Två st Seas excel åttor/sida borde fungera alldeles lysande till en kostnad av ca:3000/par. Att det kanske inte är världen bästa element borde uppvägas av pris,tillgänglighet och tillräcklig prestanda.
”Mycket av världens elände är resultatet av i demokratisk ordning fattade beslut.”
Högtalare som låter bra från 30-400 hz kallar inte jag ett subbas element, vill man kunna spela högt i 30Hz regionen så är det ju kört med SEAS Excel men jag har ett par SEAS W22EX-001 8" tillsammans med en SS Revelator med en avdelningsfrekvens på 2100Hz, jag tycker att dom elementen låter grymt bra. Men ska vi prata dB/tryck så har jag ett par Fostex 12or i 400 liters horn som smackar ut det mesta, men jag skulle vilja kompletera dom med ett riktigt subbashorn för att bli riktigt nöjd för jag kan tänka mig att dom börjar vika av redan vid 40Hz :(
Glömde tillägga att mitt favoritElement som jag tyvärr har skjutit på beställningen på är ett Adire Audio Tumult element.
Det är väldigt många på AVSforum.com som gett det elementet grymt bra kredit (jmf den med bl.a med Krells sub) så jag kan tänka mig att den basen är grym.