HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 wadia
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2003/05/06 :  21:21:22  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message
http://www.sitecenter.dk/vassago/hjemmeside1/

haha nogle svin

www.vassagohifi.dk

JPL
I have a girl

292 Posts

Posted - 2003/05/06 :  21:26:44  Show Profile Send JPL a Private Message
Fan vad dåligt..

Man undrar hur mycket dom skulle ha tagit betalt för det..?

mvh Patrik...
Go to Top of Page

rejvgudrun
Member

562 Posts

Posted - 2003/05/06 :  21:50:55  Show Profile Send rejvgudrun a Private Message
Det måste ha varit en praktikant som svarade på mejlet. Eller så idiotförklarar dom sina kunder totalt

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2003/05/06 :  21:59:07  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message
de ville have godt 3000kr , og nej de tage røven på folk , så **** wadia , om det spiller godt jeg vil aldrig købe det lort mere .

så heller pisse i det

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4520 Posts

Posted - 2003/05/06 :  22:19:24  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Du kanske kan göra det själv, har för mig att jag läst någonstans att det är en lätt omkoppling att göra.

I'm not a complete idiot, some parts are still missing.
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2003/05/06 :  22:21:19  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message
ja , jeg kan selv gøre det , men det var ikke det svar jeg fik fra wadia

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/05/06 :  22:21:56  Show Profile Send Johansson a Private Message
Vågar jag gissa att det är du som är (var?) den olycklige ägaren?

Köptes Wadian ny från butik, eller var det ett begagnat klipp?

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/05/06 :  22:35:08  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag har inte koll på hur det brukar funka men skulle andra stora märken i USA svarat på något annat vis ??

Var det inte lite sånna strul med utländska krellar och så förr med eller kanske fortfarande ??

Eller missuppfattar jag något ??

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

pesa
Fd. moderator med nattpass

829 Posts

Posted - 2003/05/06 :  23:23:12  Show Profile Send pesa a Private Message
De flesta foretag har detta som policy for att forhindra direktimport. Oftast ar det inte tillverkarna som kraver detta utan de lokala distributorerna/handlarna for de marknader som finns utanfor tillverkningslandet.

Tillverkarna i USA har regler for att gora ombyggnaden. Jag har t.ex. kollat detta i de fall jag kopt maskiner och det vanligaste kravet brukar vara att man skall ha agt produkten mellan 6-12 manader i USA innan de vill bygga om den.

Nagot annat man bor kolla ar hur omfattande andringar som kravs for att gora ombyggnaden. Detta skiljer sig mycket fran marke till marke och darmed kan kostnaden variera en hel del.

Ett fatal marken tillverkar produkter som kopplar mellan 110/120 och 220/240 via en switch pa baksidan men det ar inte vanligt.

Peter

Detroit, Michigan
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/06 :  23:26:59  Show Profile Send ekman a Private Message
dom flesta märken kör den modellen tycker jag liiiiiiite dåligt se till att försöka hålla priserna på någorlunda jämn nivå i hela världen istället... skräckexempel Vincent
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/05/06 :  23:55:22  Show Profile Send Nagra a Private Message
Tycker inte att det är dugg konstigt att dom tar betalt.
Finns inget i världen som är gratis, det är ju en ombyggnad dom ska göra. Nu vet jag inte hur omfattande det är.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/06 :  23:57:42  Show Profile Send ekman a Private Message
dom kunde ha talat om hur man gör det är hur lätt som helst att göra själv och utan risk som du ser på bilderna
hade det varit en ombyggnad hade det varit en annan femma
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2003/05/07 :  00:11:11  Show Profile Send Nagra a Private Message
Hmm..ber om ursäkt, men jag ser inga bilder, blir bara ett rött kors....Men vid ombyggnad hade jag hållt på dom.

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/05/07 :  01:11:09  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/05/07 :  09:13:01  Show Profile Send n00b a Private Message
ekman....

Hihi....jo vincent är verkligen ett skräckexempel på hur mycket det kan skilja. Jag har inte en aning om vad det beror på faktiskt det verkar ju helt otroligt att dom kan släppa en pryl för ca 40-45% billigare i tyskland jämfört med sverige till försäljarna. Iofs så är väl Mårten designs prylar överjävligt dyra i staterna gick en inte ett par monk på runt 30k men dom ligger ju en bra bit härifrån och är inte med i eu.

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/05/07 :  09:18:16  Show Profile Send n00b a Private Message
Jag kom på en sak till fast om wadia som denna tråd handlade om.

Jag äger en wadia830 som jag ville ha digitala ingångar till så jag kunde använda DAC:en och köra in externa prylar och omvandla i wadian. Och kanske uppgradera till 850 om nu det skulle funka.

Då svara dom istil med att wadia kursade eller blev uppköppta för Xantal år sen och inte har kvar sånna prylar. Nu har jag inte kvar mailet så jag garanterar inte att jag kommer ihåg helt rätt men någon uppgradering var iaf inte möjlig =((

Distrubutören i sverige/danmark har nog inte ens en mailadress heller tror jag och definitivt inte en hemsida =) (iaf inte senast jag kollade)

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/07 :  14:13:44  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Det är ju ett väldigt trevligt brev från Wadia, tycker jag. De verkar vara mycket välvilligt inställda att hjälpa snubben som frågade. De kan ju naturligtvis inte veta hur pass bevandrad Wadiaägaren är att själv lyfta locket och ändra. De allra allra flesta människor har helt enkelt inte den kompetensen. Och skulle något gå fel gäller naturligtvis inte garantin, inget konstigt.

