifrågasätta producenterna, använder jag min rätt att ifrågasätta ditt brev.

Poängen är att man skulle kunna skriva liknande brev till alla producenter då det som regel alltid finns något att sätta fingern på i deras marknadsföringsmaterial– om man tycker det är viktigt. Ur ett hifi-perspektiv är därför denna typ av initiativ föga intressant och ger enbart det grabbiga och oseriösa intrycket att många önskar vara förståsigpåare och Einstein-wannabees, och forum som detta blir deras utrymme för att göra sig hörda och bilda myter om deras egen förträfflighet. Men det är som bekant svårt att erkänna när man gjort fel – litet eller stort.

Givetvis kan man ställa frågor, men man borde kanske skriva dem lite mer eftertänksamt. Risken är då mindre för att tråden startar fel och någon kan irritera sig på den. Fördelen är givetvis att då kan vi alla delta i diskussionen på ett mer seriöst sätt.

/HO

Du ifrågasatte inte brevet eller dess innehåll. Du vädrade bara diverse okväden!

Om du anser att dina inlägg är av seriös karaktär borde du nog studera definitionen av begreppet.

Joe Morello

Go to Top of Page

j.persson
Me, Myself & I !!

549 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:53:31  Show Profile Send j.persson a Private Message
quote:

Jonas P,
Du verkar ju vara en riktigt smart kille...

<snip!>

Ja faktiskt är jag det. Smart alltså.

För övrigt vet jag inte vad jag ska svara på detta. Vad vill du säga?

mvh
Jonas Persson

Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  16:59:05  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Morello,

nu var du väl lite för snabb.....

/HO

Go to Top of Page

norman
Member

127 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:04:08  Show Profile Send norman a Private Message
hifiopinion:
vad är du ute efter? det finns nog ganska många här som tycker morellos brev är intressant (iaf jag). mitt tips är att du struntar i att läsa sånt som du tycker är ointressant, annars blir det lätt ganska jobbigt eftersom det alltid finns nån person som inte gillar en åsikt..

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:34:04  Show Profile Send Flint a Private Message
hifiopinion

Det här är inte ett forum för ämnet diskussionsteknik och retorik.
Det är ett forum som rör HiFi.
Prata kablar i stället. Den här tråden handlar om det
Jag tycker att Morello har rätt att fråga denna tillverkare
vad han vill utan att du behöver kalla det grabbigt.
Du är otroligt nedvärderande och ger ett betydligt sämre
Intryck än det och den du kritiserar. Om det är någon som
spelar gud här så är det du. Vem tror du att du är?
Kom med något konstruktivt i ämnet eller avstå.

Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:37:32  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Sådär, gestapo själv har varit på raderarövning Om jag skriver "dra i handbromsen" så menar jag det.

Det gäller både sådana som anklagas för att vara wannabies, sådana som till äventyrs ÄR wannabies och sådan som anklagar alla de andra för att vara just det fast eventuellt själva är det .....

Go to Top of Page

Michaels
Member

74 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:41:36  Show Profile  Visit Michaels's Homepage Send Michaels a Private Message
Morello.
Kul att du postade ett brev med dina frågor och tankar som du kanske hade om deras kablar, hoppas att du får ett svar som du är nöjd med.
------------------------------------>
Det här blev ju en riktigt rolig tråd med betoning på sorgligt tjafs.

Vad är problemet med att Morello har lite funderingar?
En åsikt skapar en åsikt som skapar en åsikt.

//Michael

Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den."
O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:47:18  Show Profile Send Flint a Private Message
Det gäller både sådana som anklagas för att vara wannabies,
sådana som till äventyrs ÄR wannabies och sådan som
anklagar alla de andra för att vara just det fast eventuellt själva är det .....

och has been. Hi, hi...

Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:49:58  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Hej Flint,

ok - du har fattat min poäng. Forumet skall handla om Hifi - inget annat.

Inläggen raderas nu snabbare än jag klarar skriva dem, så det är väl ingen riktig ide att fortsätta. Tråkigt dock - eftersom det nu började bli intressant.

Fortsättningen lär bli spännande....

/HO

Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  17:52:18  Show Profile Send Flint a Private Message
Starta ett eget. Du verkar ha mycket idéer.

Go to Top of Page

hifiopinion
Starting Member

30 Posts

Posted - 2002/08/09 :  18:02:20  Show Profile Send hifiopinion a Private Message
Flintstone,

och eftersom du tydligen inte har gjort det - betyder det att du inte har några?

/HO

Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2002/08/09 :  18:08:00  Show Profile Send molsson a Private Message
Men g-sus,

Skärp er nu.

/Marcusoft (Nej, jag skrev inte detta, enbart för att komma närmare 4-stjärnigt, även om man kan tro det. Om en halvtimme eller så har jag övertygat mig själv om att så är fallet.)

"Badgers...BADGERS, I dont need no stinking badgers.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/09 :  18:13:41  Show Profile Send Flint a Private Message
Till hifiopinion

Har inget behov av det. Trivs alldeles utmärkt här med dom
regler och förutsättningar som gäller. Jag är ganska lite intresserad
av ämnet numer och dessutom otroligt lat. Jag skulle aldrig lägga
ner det arbete som jag tippar går åt. Då är det bättre att uppmuntra
det här forumet genom att följa reglerna och sansa sig fast man
ibland blir förbannad. Jag har setat på tvären rejält ibland men det
här är roligare. Dessutom så tror jag att jag kan ha nytta av alla
även om jag inte alltid håller med om deras idéer. Det är bra att det
finns olika åsikter. Om du känner IÖ så be honom komma tillbaka
och skaka tass med mig. Han har mycket att ge. Be honom bara
att hålla sig på mattan. Jag skulle ha nytta av hans teoretiska
kunskaper med.

Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000