HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mer frågor om Ino - nu pytteplutthögtalarna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/05/05 :  11:23:24  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Nu har jag i princip bestämt mig att satsa på ett basmodulsystem från Ino Audio (X-2 till att börja med, X-4 i framtiden?). Skall bara sälja min själ så jag får ihop lite pengar först.

Genast börjar hifinerven rycka och undra om inte det hade varit helt mustigt grymt att kombinera dessa med ett litet sidosystem från samma företag? Så min fråga är om någon har hört de små sidosystemen iP och i5? Är de bra? Jag har hört piP en gång och var rätt duktigt imponerad. Hur är sidosystemen i jämförelse?

Är en system uppbyggt kring i5 och X-2 en höjdare helt enkelt? Priset på sidosystemen är ju minst sagt attraktiva.

//Rickard

Ino Audio for life

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/05 :  12:36:09  Show Profile Send Knoppen a Private Message
De har bara mindre lådor och är slutna. De har alltså "ingen bas". Annars låter de likadant som sina större syskon.

iP tycker jag har ett ljud som jag åtminstone önskar skulla vara bättre. Men det går inte att göra en så pass billig högtalare och samtidigt vara kompomisslös. Det är ingen högtalare som jag skulle kunna leva med resten av livet om man säger så. Men om man tänker att den är billig så är de väl bra.

När det gäller i5 så har vi ett par pro-modeller (pr18) på jobbet till en mindre hembio i fikahörnan med sex surroundhögtalare. De låter bättre än piP tycker jag.

Sidosystemvarianterna tillsammans med basmoduler ger förstås mycket större ljudtryckskapacitet, alt lägre distorsion vid samma ljudtrycksnivå.

Johan.

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:13:10  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Var det inte nån på forumet som testade några små INO högtalare? Har för mig jag läst det nån gång.

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000