HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Frankfurt High End mässa.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/04/24 :  21:55:46  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Vilka ska dit?
Nån som varit där tidigare kanske kan berätta lite om mässan.
/A

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/04/24 :  22:45:23  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag var där förra året i 2 dagar. Det är för lite tid om man ska hinna med allt. Mässan är på 4 dagar, varav den första är enbart för branchfolk. Det finns lite om mässan på mina hemsidor.
Jag ska vara där i 4 dagar i år som utställare tillsammans med Mårten Design, Advantage och Acustica Applicata.
Vi ses där i slutet av maj om du ska dit i år.

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/04/24 :  22:46:47  Show Profile Send juha a Private Message
Jag ska dit för andra gången. Den är en väldigt seriös mässa med otroligt påkostade anläggningar och det märks även på att de har jobbat på uppställningar, det är lättare att räkna de dåliga rummen än de bra. Tyskarna har väl en annan syn på hifi än vi har tex ser man mycket oftare kvinnor som är med att lyssna på mässorna. De spelar sällan högt utan man får försöka förpassa pladder ut till korridorerna vilket jag tycker är bra. Mässan rekommenderas varmt!!!
Go to Top of Page

hsivp

623 Posts

Posted - 2003/04/25 :  09:00:57  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Det ska bli otrolitg spännande att åka dit, vi syns där =)
Sånt här kan man tydligen hitta på mässan
Go to Top of Page

hsivp

623 Posts

Posted - 2003/04/25 :  11:35:28  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Är det någon som har koll på billigt boende i närheten av mässan.. vandrarhem osv.
Hur tar man sig från flygplatsen (Hahn)till mässan?
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/04/25 :  17:59:24  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag skall också dit, första gången för mig.

Men det visste ju du HSVIP

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

hsivp

623 Posts

Posted - 2003/04/25 :  23:22:19  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
hittade ett schysst vandrar hem ca 1,5 kilometer därifrån.. =)
Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2003/04/26 :  01:44:05  Show Profile Send VälLjud a Private Message
Vad bra då kan man ju vandra därifrån till mässan och tillbaka hem igen
Kan du inte berätta lite mer...
Affe
Go to Top of Page

hsivp

623 Posts

Posted - 2003/04/26 :  08:37:03  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
jag vägrar att stava ihop. =)
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/04/26 :  12:37:49  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Vi håller till i rum 323 på mässan.
Här är mässans officiella hemsidor:
http://www.highendsociety.de/

Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2003/04/28 :  09:27:41  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej,

Frankfurt lär bli en seriös mässa. Jag hoppas ni som skall ner även besöker oss på rum 355. Tillsammans med Donald North Audio och River Audio, kommer vi presentera högtalarna DNA Sequence, River Audios rör – för och slutsteg, samt skivspelaren Nordic Concept.

Kan bli kul!

Mvh, robban

Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/04/28 :  09:49:07  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Jag ska också dit. Gissa vem mer?

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/04/28 :  11:06:09  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Jag vet!

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2003/04/28 :  13:39:27  Show Profile Send juha a Private Message
Det blir en forums träff i frankfurt hoppas jag, 2 dagar hinner man ju med en del hifi och öl förstås:)
Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2003/04/29 :  15:20:26  Show Profile Send VälLjud a Private Message
Hej

Inte för att jag vill vara tjatig men är det ingen som har varit där och som har koll på billigt boende i närheten av mässan.. vandrarhem osv.
Är det någon som har tänkt sig köra från malmö och som vill dela bilkostnad?

Mv
Affe

Edited by - VälLjud on 2003/04/29 15:22:13
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/04/29 :  17:08:05  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Jag har inte bott på vandrarhem själv, men det finns ett inne i Frankfurt, 6,5 km från mässan.

http://www.jugendherberge.de/html/01-individual/individual_jh.jsp?IDJH=479

Här är en karta som visar vägen mellan vandrahemmet och Hotel Kempinski i Gravenbruch där mässan går. Jag bodde förra året på ett hotell som ligger i närheten av vandrarhemmet, och det var inga större problem att åka buss till mässan. Vilket rekomenderas även om du åker bil. Det är trångt om parkering runt mässan och svårt att hitta med bil. Och gör inte samma misstag som jag gjorde förra året.
Att åka till Neu-Isenburgs centrum. Det är lika långt till mässan därifrån som från Frankfurts centrum.

http://www.maporama.com/share/iti.asp?SESSIONID=%7BC43CC742-3505-421F-9F7F-EC14B74C8B5B%7D&NODRIVEMECITY=true&ITI_START_COUNTRYCODE=DE&ITI_START_ADDRESS=deutschherrnufer+12&ITI_START_ZIPCODE=60594&ITI_START_STATE=&ITI_START_CITYNAME=FRANKFURT+AM+MAIN&ITI_END_COUNTRYCODE=DE&ITI_END_ADDRESS=Gravenbruch&ITI_END_ZIPCODE=63243&ITI_END_STATE=&ITI_END_CITYNAME=Neu-Isenburg+&ITI_MODE=vehicule&ITI_MODE_OPTION_vehicule=Distance&NumberStepMore=0&SEARCH_ITI2.x=19&SEARCH_ITI2.y=14

Här är hotellet där mässan går:

http://www.kempinski-frankfurt.com/index2.html

Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2003/04/29 :  20:45:50  Show Profile Send VälLjud a Private Message
Tack Jorma!

Jag hittade några vandrarhem på internet och ringde dit men det fanns inget ledigt för tiden då det är hifi mässa. Det gäller att vara ute i god tid om man vill bo lite billigare.

Länken till mapporama.com är kanon med den vägbeskrivning man får med meteravstånd och allt.

Mv.
Affe

Edited by - VälLjud on 2003/04/30 08:41:24
Go to Top of Page

hsivp

623 Posts

Posted - 2003/04/30 :  12:43:04  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
AFFE> testa och maila Jugendherberge_Frankfurt@t-online.de det är ett vandrarhem och jag tror att dom har plats.10 min från frankfurt city(Gångavstånd)och 30 min med tunnelbana till mässan.
/Adam
Go to Top of Page

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2003/04/30 :  12:52:28  Show Profile Send Jadde a Private Message
du som inte vill. din sida fånkar ju inte!
Go to Top of Page

hsivp

623 Posts

Posted - 2003/04/30 :  12:55:16  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
Den är på gång.. :) min sega web makare säger att han inte har tid. :( .
/A
Go to Top of Page

VälLjud
F.d. Affe

116 Posts

Posted - 2003/05/04 :  07:59:32  Show Profile Send VälLjud a Private Message
Tack hsivp!
Affe
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000