...har diskuterats här tidigare men jag hittar inte så mycket tyckande om dem med sökfunktionen. Har Supra EFF-ISL och undrar om det kan vara värt att lägga 450 pix på att byta pluggarna på dem?
Bullet plug gjorde underverk med mina Van Den Hul D102 kablar. Trodde inte att skillnaden mot originalkontakterna kunde bli så stor men det blev den...
Jag har ett par VdH D102 med Eichmann bullets och ett par med standardkontakterna. När jag bytte till VdH med bullets (från VdH med standardkontakter) mellan NAD C541i och HK 670, så upplevde jag ökad klarhet och värme i framförallt mellanregistret, men jag har inte provat att skifta fram och tillbaka mellan kablarna (lathet: standardkontakterna är av låsbar typ och Eichmannkontakterna fick jag värma 5--10 min. med hårtork innan jag fick dem över anslutningarna på CDP:n och förstärkaren).
Hos mig gjorde dom en stor skillnad i den bemärkelsen att ljudbilden genast blev tydligt större, både på bredden och djupet. Också förbättrad timing med bättre attack som följd. Definitivt värt de futtiga 450 kr som de kostar!
Jag har en Supra EFF hemma och man kanske ska ta och byta kontakter på den..så den låter lite bra för en gångs skull !! För nu är det OK, men inte mycket mer...
Ps.använder Kimber och Harmonic Tech istället och supran får vara till DVDn..