Author |
Topic  |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 15:21:49
|
Imorgon skall jag demonstrera mot digitaliseringen av välfärdsamhället under parollen mer brus, distortion och harmoni åt folket! Efter demonstrationen följer underhållning i form av lakritspizza. Allt arrangeras av analogdemokraterna.
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 15:59:01
|
hehe... varför inte!  
Lycka till!!
|
 |
|
hali
Member

374 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 18:30:23
|
Hmm, blir säkert fullt med onda rödskägg på stan som vanligt. Att dom aldrig lär sig. |
Say's who!? |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 19:37:58
|
Själv tänker jag ta en promenad för filmjölkens bevarande. Bästa vänner; förvandla bara inte denna tråd till ett politiskt slagfält...      |
 |
|
Apex
Member

108 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 20:05:37
|
Kul. Kul som fan. |
Feminism is the radical notion that women are people. |
 |
|
hali
Member

374 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 20:25:55
|
Hehe, måste erkänna att jag tvekade några ggr innan jag vågade klicka på "Submit Reply". Jag får hoppas att ingen tog illa upp ang. min post om "rödskägg" . Man måste ju värna om sina kapitalvaror. |
Say's who!? |
 |
|
matså
Semesterfirare

2705 Posts |
|
Neodynium
Member

2170 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 20:49:27
|
Filmjölk är gott!! Stå på dig Timbre!! 
|
 |
|
K-man
Member

795 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 21:22:11
|
....jag skall oxå på demonstration.....hojdemonstration....
\\K-man |
 |
|
MaS
Member

423 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 22:08:07
|
HAr just nu demonstrerat mot allt å alla med mina gamla å nya punk plattor,
Ebba Grön Dia Salma Asta Kask
Sen mjukis musik
Tuk Tuk Rally Total Egon Dlk Imperiet
Mvh MaS |
I ain´t no nice guy after all. |
 |
|
Neon Park
Member

1013 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 22:33:54
|
Digitalisterna ska ha årsmöte på 1 maj med fanor och vimplar.(:D) |
 |
|
naked child
Starting Member
17 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 22:45:14
|
Hur får man reda på sånt? |
naked child |
 |
|
nl
Member

324 Posts |
Posted - 2003/04/30 : 22:51:37
|
Hej
Alla vi HiFihandikappade ska gå i tåg i Kungsör. Risken är att vi får skicka ut fanan helt solo . Resten av änget(jag själv)sitter väl hema och lyssnar på Dio i all ensamhet. |
 |
|
perper
Member

64 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 12:25:38
|
Själv tänker jag gå längst bak i ett tåg och växla mellan diverse plakat.... 1). Ett hyllningsplakat till Danmark, USA, Australien mfl för deras modiga ställningstagande och fina insats för det Irakiska folket. 2). Högre krav på oss alla när det gäller etik och moral.... Tex ett bilinbrott skall inte ses som ett lindrigt brott. Vid olika brott så skall gärningsmän vara tvungna att arbeta av detta på våra fängelser och absolut inte ha tillgång till mobiler och droger (skrämmande!). Ekonomiska brottslingar (samma skit!) som startar blufföretag lite här och var och på andra sätt missköter sig skall också sättas åt rejält. 3). De som ogärna utför ett vettigt handtag utan endast vill vara sjukskrivna, förtidspensionerade, arbetslösa osv måste sättas åt så att pengar och rehabilitering finns till dessa som verkligen behöver denna hjälp. Däremot kan många av dessa "bluffare" mer än gärna tänka sig att arbeta svart undertiden. 4). Bättre löner inom vården (tillgång/efterfrågan). 5). Lägre moms på hifi
Svårt att rymma all text på plakaten men jag får göra dessa STORA!
Med Varma Hälsningar
Den vise mannen
|
 |
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 13:49:58
|
Det blev en tuff demonstration...
Vi fick hjälp av analogdemokraternas kvinnoförbund antiskatorna. Nu har det begärts en analog återgång till den nådiga luntan istället för den lilla taffliga digitalutgåva som bosse ringholm släpar omkring på. (gunnar sträng och kjell-olof feldt var ena riktiga kraftkarlar som släpade tonvis med papper till riksdagen). Måtte digitalhegemonins lågupplösta värld bli ett minne blott. Vi skålar i filmjölk för hedersanalogen Timbre.
sayonara |
 |
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 14:45:19
|
Var det inte ngn konstnär som år efter år gick allra sist i en massa demonstrationståg med ett och samma plakat med ett stort utropstecken på. "Håller med föregående med eftertryck, nu igen", typ. |
 |
|
yoko
Member

420 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 15:17:16
|
! |
 |
|
Pipes
Member

591 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 23:14:27
|
Per, jag bugar mig...hade jag bara vetat om denna demonstration i tid så hade jag stått bredvid dig i tåget .
Jag skulle också genast vilja ansöka om medlemsskap i analogdemokratiska partiet .
|
Moderator på http://www.vinylengine.com/ |
 |
|
Timbre
Member

4608 Posts |
Posted - 2003/05/01 : 23:53:21
|
Tack Per...
Tillsammans med PAC har här körts en maratonlyssning i rörens sken. Vi har även diskuterat Nagaoka. En värdig Första Maj-avslutning som jag ser det. Dock byttes filmjölken mot en betydligt mindre hälsosam fika. Rättning i leden framöver...  |
 |
|
perper
Member

64 Posts |
Posted - 2003/05/02 : 10:34:02
|
Glömde en sjätte punkt: Hundar av varierande ras (dock med ett bra bett!) bör genast dresseras till att hugga skränande och stenkastande personer i Stockholmscity. Aktionen bör kallas: "rensa ut skiten från våra gator". Hmm, nu ska jag försöka att inte vara så politisk i mina åsikter men dessa åsikter tror jag stöds av de flesta vettiga och resten bör buras in .....
Återigen hälsningar från den vise |
 |
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2003/05/02 : 11:26:16
|
Var f.ö. förbi Stureplan igårkväll. Den totalförstörelse som medierna talade om var grovt överskattad. Analogdemokraterna befann sig på biograf i närheten. Vi hade en egen manifestation under parollen reclaim the sound!
sayonara |
 |
|
|
Topic  |
|