vet inte hur jag ska beskriva det men jag försöker, när jag höjer volymen så låter det typ "doh"(kort, stumt ljud) i vänster h-talare varje gång det byts siffra i displayen och det blir högre ju högre volymen blir. Har även en spik på ett ställe när man sänker volymen.
Vad kan man göra? Kan man fixa det själv genom att skärma av volymdelen/displayen eller är det bara att lämna in o byta hela volymfadderullan? Vart i såfall? (Bor i jkpg) O framförallt... vad kan det kosta?
Är det nåt mer ni undrar över eller om nåt är oklart så fråga gärna.
Har också haft ett sådant försteg. Jag fick den där spiken vid en given siffra på volymen men inga ”doh” ljud vad jag hörde. Men jag kanske bara ”missade” dom. Mitt försteg brusade också högst av alla försteg jag har haft hemma så jag skickade tillbaka det. Den där ”spiken” har jag hört är helt ”normalt” för just det där försteget.
Sladd kanske vet lite mer om ev. service m.m. då Bladelius (http://www.bladelius.com/) verka ha service på Perception audio.
Har det börjat nu eller har det varit så sen du köpte det? Testa att jorda höljet mot ett element och se om det blir bättre, min Amplifix kan få konstiga saker för sig när man ändrar volymen ifall den blivit statiskt laddad...
//Johansson
Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Är det speciellt smart att jorda höljet till ett element? Kan ju finnas skillnader i jordpotential och på så sätt få oönskade strömmar som kan skada elektroniken...
Jag menade inte någon konstant jordning utan bara en snabb för att leda ut statisk elektricitet. Sen är det ju inte säkert att Lepras elektronik är ansluten till jordstiftet i vägguttaget...
//Johansson
Sant, ville bara höja ett varningens finger.. Jag menar beror missljudet eller nått annat på jordfel i burk kan det ju bli helt fel. Men visst, att prova med försiktighet är väl ok.....
Johansson: Spiken har varit där sen början men "doh" ljudet kom igår/förrgår och det är bara när man väljer rca ingångar och höjer volymen, inte de balanserade. Mycket märkligt tycker jag.
Väldigt konstigt. Om de tips du fått inte funkar så borde du ringa Bladelius och fråga, iom att han sköter servicen för märket borde han ha stött på problemet förut...
Lycka till!
//Johansson