HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vinyl groove
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2003/05/01 :  15:22:14  Show Profile Send Brosk a Private Message
Ngn som vet vilken kanal som är inåt och vilken som är utåt i skivspåret. Jag har en liten vänsterförskjutning i ljudbilden när jag spelar LP. Hur ska antiskatingen justeras? eller kan det vara ngt annat?? Har en Rega 250-tonarm med Ortofon OM20

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/05/01 :  18:31:18  Show Profile Send Per a Private Message
innerspåret är vänster har jag för mig... hursom tror jag inte att antiskatingförskjtning kan hjälpa tillräckligt. jag kan få en lätt förskjutning åt höger på vissa plattor. jag har valt att vrida över balansen något istället.

sayonara

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2003/05/01 :  19:19:43  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag tror inte att ditt problem beror på fel inställning av nål. Om det skulle vara så måste nålen sitta ganska snett (nästan synligt). Du löser inte problemet med antiskating. Jag utgår ifrån att du har en skiva när du kan ställa in alla parametar; Ortofon,Cardas,The HI-FI News Test Record. Om inte så skaffa en sådan. Obalans beror oftast på obalans i inspelningen. Kablar kan faktiskt "jävlas" så att sådana problem uppstår. Vet ej varför, men det kan hända....det har hänt mig.

http://www.vinylbutiken.se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000