Jag planerar att köpa en ny förstärkare och funderar mycket på Audio Analog Puccini SE 2 (12.500 kr). Denna förstärkare har jag lyssnat en hel del på tillsammans med JmLabs cobolt högtalare 816 (vilket jag har hemma)och jag gillar verkligen denna kombination. Frågan jag ställer mig är om det är värt pengarna att köpa deras försteg Bellini med slutsteget Donizetti istället för den integrerade (pris ca 15.000 kr)?
Kom ihåg att om du skall ha för och slutsteg får du INTE fuska med kablarna emellan dessa. Då försvinner den stora vinsten med separata enheter. Tro mig, det var mycket nära att jag kastade ut en kombination från Copland till fördel för samma märkes integrerade förstärkare som jag redan hade.
Jag förstår att kablarna är viktigt i detta fall. Idag har jag Audioquest midnight blue+ högtalar kabel och Audioquest midnight blue signalkabel. Frågan jag vill ha hjälp med är om det är värt de ca 3.000 kr + signalkabel för att köpa Audio Anolog olika variationer(integrerad kontra för-/slutsteg).
Tyvärr har jag inte möjlighet att lyssna på för-/slutstegs kombinationen och undrar därför om någon annan gjort det och vilken uppfattning ni har om skillnaderna dessa två kombinationer emellan. Tacksam för lite vägledning.
Jag hade faktiskt den kombinationen hemma. Men jag föredrog min Copland CSA 14. Det är ju lite svårt att säga, du får ju mer ström, men JmLab är inte så tungdrivna så det skall inte göra så stor skillnad. Själv hade jag nog gått på den integrerade, billigare och smidigare. Jag kan säga att jag själv funderar på att byta tillbaka till en integrerad. Men som sagt det är ju jag, och det är i slutändan du (och dina pengar) som bestämmer.