Nu har jag i princip bestämt mig att satsa på ett basmodulsystem från Ino Audio (X-2 till att börja med, X-4 i framtiden?). Skall bara sälja min själ så jag får ihop lite pengar först.
Genast börjar hifinerven rycka och undra om inte det hade varit helt mustigt grymt att kombinera dessa med ett litet sidosystem från samma företag? Så min fråga är om någon har hört de små sidosystemen iP och i5? Är de bra? Jag har hört piP en gång och var rätt duktigt imponerad. Hur är sidosystemen i jämförelse?
Är en system uppbyggt kring i5 och X-2 en höjdare helt enkelt? Priset på sidosystemen är ju minst sagt attraktiva.
De har bara mindre lådor och är slutna. De har alltså "ingen bas". Annars låter de likadant som sina större syskon.
iP tycker jag har ett ljud som jag åtminstone önskar skulla vara bättre. Men det går inte att göra en så pass billig högtalare och samtidigt vara kompomisslös. Det är ingen högtalare som jag skulle kunna leva med resten av livet om man säger så. Men om man tänker att den är billig så är de väl bra.
När det gäller i5 så har vi ett par pro-modeller (pr18) på jobbet till en mindre hembio i fikahörnan med sex surroundhögtalare. De låter bättre än piP tycker jag.
Sidosystemvarianterna tillsammans med basmoduler ger förstås mycket större ljudtryckskapacitet, alt lägre distorsion vid samma ljudtrycksnivå.