I senaste Hifiplus ska man testa Nordost Valkyrja...Verkar vara ett steg upp iaf prismässigt från valhalla..ngn som vet ngt mer? (hm...å Harry Pearson som sa att valhalla skulle vara referensen i många år framåt...undras vad han kommer säga nu...)
Jag har fått uppfattningen att Valkyria inte är riktigt lika exklusiv som Valhalla. Om jag förstår det rätt så kommer Valkyra vara byggd på likadant sätt som Valhalla men ha hälften så många ledare. Priset skall vara lägre än Valhalla. Mmmmmm, om den presterar i närheten av Valhalla så blir jag mycket sugen
Enligt Hifi+ kostar vanlig signalkabel £1649 för en meter (par) +£289/m (mono), balanserad £1679 resp. £289. Högtalarkabeln £3250 för 2m bi-wire (par) +£450/m (mono). Det man kan vinna är ett paket med fyra par signalkablar på max 2m/st samt ett par högtalkablar på max 6m. Det blir nog uppemot £15000. För att delta i tävlingen ska man skriva en artikel/berättelse på 1200 ord om något av fyra angivna hifi-relaterade ämnen.
Testets sista mening sammanfattar väl rätt bra vad man tycker om kablarna: "Perfect it isn't, but it's nearer perfect than anything I've heard save Valhalla, and as such, it might just be the more important product."