| Author |
Topic  |
|
marens
Member

3368 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 21:38:30
|
Mikaell, jag tror Roteln spöar Arcam också faktiskt. Bara en sån sak som utgångsimpedansen gör iaf att den faller bort för min del. När jag var i butiken så sa försäljaren att Arcam hade ett väldigt annorlunda ljud jämfört med Roteln, vilket för misstankarna mot just att utgångsipedansen nästan är 100ggr högre.
Om du inte har möjlighet att lyssna är nog Roteln ett säkrare köp.
edit: ordval |
Edited by - marens on 2003/05/13 21:39:35 |
 |
|
|
audiogear
Member

329 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 21:41:17
|
quote: Eller när man har förklarat för kompisar att det finns andra märken än pioneer...
Ja, köper du en integrerad Pioneer-förstärkare så får du garanterat en av de sämsta förstärkarna du har hört. Hade själv en sådan för en 10-15 år sedan (hur den kunde hamna i min ägo är en gåta). Den lät så dåligt så jag lämnade in den på lagning eftersom jag var övertygad om att det var fel på den (den hade ju vunnit en test och kunde därmed inte låta så illa tänkte jag ). Det var givetvis inget fel på förstärkaren. Säg det till dina kompisar så kanske dom ändrar uppfattning. 
Edit: Mitt inlägg råkade visst tränga sig emellan ditt och marens utbyte. |
Edited by - audiogear on 2003/05/13 21:44:16 |
 |
|
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 21:41:23
|
OK, låter logiskt. Ska ha den till ett par QRS TELLUS
mvh /Mikaell |
 |
|
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 21:43:20
|
| I deras ÖGON så låter en stor pioneer skitbra, för det sa dom på siba... |
 |
|
|
audiogear
Member

329 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 21:49:49
|
quote: Mikaell, jag tror Roteln spöar Arcam också faktiskt
Håller med marens. Men så har jag å andra sidan aldrig varit särskilt förtjust i det ljud som Arcam har presterat. De har i mitt tycke alltid visserligen låtit detaljerade och luftiga, men inte sällan lutat för mycket åt det ljusa och blodfattiga hållet. Detta slipper man med Rotels nyare förstärkare. |
 |
|
|
n/a
deleted

552 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 22:01:25
|
quote: De har i mitt tycke alltid visserligen låtit detaljerade och luftiga, men inte sällan lutat för mycket åt det ljusa och blodfattiga hållet. Detta slipper man med Rotels nyare förstärkare.
Kan nog hålla med, jag saknade åtminstone ingen värme i ljudet från RA-02 (som vissa tidningar har klagat lite på i mellanregistret). Arcam har ett "fint" ljud men deras mindre förstärkare funkar bara inte hos mig. Det är ingen riktig "punch" i ljudet. Däremot skulle jag gärna vilja ha en Arcam FMJ-A32. |
Man borde inte sova. |
 |
|
|
audiogear
Member

329 Posts |
Posted - 2003/05/13 : 22:16:43
|
Arcam FMJ-A32 är faktiskt en fin förstärkare, ett rejält lyft från Arcams billigare produkter (som jag avsåg i förra inlägget). Har hört den bl.a. tillsammans med Audiovector M3 Avantgarde och de passade ihop som hand i handske, Oscar Heil (Ole Klifoth)-diskanten blommade verkligen ut. Tyckte t.o.m. att den var något bättre än Musical Fidelity A3, trots att jag även gillar den förstärkaren.
Men nu har vi visst gått ifrån ämnet i den här tråden lite. |
 |
|
Topic  |
|