HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Amphion VS Monitor Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

långhåret
Member

296 Posts

Posted - 2003/05/12 :  16:49:25  Show Profile Send långhåret a Private Message
Någon som har någon uppfattning hur dessa stativare står sig i jämförelse med varandra?

Talar då om:

Amphion ArgonII
Monitor Audio Gold Reference 10

Tänkt att användas tillsammans med:

Arcam CD82T
Myryad MI120

Förslag på "Bättre" eller mer passande högtalare (även golv) i samma prisklass till detta system uppskattas

Musik...
Vad skulle man göra utan det?

Freahl
Member

80 Posts

Posted - 2003/05/12 :  17:45:14  Show Profile Send Freahl a Private Message
Nu kan jag bara svara för MA GR10 som jag tycker är en väldigt bra högtalare. Mkt allround skulle jag säga. Det enda som den är svagare i är i basen. Inte snabbast i världen tyvärr.

Jag har själv planer på att uppgradera till Myryad MI120, hur tycker du den är? Karaktär?

"Mindre är mer"
Go to Top of Page

carlin
Starting Member

38 Posts

Posted - 2003/05/14 :  14:39:30  Show Profile Send carlin a Private Message
Jag har tyvärr inte haft möjlighet att lyssna på dessa tillsammans utan bara var för sig. Jag valde Amphion. Det som avgjorde var hur ljudet släppte från högtalarna och greppet om basen. Jag drev dem med Arcam prylar (delta 110/120 samt alfa CD).

Jag valde även bort Monk men det tror jag mest berodde på att de inte passade med min anläggning...jag skulle prova dem med Myriaden. Monk finns beg på hifimagasinet.com för 12-14' (även ett par Mingus III, nypris 33'- nu 17', om du kan stäcka budgeten en aning...)

andra som gick bort var:
Audiovector M1 super/signatur

Jag kommer leva länge med min Argoner!

//Kalle

“Eventually, all land east of the St. Andreas Fault will slide in to the Atlantic...” Murphy’s law #245
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000