Ställer en mycket öppen fråga som det säkert kommer att bli mycket olika svar på. Smaken är som baken som bekant. Men säg din mening i frågan! Tycker att vi pratar nypris då begagnatmarknaden ger enorma prisintervall. Vilken är din favorit? Finns det några riktiga "magplask"?
Vet inte exakt vad Canton RC-A kostar idag men tror att de ligger 20k-klassen -- hursomhelst låter de, enligt mig, sämre än föregångaren RC-L som kostar under 10k i Tyskland.
Hifi & musik skrev när RC-A kom (och kostade 28k!) att man fick otroligt mycket högtalare för pengarna... (själv skulle jag inte ge över 5k)
Ett köptips är att spara ihop 6k till och köpa ett par JMlab electra 926
Min favorit är Jamo Concert 11/D870. En höjdare för pengarna! Fast det är klart; jag är ruggigt partisk eftersom jag äger ett par B & W i den prisklassen gillar jag oxå... Kommer dock inte ihåg modeller och sånt där
Magplask vet i katten om jag har hört några i den prisklassen... Men jag är inte överförtjust i Audivector M3 Super/Signature.
/Stefan
-- Creativity is thinking up new things, innovation is doing new things --
Kan säga det att fråga om råd på denna sida är lika med noll. Eftersom alla tycks tycka att det mesta är skit utan det man själv har. Det finns inte en del i detta furum där man faktiskt varit subjektiv.
Jag håller med föregående talare. Titta bara på tråden "Bästa CD/DAC oavsett pengar". Samtliga dyra cd-spelare är med på listan. Hela tråden är ju förstörd.
Vad är det för vits med att se en lista på en massa CD-spelare som kostar skjortan?
Nej, de enda personer man eventuellt kan extrahera ett uns sanning från i sådana här frågor, är de säljare/hifi-intresserade som har år av erfarenhet bakom sig. OBS: I kombination med varumärkesotrohet.
Vilken mat är godast? Vilket vin är godast? Och så vidare...
Det är svårt att säga att nåt är bäst, man kan ju fråga vad folk har för uppfattningar om olika saker men det är ALLTID personligt vad man tycker är bäst. Det går inte att vara subjektiv när man ska tycka att nåt är bäst. Om frågan varit: vilka bra högtalare skulle ni föreslå i prisklassen upp till 20', eller gjorde som jag gjorde: angav 5 alternativ och bad om kommentarer om dessa så blir det ju lite enklare. Att några blir upprörda för att de inte får svar som är objektiva är ju inget att göra åt men det är ju inget att hetsa upp sig över för det.