| Author |
Topic  |
|
|
obi
Member

87 Posts |
Posted - 2003/05/08 : 23:00:06
|
Jag har lyssnat på en unision unico idag och är helt såld. Tänker införskaffa den vid nästa löning Jag lyssnade på den med Jmlab cobolt 806S och tyckte att basen och mellanrigistret var fenomenalt, men diskten var ändå lite skrikig. Vet någon någon högtalare med samma karaktär men lite lugnare i toppen? Jag tänker mig en stativare i mellan 8-10K. Vad tror ni om Dynaudio audience 52 eller VR-1 orna?
lite bilder på förstärkaren  http://www.6moons.com/audioreviews/unisonresearch/unico.html
Mvh Robin |
|
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 10:22:51
|
jag har kört just vr1 med unicon hemma. de funkar utmärkt tillsammans. om du köper unico måste du bygla bort skyddskretssarna annars låter den lite för kantigt. jag har även kört med mina electra 905. funkade oxå bra. unicon växer med tiden. första omgången jag lyssnade på den blev mitt omdöme efter ca 2 veckor unikt trist, mellanregistret tunt och diskanten skrikig. den behöver ganska lång inspelning helt enkelt. jag kan även föreslå att kombinera den med unico cd. de är självfallet goda samarbetspartners.
sayonara
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
|
hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 10:31:48
|
| Köp ett par beggagnade 1.3se så kommer du vara nöjd väldigt långt framöver. =) |
 |
|
|
obi
Member

87 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 12:21:49
|
Per Jag är inte så jätteteknisk, tror du att dom kan bygla bort skyddkretsarna i affären åt mig? Och vad har skyddskretsarna för funktion när dom sitter i förstärkaren? En fråga till: :) Hur fick du tag på VR1orna och vad gav du för dom? Mycket frågor på en gång :) |
 |
|
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 12:48:48
|
Obi: jag är inte heller teknisk. det står i manualen, men du kan säkert be om det i butiken (kolla att det är den senaste versionen av manualen den tidiga innehöll tryckfel eller ring till golden age som är generalagenter.) skyddskretsarna skall väl skydda mot överbelastning. vr1 hade jag hemma för test från pl audio. resultatet kan du nog läsa i nästa h&m tror jag, jag vet ju aldrig riktigt när mina artiklar skall publiceras. du kan ringa pl audio direkt 040-916658. dom kostar väl 10500. du kan nog köpa dem från ultimate eller vad dom nu heter i vimmerby.
sayonara |
 |
|
|
obi
Member

87 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 16:32:48
|
Tack Per! Ska kontakta Pl audio. |
 |
|
|
obi
Member

87 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 16:34:44
|
| En sak till, du vet inte om dom finns att lyssna på i Stockholmstrakten? :) |
 |
|
|
Per

1218 Posts |
Posted - 2003/05/09 : 16:44:29
|
nej och jag släpade tillbaka dem till redax igår. hade du tagit upp detta förra veckan hade du ju alltid kunnat komma till mig och lyssna. (unico cd står kvar!) sontech är ju alltid ett tips. de är duktiga på att ta in grejer från pl-audio.
sayonara |
 |
|
| |
Topic  |
|