| Author |
Topic  |
|
poman
Member

902 Posts |
Posted - 2003/05/12 : 17:10:55
|
Jag tror också på att labba med kablar kör också med en Clou krysolit mellan min D20 och A20 funkar bra! |
|
 |
|
|
theboyonthemoon
Member

350 Posts |
Posted - 2003/05/12 : 22:08:23
|
| vad kostar en sån kabel då? |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
 |
|
|
JockeEL84
fd ignatz

122 Posts |
Posted - 2003/05/12 : 23:21:18
|
Jag vet inte exakt, beggad dyker den upp då och då. Det finns nog ett par olika versioner/uppgraderingar och de kostar väl olika, antar jag. För mig kostar den i alla fall alldeles för mycket för att köpa den olyssnad... Var bor du? Jag finns i Stockholm, det kanske går att ses? Har även en billigare Red Jaspis, den kan oxå funka. Har för mig att den kostar ca 1200:- ny, köpte min beg för 750.
För info om nypriser (katalog) och försäljningsställen: http://www.cloucable.se |
 |
|
|
theboyonthemoon
Member

350 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 07:49:24
|
| Jag ska nog se om det inte är så att mina högtalare ska få tjänsteledigt först... |
Det är väldigt kort tid man lever med tanke på hur länge man kommer att vara död... |
 |
|
|
staffann
Member

691 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 11:46:10
|
Jag har bara lyssnat på A20 över en helg hemma hos mig, tillsammans med en Rotel RCD-02 och mina Audiovector M3 super högtalare. Jag kan bara uttala mig om hur kombinationen lät hemma hos mig.
Ljudet var ganska varmt, med en bas som jag kände kunde varit lite snärtigare och slankare. Mellanregistret har en viss färgning, men kändes ganska bra ändå. Diskanten var inte en riktig höjdare, men det kan kanske skyllas på den dåligt inspelade CDn.
Allt ovanstående är detaljer endast, men det avgörande var att jag inte tyckte ljudet släppt riktigt. Musiken blev inte så roligt och engagerande som den kan bli.
Eftersom så många anser att Primare låter bra så vill jag inte dra för långtgående slutsatser om vad som var fel. Kanske var det helt enkelt så att matchningen av komponenter var fel. För mig blev det i alla fall helt rätt när jag istället körde högtalarna med en Vincent SV233 och en Vincent CD-S3 cd. |
Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable. Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system |
 |
|
Topic  |
|