Author |
Topic  |
|
VälLjud
F.d. Affe

116 Posts |
Posted - 2002/08/06 : 15:11:36
|
Är det någon som har erfarenhet av siltechs kablar då jag inte hittar så många tester och inte heller gör de mycket reklam (annonsering).
|
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts |
Posted - 2002/08/06 : 15:50:53
|
Affe,
Jag kollade Siltech mot Harmonic Tech, som då ficj åka tillbaka till Bestsound. Jag anser för tiden, att koppar passar bäst på hustaket. Dog tyckte jag, att Argento Silver XLR var stramare i basen än Siltechs "billig-XLR" (minns tyvärr inte modelnumret). Högtalarkabeln jag provade, var den platta typen, den enda i Siltechs sortiment.
Hoppas, att "RKL" ser din fråga, annars kunde du emaila honnom direkte. Vad jag förstår, så är han en lycklig ägare av Siltech kablage.
mvh Markku
< "Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." - Albert Einstein > |
 |
|
RKL
Member

423 Posts |
Posted - 2002/08/06 : 17:16:24
|
Hej,
quote: Hoppas, att "RKL" ser din fråga, annars kunde du emaila honnom direkte. Vad jag förstår, så är han en lycklig ägare av Siltech kablage.
Jepp, lycklig ägare var det......
Signalkablarna är sen en tid tillbaka Siltech (XLR). Efter en process av test (mot Goertz, van den Hul, Transparent, Audioquest etc.) skaffades först en rätt tung kabel (SQ-88) mellan cd-spelare och försteg, följt en tid senare av en SQ-38 mellan för- och slutsteg. Det har inte fallit mig in att byta sen dess, då jag varit mycket nöjd med kablarna.
Fin resolution (tyckte diskanten dämpats lite med tiden), fast bas, kort sagt en bra helhet där inte ett enda delområde betonas för mycket, utan presentationen hålls neutral. All information kommer igenom.....
Som alltid är det ju med kablar frågan om hur de passar i systemet, men om du (Affe) tänker prova ett flertal så tycker jag definitivt du skall ta med Siltech som en kandidat.
Mvh. RKL
|
 |
|
VälLjud
F.d. Affe

116 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 09:57:14
|
quote:
Hej,
quote: Hoppas, att "RKL" ser din fråga, annars kunde du emaila honnom direkte. Vad jag förstår, så är han en lycklig ägare av Siltech kablage.
Jepp, lycklig ägare var det......
Signalkablarna är sen en tid tillbaka Siltech (XLR). Efter en process av test (mot Goertz, van den Hul, Transparent, Audioquest etc.) skaffades först en rätt tung kabel (SQ-88) mellan cd-spelare och försteg, följt en tid senare av en SQ-38 mellan för- och slutsteg. Det har inte fallit mig in att byta sen dess, då jag varit mycket nöjd med kablarna.
Fin resolution (tyckte diskanten dämpats lite med tiden), fast bas, kort sagt en bra helhet där inte ett enda delområde betonas för mycket, utan presentationen hålls neutral. All information kommer igenom.....
Som alltid är det ju med kablar frågan om hur de passar i systemet, men om du (Affe) tänker prova ett flertal så tycker jag definitivt du skall ta med Siltech som en kandidat.
Mvh. RKL
Tack för era svar markku och RKL.
Hej RKL
Jag tänkte testa Siltech, Kimber, Van den Hul och jämföra.... Hur upplever du skillnaden mellan SQ-38 och SQ-88? SQ-38 verkar inte finnas med i sortimentet längre. Har du Siltech högtalarkablar också eller?
Mvh Alf
|
 |
|
markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 11:35:44
|
Alf,
Jag glömde att nämna, att jag har också jämfört Siltechs signalkablar mot Silk, som många gillar och har anskaffat här. Enligt mina prioriteringar var Siltech dog bättre - hos mig. Dom var mellan AudioNet SAM och ART under jämförelsen (om det skulle interessera dig).
mvh Markku
Edited by - markku on 2002/08/07 11:37:3 |
 |
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
Posted - 2002/08/07 : 12:37:57
|
quote:
Alf,
Jag glömde att nämna, att jag har också jämfört Siltechs signalkablar mot Silk, som många gillar och har anskaffat här. Enligt mina prioriteringar var Siltech dog bättre - hos mig. Dom var mellan AudioNet SAM och ART under jämförelsen (om det skulle interessera dig).
mvh Markku
Edited by - markku on 2002/08/07 11:37:33
AudioNet SAM och ART, YES
Mvh Audionet
|
 |
|
|
Topic  |
|
|
|