Jag hittade en annons på en Electrocompaniet ECI-1 från 1996. Är det ett bra köp tro? Säljaren vill ha 5000 norska kronor för den ( ca 5900 SEK). Hur länge till kan man räkna med att den håller och behåller sin ursprungliga ljudkvalitet?
Jag tänkte driva ett par Dynaudio Contour 1.3 MkII med den.
Någon som har lyssnat på den? Hur låter den i jämförelse med Harman Kardon HK 670?
Var på väg att köpa EC AW 250 i början på året. Blev lite rädd efter att ha hört lite mer om hur EC behandlar sina äldre generationer av apparater. Skulle köpa lite nyare 99- integrerade eller 97- power stärkare om jag var du...
Inte ens säkert att den går att laga om den skulle gå sönder om du köper en årgång före det jag listade här över.
Killen hade redan sålt sin förstärkare, men det kommer väl fler...
Jag har faktiskt aldrig lyssnat på någon EC-förstärkare; hur pass "varmt" är ljudet egentligen; är det en betydande färgning av ljudet. Hur är det med detaljrikedom och stereoperspektiv?
Har hört/läst att danska Holfi har liknande karaktär som EC, stämmer det?
Det jag hört från EC är inte varmt ett dugg. Snarare drar det åt Thule-skolan, hårt, kliniskt och ljust med anorektisk bas. Men jag är å andra sidan väldigt känslig för ljusklingande grejor.
Jag lånade nyligen hem en EC-I från Hifi-stället i Gbg (7900:-). Jag tyckte inte den var hård och ljus, den kändes neutral d v s varken varm eller kall. Men med mina JM-lab blev det inte den kombination jag sökte (värme).