Author |
Topic  |
|
Sudden
Member

475 Posts |
Posted - 2003/04/19 : 20:47:22
|
Tar in allas synpunkter på Cambridge A500 och Rega Brio. Vilken tar priset och finns det flera alternativ i denna prisklass? (inte NAD, inte heller beg) Tackar / John |
|
€riC
Member

266 Posts |
Posted - 2003/04/19 : 22:49:03
|
Jag har en Marantz pm6010ose som jag är nöjd med, Ljudmakarn tar 4500kr för den. Kan vara värt att lysna på iaf.
Glad Påsk på dig! |
 |
|
SZR
Guran!

1515 Posts |
Posted - 2003/04/20 : 00:17:19
|
Om Cambridge blir billigare nu hos Hifiklubben (se annan tråd) blir nog A500 svårslagen vad gäller pris/prestanda?! Sen om den passar hos dig är ju en annan femma ? |
//StefanZ
"..are all these your guitars..?" |
 |
|
Jadde
Member

1166 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 23:52:02
|
varför inte nad? |
 |
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 00:15:36
|
Kan bara håll amed ovanstående, med de nya priser som Cambridge A500 ska betinga är det rena kapet. |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
 |
|
mje1
Member

500 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 00:19:37
|
Cambridge A500 1795:- på www.hifiklubben.se |
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt... |
 |
|
mje1
Member

500 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 01:09:53
|
Fel av mig!! A 500:an kostar 2498:- jag tänkte på C500:an. MVH/ |
Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt... |
 |
|
Sudden
Member

475 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 12:53:51
|
Hmm ok, skall kolla upp det. Låter ju riktigt billigt. /Sudden |
 |
|
rolandm
Member

483 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 13:30:56
|
Rega eller Cambridge, Cambridge eller Rega. Det är en fråga som har stötts och blötts länge, ja även av mina vänner förresten, och det är svårt att hitta en glasklart svar på den frågeställningen, men om jag ändå skall våga ge mig på ett svar så får jag nog säga det att när kylan börjar inta landet och rimfrost spirar på grenarna, så kan Cambridges småputtriga musikåtergivning värma och göra det mysigt tillsammans med en kopp chokl'a. Men när solen kommer åter, lökarna börjar förlusta sig under jorden och vårloden rasar över bygden, så gäller inte bara rattmuff av utan även att man känner sig full av liv och leverne och detta liv, detta leverna, denna sprillande glädje har Regan massor av. Den gamla Brion lät mjuk sockervadd lägga sig över dåliga inspelningar, då köpte jag en NAD 306 istället för den var renare och mer välupplöst även om Regan var kul att lyssna på, men lite för förlåtande. Nya Brion är mer neutral och har högre upplösning, men fortfarande är den en levande musikförmedlare med hög stampa-takten faktor. Cambridge är mer korrekt och neutral, mer allround, passar fler högtalare. Med rätt högtalare kan Regan få en väldigt glad, den bryr sig fortfarande mer om den musikaliska helheten än om enskilda detaljer. Det är lätt att älska Rega, men för priset är Cambridge svårslagen. Cambridge var lite dyra förut, men nu har de mer fått ett pris som passar nivån. (I England är de billigare än NAD och nu är det så även i Sverige).
Med vänlig hälsning Roland
|
Be the change you want to see in the world ~ Nelson Mandela (m fl) |
 |
|
|
Topic  |
|