Jag säljer mina Nordost Flatline Magic1 högtalarkablar. De är 2 X 3 meter. De är använda så skavanker finns på dem (som på alla s.k. Flatline kablar). Nordostbananer är det på denna singelwire kabel. Priset? Halva nypriset brukar vara rimligt. I detta fall runt 850 pix då? Trevlig kabel som får ge plats åt något ännu luftigare (Till mina Magnepaner).
Till "salu" är även mina Transparent Cables The Link 100. En mycket kompetent kabel för pengarna. Signalkabeln är i RCA utförande, 2X1 meter, med den lilla boxen på kabeln. Denna kabel är den förra modellen med lite "kantigare" box. Tror att dessa kan användas vid uppgradering till ännu bättre Transparent kablar! Jag vill bygga egna kablar så det är uteslutet för mig. Kan tänka mig att byta denna mot 8 st Bullet plugs eller så...
Skavanker som i repor i "teflonbeläggningen" på dessa kablar. När de väl kommit dit går de inte bort. Samt små "veck" som det lätt blir på s.k. flata kablar. Dessa "veck" kan uppkomma t.ex. om man viker dem för tvärt runt stereobänken.
Så dessa kablar är;
1. Begagnade med skavanker. 2. Otroligt neutrala och luftiga. (I mitt tycke och system!) 3. Otroligt prisvärda med tanke på "prestanda". (Subjektivt så det förslår!)
Ett kort och rakt svar på den frågan är; - Nej det har det inte! De låter lika underbart ändå!!!
Nu vet jag att det finns de som vill att kablar Aldrig ska böjas eller flyttas samt att de helst ska sväva fritt på vibrationsupptagande styltor/plattformar. Så risken är väl att jag i min enkla enfald drar igång något religionskrig här...