HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon provlyssnat de nya Monitor Audio Bronz2?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

yrwing
Member

81 Posts

Posted - 2003/05/05 :  14:21:08  Show Profile Send yrwing a Private Message
Har någon provlyssnat de nya Monitor Audio Bronz 2 högtalarna?
Och i så fall har ni någon uppfattning om de är bra eller dåliga i jämförelse med de gammla.

Hur lång inspelnings tid borde det vara vid normal lyssnings nivå på dessa högtalare? (En uppskatning)

Jag vet att smaken är olika!

ROTEL

Edited by - yrwing on 2003/05/05 14:27:07

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/05/05 :  14:23:14  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Dom är riktigt prisvärda

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/05/05 :  14:25:40  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Jag har lyssnat på dom och tycker dom är mycket trevliga och MYCKET prisvärda!

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/05/05 :  15:04:32  Show Profile Send n/a a Private Message
De senaste månaderna har jag haft ett komplett Bronze 5.1 system med B2, B4, Sub och center i mitt biosystem.

Men precis som vanligt så tröttnar jag på 5.1 ljudet efter nån vecka och lyssnar ändå bara i stereo, för ljudkvaliteten blir lite högre. Jag är då imponerad av både B2 och B4, framförallt när det gäller röster är MA's jättebilliga högtalare inte alls långt ifrån dyrare högtalare som t ex Dynaudio A42 i prestanda. Rösterna ligger mitt i rummet med bra känsla. De funkar också bra till många olika musikstilar och är klart musikaliska. Det enda jag stör mig en del på är att de högre registren är lite "hissade" i nivå. Så man bör undvika ljusa förstärkare om man vill ha en neutral balans. NAD fungerade t ex bättre än HK tyckte jag. Med NAD kom även djupbasen fram bättre konstigt nog. De är inte lika rena i ljudet som lite dyrare högtalare men får ändå godkändt på denna punkt. För sitt pris är Bronze-serien nog ganska svårslagen om man vill ha en billig allroundhögtalare.

Nu har jag slängt ut mitt 5.1 system och bygger på stereon istället men jag har tyvärr redan sålt mina B2'or. Jag har dock ett par B4 kvar till salu. Om någon är intresserad av dessa så finns de strax inlagda under säljes.

Man borde inte sova.

Edited by - n/a on 2003/05/05 15:04:58
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000