HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bullet Plug...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/05/12 :  20:20:53  Show Profile Send Roq a Private Message
...har diskuterats här tidigare men jag hittar inte så mycket tyckande om dem med sökfunktionen.
Har Supra EFF-ISL och undrar om det kan vara värt att lägga 450 pix på att byta pluggarna på dem?

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2003/05/12 :  22:07:21  Show Profile Send n/a a Private Message
Bullet plug gjorde underverk med mina Van Den Hul D102 kablar. Trodde inte att skillnaden mot originalkontakterna kunde bli så stor men det blev den...

Man borde inte sova.
Go to Top of Page

Nemo
Member

157 Posts

Posted - 2003/05/12 :  22:50:56  Show Profile Send Nemo a Private Message
Jag har ett par VdH D102 med Eichmann bullets och ett par med standardkontakterna. När jag bytte till VdH med bullets (från VdH med standardkontakter) mellan NAD C541i och HK 670, så upplevde jag ökad klarhet och värme i framförallt mellanregistret, men jag har inte provat att skifta fram och tillbaka mellan kablarna (lathet: standardkontakterna är av låsbar typ och Eichmannkontakterna fick jag värma 5--10 min. med hårtork innan jag fick dem över anslutningarna på CDP:n och förstärkaren).

Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/17 :  05:14:11  Show Profile Send Bravo a Private Message
Vilket jag skrivit tidigare, ja de förefaller vara effektiva, i alla fall på den gamutkabel jag provade dem på.

Bravo
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/06/17 :  08:48:55  Show Profile Send ayayay a Private Message
Bullet plug, det är alltid trevligt

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

GoBo
Starting Member

15 Posts

Posted - 2003/06/17 :  12:24:37  Show Profile Send GoBo a Private Message
Jag har också monterat bullet plug på VdH D102 (mellan Accuphase E206 och Pioneer PD S-06), men jag måste säga att jag märkte ingen skillnad alls!

/Göran
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2003/06/17 :  16:11:17  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Hos mig gjorde dom en stor skillnad i den bemärkelsen att ljudbilden genast blev tydligt större, både på bredden och djupet. Också förbättrad timing med bättre attack som följd.
Definitivt värt de futtiga 450 kr som de kostar!

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/06/17 :  16:49:52  Show Profile Send marbrink a Private Message
jag har bullet plugs på min supra eff och det låter bra men jag har dock haft det från början så jag har inte kunnat göra någon jämförelse..
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2003/06/17 :  18:17:29  Show Profile Send MartinH a Private Message
Jag har en Supra EFF hemma och man kanske ska ta och byta kontakter på den..så den låter lite bra för en gångs skull !! För nu är det OK, men inte mycket mer...

Ps.använder Kimber och Harmonic Tech istället och supran får vara till DVDn..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000