Author |
Topic  |
peder47
Member

587 Posts |
Posted - 2003/05/14 : 14:23:09
|
Xover,intressant artikel och precis som jag och min dåvarande sambo upplevde uppgraderingen till Lingo Power supply.
Vi lyssnade på en skiva,installerade lingon,satte på samma skiva och redan efter ngr sekunder tittade vi på varann och började skratta.
Skillnaden var precis som det beskrivs i testen,och för ngt år sen så kom ju Lingo2,skillnaden mellan lingo1 och lingo2 är större än den första skillnaden som jag beskrev och som återges i din bifogade test .
Och som också testen beskriver,jag har också kört SME 20 och 30, Clearaudio samt Simply Black men alltid återvänt till LP12:an...precis av samma orsaker som testen beskriver.
Peder 
|
Våga vara *openminded* |
 |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2003/05/15 : 09:12:52
|
Den här länken har figurerat förut, men den kan gärna lyftas fram igen, den är faktiskt lite kul...
http://www.meta-gizmo.com/Tri/linndream.html
quote:
"Where does the Linn turntable system, which consists of the turntable, power supply tone arm, cartridge, and phono preamp fit in the grand scheme of existence", asked Nietzche,
And I answered:...."Hey cheese ball if you don’t know where a fine Havana cigar fits in the grand scheme of existence...then you just don’t get what this hunt is all about".
|
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 05:41:01
|
Är inte detta som att diskutera olika cd-spelare, man kan ha hur många åsikter som helst. Slutligen handlar det ju om tycke och smak. Det är klart att det är skillnad på en orginal Lp 12a och en helt uppgraderad, frågan handlar bara om pengar och om man för samma uppgraderingspengar kan få något bättre.  |
Bravo  |
 |
|
jatttelite
Member

520 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 07:22:15
|
Hej bravo. Hade du svårt att sova i natt?  Sista inlägget på exakt 30 trådar, rekord |
 |
|
divander
Member

1905 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 09:51:30
|
Visst handlar det om smak och prioriteringar. |
Oops! I did it again |
 |
|
Bravo
Member

5320 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 01:30:50
|
Gmoorrn jatttelite 
Det stämmer nog, jag har arbetat natt och det här var första natten hemma. Jag gick för att natta min dotter, hon nattade mig, vaknade kl. 2,30 och kunde inte somna om.  Jag är nu på semester, jag skall försöka bli en vanlig människa, jag lovar. 
Roligt att man uppmärksammas.  |
Bravo  |
 |
|
Rydberg
Member

4519 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 01:43:28
|
Svårt att missa bravo  |
I'm not a complete idiot, some parts are missing
|