Är det ingen som har provat "äkta" koppling. Jag har ofta sett att man använder en dämpande hylla, tre koner och sedan en apparat. Jag tycker det är lite ologiskt.
Det ger ju bara koppling till dämphyllan vid konerna. I princip hela undersidan på apparaten är ju frikopplad och kan resonera hur mycket den vill.
Optimal koppling torde innebära att HELA undersidan ska ligga an mot en yta, typ ett dämpande plan. Eller att man har många koner för att dämpa amplituden över ytan, typ SWEDAC damping cassettes.
Verkar vettigt. Bara man inte täpper igen eventuella luftningshål. Har man stridsvagnsbyggda grejor kanske din lösning inte ger så mycket utan då kanske det väsentliga problemet är att frikoppla från vibrerande hyllor så att apparaten inte "står och hoppar(läs vibrerar)" på underlaget.
även om dämpning inte skulle spela någon roll, så har jag bara undrat över principen för den. Dyra dämphyllor och dämpplan utnyttjas inte direkt optimalt om apparaten står på dessa med sina fötter eller på koner. Att slita bort fötterna och ställa apparaten dikt an torde ge bättre resultat. Om man nu inte täcker för ventilationshål dvs...
Såg ditt svar ang. nätkabel nedan. Jag ska se om jag kan göra någon mätning på min spelare med och utan störning och med och utan nätfilter. När jag gjorde det sist gjorde jag nog fel. Att spela ett 0-bitsspår kan göra att utgången blir "mutad", som Morello skrev. Ska se om jag kan använda en signal istället.
Thomas
"När hon sade att hon älskade mig rörde jag inte en min, för jag var redan glad" - Jan Stenmar