HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rotel RA-02 eller Rotel RA-1060??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/05/13 :  21:38:30  Show Profile Send marens a Private Message
Mikaell, jag tror Roteln spöar Arcam också faktiskt. Bara en sån sak som utgångsimpedansen gör iaf att den faller bort för min del. När jag var i butiken så sa försäljaren att Arcam hade ett väldigt annorlunda ljud jämfört med Roteln, vilket för misstankarna mot just att utgångsipedansen nästan är 100ggr högre.

Om du inte har möjlighet att lyssna är nog Roteln ett säkrare köp.

edit: ordval

Edited by - marens on 2003/05/13 21:39:35
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/05/13 :  21:41:17  Show Profile Send audiogear a Private Message
quote:
Eller när man har förklarat för kompisar att det finns andra märken än pioneer...

Ja, köper du en integrerad Pioneer-förstärkare så får du garanterat en av de sämsta förstärkarna du har hört. Hade själv en sådan för en 10-15 år sedan (hur den kunde hamna i min ägo är en gåta). Den lät så dåligt så jag lämnade in den på lagning eftersom jag var övertygad om att det var fel på den (den hade ju vunnit en test och kunde därmed inte låta så illa tänkte jag ). Det var givetvis inget fel på förstärkaren. Säg det till dina kompisar så kanske dom ändrar uppfattning.

Edit: Mitt inlägg råkade visst tränga sig emellan ditt och marens utbyte.

Edited by - audiogear on 2003/05/13 21:44:16
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/13 :  21:41:23  Show Profile Send Mikaell a Private Message
OK, låter logiskt.
Ska ha den till ett par QRS TELLUS

mvh /Mikaell
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/05/13 :  21:43:20  Show Profile Send Mikaell a Private Message
I deras ÖGON så låter en stor pioneer skitbra, för det sa dom på siba...
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/05/13 :  21:49:49  Show Profile Send audiogear a Private Message
quote:
Mikaell, jag tror Roteln spöar Arcam också faktiskt

Håller med marens. Men så har jag å andra sidan aldrig varit särskilt förtjust i det ljud som Arcam har presterat. De har i mitt tycke alltid visserligen låtit detaljerade och luftiga, men inte sällan lutat för mycket åt det ljusa och blodfattiga hållet. Detta slipper man med Rotels nyare förstärkare.
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/05/13 :  22:01:25  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
De har i mitt tycke alltid visserligen låtit detaljerade och luftiga, men inte sällan lutat för mycket åt det ljusa och blodfattiga hållet. Detta slipper man med Rotels nyare förstärkare.

Kan nog hålla med, jag saknade åtminstone ingen värme i ljudet från RA-02 (som vissa tidningar har klagat lite på i mellanregistret). Arcam har ett "fint" ljud men deras mindre förstärkare funkar bara inte hos mig. Det är ingen riktig "punch" i ljudet. Däremot skulle jag gärna vilja ha en Arcam FMJ-A32.

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

audiogear
Member

329 Posts

Posted - 2003/05/13 :  22:16:43  Show Profile Send audiogear a Private Message
Arcam FMJ-A32 är faktiskt en fin förstärkare, ett rejält lyft från Arcams billigare produkter (som jag avsåg i förra inlägget). Har hört den bl.a. tillsammans med Audiovector M3 Avantgarde och de passade ihop som hand i handske, Oscar Heil (Ole Klifoth)-diskanten blommade verkligen ut. Tyckte t.o.m. att den var något bättre än Musical Fidelity A3, trots att jag även gillar den förstärkaren.

Men nu har vi visst gått ifrån ämnet i den här tråden lite.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000