HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tung hifi???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:30:48  Show Profile Send drgreen a Private Message
Så det kan bli: Jag testade en Mark Levinson 390s cd spelare hemma för några månader sedan (se bildreportage) När vi lyfte på den kändes den inte ssk mkt tyngre än min Advantage S1 som jag då hade hemma. Bra, tänkte jag då kan jag nog använda min base technology 3.0 platta som räcker upp till 15 kg. Jag var ändå förbryllad då jag läst i flera tester: t.ex " the ML 390s is a heavy beast of 23Kg" och liknande kommentarer. I Bruxet står det :Shipping weight=23Kg. Hämtade så min nya 390s i torsdags å passade då på att låna en våg...knappt 12 Kg!!! Hmmmm- Efter diverse snokande och läsande av tabeller visar det sig att "shipping weight" är en vikt som dessutom är kompenserad för Lådans storlek (och lådan är STOOOOR). I ML´s papper kan man läsa att aktuell vikt på låda med spelare i är 18 Kg och då stämmer nog ca 12 Kg med spelarens nettovikt. Vad vill jag då säga med detta??? Jo jag undrar om recensenterna som skriver att spelaren väger 23 Kg verkligen haft den hemma??? Har dom haft ngn annan som installerat den??? Har dom inte kollat fakta...har dom bara helt enkelt noll koll??? Jag är iofs nöjd- baseplattan passar perfekt

Edited by - drgreen on 2003/05/05 13:34:22

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:38:14  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Det är nog sällan man som recensent verkligen kollar att vikten stämmer (jag har aldrig kollat vikt t ex). Förmodligen har han blandat ihop viktangivelserna. Eller så är han engelsman och de har ju först på senare år gått över till SI-enheter och kanske fortfarande inte har den rätta känslan för hur mycket 23 kg ska vara? Eller ännu värre: amerikan... de har nog mycket liten feeling för SI-enheter.
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:39:37  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Drgreen!

Man kan ju undra i mitt fall så stod det att min cd-spelare skulle väga 9 kg, den väger 12,2 kg! Ganska mycket fel åt andra hållet.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:41:57  Show Profile Send Rebo a Private Message
Var med om precis tvärt om. Min Bryston ska väga 22kg enligt hemsidan, men den verka väga närmare 25 kg.
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:51:05  Show Profile Send drgreen a Private Message
hej majjen! Är du säker på att din cdspelare inte äter cdskivor

Näe du har nog rätt knoppen...en amris hade nog trott att den vägde 100kg om det stod det...
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/05/05 :  13:55:52  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Drgreen!

Nix! jag har inte någon cd-växlare som du!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

drgreen

946 Posts

Posted - 2003/05/05 :  14:00:36  Show Profile Send drgreen a Private Message
mmm fast med ML spelaren kan man koppla in en cdväxlare till partyt om man vill då den har digitala ingångar........
Go to Top of Page

jesper
Member

121 Posts

Posted - 2003/05/05 :  14:37:19  Show Profile Send jesper a Private Message
Rebo: Kan det bero på att trafon för 220 volt är tyngre?
Go to Top of Page

Rebo
Member

1071 Posts

Posted - 2003/05/05 :  14:42:23  Show Profile Send Rebo a Private Message
Det skulle kunna vara en orsak ja. Men jag vet inte om det är pga det
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000