HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge eller Rega?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/04/19 :  20:47:22  Show Profile Send Sudden a Private Message
Tar in allas synpunkter på Cambridge A500 och Rega Brio.
Vilken tar priset och finns det flera alternativ i denna prisklass? (inte NAD, inte heller beg)
Tackar / John

€riC
Member

266 Posts

Posted - 2003/04/19 :  22:49:03  Show Profile Send €riC a Private Message
Jag har en Marantz pm6010ose som jag är nöjd med, Ljudmakarn tar 4500kr för den. Kan vara värt att lysna på iaf.

Glad Påsk på dig!
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/04/20 :  00:17:19  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Om Cambridge blir billigare nu hos Hifiklubben (se annan tråd) blir nog A500 svårslagen vad gäller pris/prestanda?! Sen om den passar hos dig är ju en annan femma ?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/04/30 :  23:52:02  Show Profile Send Jadde a Private Message
varför inte nad?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/05/01 :  00:15:36  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kan bara håll amed ovanstående, med de nya priser som Cambridge A500 ska betinga är det rena kapet.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/05/01 :  00:19:37  Show Profile
Cambridge A500 1795:- på www.hifiklubben.se

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2003/05/01 :  01:09:53  Show Profile
Fel av mig!! A 500:an kostar 2498:- jag tänkte på C500:an. MVH/

Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...
Go to Top of Page

Sudden
Member

475 Posts

Posted - 2003/05/01 :  12:53:51  Show Profile Send Sudden a Private Message
Hmm ok, skall kolla upp det.
Låter ju riktigt billigt.
/Sudden
Go to Top of Page

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/01 :  13:30:56  Show Profile Send rolandm a Private Message
Rega eller Cambridge, Cambridge eller Rega. Det är en fråga som har stötts och blötts länge, ja även av mina vänner förresten, och det är svårt att hitta en glasklart svar på den frågeställningen, men om jag ändå skall våga ge mig på ett svar så får jag nog säga det att när kylan börjar inta landet och rimfrost spirar på grenarna, så kan Cambridges småputtriga musikåtergivning värma och göra det mysigt tillsammans med en kopp chokl'a. Men när solen kommer åter, lökarna börjar förlusta sig under jorden och vårloden rasar över bygden, så gäller inte bara rattmuff av utan även att man känner sig full av liv och leverne och detta liv, detta leverna, denna sprillande glädje har Regan massor av. Den gamla Brion lät mjuk sockervadd lägga sig över dåliga inspelningar, då köpte jag en NAD 306 istället för den var renare och mer välupplöst även om Regan var kul att lyssna på, men lite för förlåtande. Nya Brion är mer neutral och har högre upplösning, men fortfarande är den en levande musikförmedlare med hög stampa-takten faktor. Cambridge är mer korrekt och neutral, mer allround, passar fler högtalare. Med rätt högtalare kan Regan få en väldigt glad, den bryr sig fortfarande mer om den musikaliska helheten än om enskilda detaljer. Det är lätt att älska Rega, men för priset är Cambridge svårslagen. Cambridge var lite dyra förut, men nu har de mer fått ett pris som passar nivån. (I England är de billigare än NAD och nu är det så även i Sverige).

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000