HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nu har jag insett...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/05/05 :  18:45:54  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
..hur otroligt stor skillnad de är på rum och rum. Kommer nog aldrig mer lägga särksillt stor vikt vid hur en högtalare låter i affären! Den kommer ju givetvis låta helt annorlunda när jag kommer hem och så blir man bara besviken...

Im not a loser

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/05/05 :  18:53:48  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Tycker det brukar vara tvärtom.. man lyssnar och tycker det låter skit.. men lånar ändå hem högtalarna och blir ruskigt förvånad när man får till ett riktigt bra ljud där hemma med dem. Men att rummet är viktigt är ruskigt sant... jag hade gärna byggt ett hifirum från scratch om jag bara hade pengarna!!

Go to Top of Page

Nemo
Member

157 Posts

Posted - 2003/05/05 :  21:05:56  Show Profile Send Nemo a Private Message
Tänkte bara säga att jag håller med Neodynium: högtalare brukar låta bättre hemma, där de t.ex. inte har en massa andra högtalare att trängas med. Jag lyssnar faktiskt på ett par hemlånade just nu och de verkar trivas mycket bättre hemma hos mig än i hifibutikens lyssningsrum. Har de tur kanske de får stanna...
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/05/05 :  21:22:35  Show Profile Send Texianen a Private Message
eller kanske kan man "låna" högtalare hela livet och slippa lägga ut en massa pengar på det. Hmmmmmmmm vem vet, ingen dum idé Texianen

Go to Top of Page

Cliff Barnes
Member

72 Posts

Posted - 2003/05/05 :  22:04:30  Show Profile Send Cliff Barnes a Private Message
Neodynium: ok, hehe... Det kanske beror på att jag inte brukar låna hem de högtalare som låter skit utan de som låter bra..

Im not a loser
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000