Vad är problemet egentligen?

Har man nu köpt en 110 voltspryl är det ju bara att tjacka en 230-->110 voltstrafo för 150 spänn och koppla in!

Sådan här misskreditering tycker jag är obefogad!

Om man köper en 110 voltsapparat bör man förstå att det är en del problem som måste lösas. Dessutom kan det lösas mycket enkelt och billigt med entrafo om man vill slippa lyfta på locket och ändra.

Snälla, skriv inte sådana här inlägg som bygger på andra/tredjehandsuppgifter! Det blir ju bara en kladdig och äcklig smet! Sanningen blir helt klart allvarligt förvanskad.

Så som jag tycker alltså! (om jag inte har missuppfattat alltihop)

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/07 :  14:16:56  Show Profile Send ekman a Private Message
tycker du seriöst att det är bra stil att behöva skicka apparaten till usa och tillbaka vara utan den i flera veckor och betala flera tusenlappar för en grej som inte är svårare än att trycka på en knapp ungefär?
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/07 :  15:37:44  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Ekman frågar du mig?

Med anledning av din fråga till mig(?) så tog jag en närmre titt på bilden. Är det så att det sitter en sådan switch där? Det är ju i så fall bara att koppla om utan interna ingrepp! Då förstår jag varför Wadia-ägaren tyckte det var konstigt. Men det framgår på intet vis att det enkelt går att välja späning av den inledande webblänken som är själva "frågeställningen".

Om det nu finns en switch, varför har då den "Wadia-ägaren" frågat hur han ska göra? Det verkar ju tämligen korkat att då ens bemöda sig att fråga Wadia om hjälp.

Hela denna diskussion är väldigt märklig! Jag förstår fortfarande inte vad "Wadia-ägaren" har för problem men Wadia. Någon kanske kan förklara?

/Johan

Mäter det dåligt så är det iaf inte bra..
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/07 :  15:42:25  Show Profile Send ekman a Private Message
jo jag frågade dig och antagligen så har inte ägaren sett switchen innan han skickade mailet men man undrar ju varför inte wadia kunde svara på en såpass lätt grej
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:04:08  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Då verkar det vara både en korkad fråga från Wadia-ägaren och ett korkat svar från Wadia!

Märklig tråd det här...
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:32:01  Show Profile Send n00b a Private Message
För att göra det hela klart så kan jag inte se någon bild i mailet och det verkar jag inte vara ensam om ??

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:50:38  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Nä precis, n00Ben, det fanns inga bilder i den ursprungliga länken!

Men du ser väl bilden här i denna tråden?
Men vad tusan, nu kom jag på en sak! Hörru Alexi, den bilden egentligen, är det verkligen en bild på en amerikansksåld Wadia CD6? Om inte så faller ju hela denna trådens argumentation. Det kan ju vara så att USA-versionen inte har en sådan switch.

Men ändå, vaf-n det är ju bara att tjacka en trafo!

Den här tråden blir nu bara ännu konstigare! Det är ju helsjukt rörigt!

Johan.
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2003/05/07 :  16:54:22  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message
De skulle bare have skrevet at jeg kunne vende det kort , så kunne den køre 240v , mere er der ikke i den alle andre ville gøre det , krell ML JR de lyver ikke med det jeg har prøvet ,Wadia er er crap firma , og jeg vil aldrig købe det lort mere , tænk en mand smider 125000kr for en wadia 861 og han flyttet til et andet land og den skulle stilles om , hm mon ikke de tag 10000kr for den mas´kine , den er jo dyr .

fra nu af bliver det krell i mit hus

Og jeg har mailet til wadia for at høre hvorfor de prøver at tag røven på folk , det er så tæt på svingel så det kan komme .

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page

charlswood
Starting Member

40 Posts

Posted - 2003/05/07 :  17:05:28  Show Profile Send charlswood a Private Message
Låt mig bringa reda i kaoset gällande Wadia 6.
Jag hade i mitten på -90 talet en dylik apparat och vet hur detta är.
För att ändra spänning till spelaren används det lilla "kretskortet" som finns med på bilden. Detta kort fungerar som en bygling till trafon och beroende på hur du vrider/vänder den så ställer man om spelarens spänning (110V,120V,220V och 240V).
Denna bygling görs utifrån så man behöver inte ens öppna spelaren. Allt är samlat vid nätkontakten.

/Charlswood
Go to Top of Page

Rene
Member

597 Posts

Posted - 2003/05/07 :  18:52:29  Show Profile  Visit Rene's Homepage Send Rene a Private Message
Låt mig bringa reda i kaoset gällande Wadia 6.
Jag hade i mitten på -90 talet en dylik apparat och vet hur detta är.
För att ändra spänning till spelaren används det lilla "kretskortet" som finns med på bilden. Detta kort fungerar som en bygling till trafon och beroende på hur du vrider/vänder den så ställer man om spelarens spänning (110V,120V,220V och 240V).
Denna bygling görs utifrån så man behöver inte ens öppna spelaren. Allt är samlat vid nätkontakten.

/Charlswoo

ja lige det de skulle have sagt ved wadia , han også ringet til dem i idag og de kunne godt se det ikke er den rigtig måde at behandele ders kunder på

www.vassagohifi.dk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.35 sekunder. Snitz Forums 2000