HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någonting är fel på mina högtalare.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/05/14 :  21:41:12  Show Profile Send matså a Private Message
Jag har alltid fått för mig att billiga högtalare passar bäst till rock. Jag köpte dessa Audio pro Ego 515 i ett letande efter bästa högtalaren i 3tkr klassen hade inte råd med mer då. Dessutom visste jag att Audio pro gör bra högtalare i den prisklassen. Till Rock musik är jag mycket nöjd med dem, men i förgår var det första gången jag lyssnade på klassiskt musik. Det var skivan Highlights Collegium Aureum Meisterwerke der Barockmusik gespielt auf alten instrumenten(Stereoplay).
Mikarna de använde var (som var 2,80 meter från instrumenten) Scoeps-Mirkophonen MK 4 ORTF Anordnung. Framför micken var violinerna(och några andra instrument) på vänster sida och cello och kontra bas på högra sidan. På skivan står det DDD

Jag tyckte det skulle vara kul att lyssna på lite klassiskt.

som smilysarna visar så har ni lite hum hur jag såg ut när musiken kom ut ur högtalarna. Det lät helt fantastiskt, vilken härlig stereo och hifi upplevelse. Så pass billiga högtalare skall inte kunna spela så pass bra(ja ni tycker inte det, men jag är nöjd). Jag gillar rock men det blir nog lite mer klassiskt för skivan är helt underbar med Bach, Vivaldi och min favorit Kanon av Johann Pachelbel.

Så det måste vara något fel på mina högtalare de spelar för bra. Men jag har inget emot det.

Min fotosida på flickr

rolandm
Member

483 Posts

Posted - 2003/05/14 :  21:45:17  Show Profile Send rolandm a Private Message

AudioPro gör fina grejjer i den lägre prisklassen. Jag har haft ett par A4.42 Live och jag upplevde de som neutrala och passande för all typ av musik. Riktigt trevliga faktiskt med en slank och lite torr, men detaljerad, återgivning och en mycket kontrollerad bas. Tyvärr tycks de har lämnat sitt vinnande koncept med nedåtriktad baselement till förmån för en mer placeringskänslig lösning.

Hursomhelst, fortsätt du med dina AudioPro - även fast det är "fel" på dem.

Med vänlig hälsning
Roland

Be the change you want to see in the world
~ Nelson Mandela (m fl)
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/14 :  22:55:42  Show Profile Send divander a Private Message
Morsan köpte ett par Audio Pro Black diamond för några veckor sedan. Riktigt trevliga högtalare med port i botten.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000