HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 dvd/cd-spelare mellan 10-20 kkr
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/05/13 :  10:50:34  Show Profile Send niklass a Private Message
jepp jag har börjat gå i uppgraderingstankar igen, jag letar efter en ny sårs till min anläggning.

jag vill ju ha dvd, fast helst utan att missa så mkt av cd-ljudet och enligt mina tankegångar just nu så tror jag att jag borde få ngt som låter tillräckligt bra som cdspelare och även funkar som dvdspelare för ca de pengar i nypris som jag har satt i rubriken, hittar jag sedan ngt beggat för mellan 5-10 som fanns i det prisspannet som nytt så vore ju det toppen....

jag har kikat runt lite granna på lite olika siter om spelare, men det blir ju så tråkigt för man tittar ju bara på de märken som man redan känner till.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2003/05/13 :  10:54:22  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
En bra dvd spelare och en dac kanske?
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/05/13 :  11:03:50  Show Profile Send Pjotre a Private Message
En bra CD/DVD Video/DVD Audio spelare för de pengarna är Rotel 1080.

Den gör inte bort sig på något område!
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/05/13 :  11:11:41  Show Profile Send niklass a Private Message
ja det skulle ju helt klart kunna vara en intressant kombination... :)

får kolla upp det.

/n

Denon 3600 |
Audiovector M3 Signature XTZ A2-300 | AV3C signature | AV-surround till atmos-setup

Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/05/13 :  11:14:28  Show Profile Send niklass a Private Message
ok.... pjotre,
klarar den brända skivor o sånt med eller?
det känns som en rätt så viktig grej i dessa dystra tider då en ny skiva kostar 200 :(

/n

Denon 3600 |

Go to Top of Page

Jakob_S
Member

665 Posts

Posted - 2003/05/13 :  11:51:48  Show Profile Send Jakob_S a Private Message
den där balanserade thulen är kanske bra? men jag vet inte egentligen, har aldrig hört den själv... vet bara att den ligger i det prissegmentet & ska vara "bra med CD's".

//Jakob

Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/05/13 :  11:53:30  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Ursäkta, jag vill inte vara "sån", men....

Varför lägga 10' - 20' på en "sårs" om du tycker det är dyrt med 200:- får en skiva?
Om du tänker köra mycket brända skivor är det kanske ingen idé att uppgradera?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/05/13 :  12:16:13  Show Profile Send svejk a Private Message
Har haft lite funderingar själv men lagt det på hyllan. Väntar till hösten. Det som jag själv skulle satsa på idag. Perputual dac och uppsamplare plus stora nätdelen. Sett begagnad för 12-13. Då kan jag skaffa högtalar och rumskorrigering längre fram. Som drive en Pioner 525 som harmony fick peta i en riktig digitalutgång 3-5 för drive.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2003/05/13 :  12:21:42  Show Profile Send Johansson a Private Message
Thule DVD250B låter finfint för slanten (~16000:-) men är inte någon höjdare som DVD-spelare. Inte så konstigt iofs med tanke på priset, det känns bra att dom prioriterat ljudet. Jag ogillar brända cd av principskäl, men den har klarat de få brända skivor jag spelat i den...

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2003/05/13 :  12:33:16  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Niklass, vet inte om den tar brända skivor... Har aldrig testat det...
Go to Top of Page

Conan
Member

525 Posts

Posted - 2003/05/13 :  12:33:52  Show Profile Send Conan a Private Message
Jag har själv en Arcam DV-88 som levererar både kanonbild och ett bra ljud på CD-skivor. Det var ett herrans strul på de tidiga spelarna (som t.ex. min) men Arcam har ställt upp bra (& utan kostnad) med ny mekanik, MPEG-kort och frisk mjukvara. Som nytt exemplar fritt från barnsjukdomarna kan jag rekommendera den i det prisintervallet. DV-88 Plus kostar dygga 16.000. Den käkar brända skivor både R och RW utan problem och spelar också MP3:or.

Arcam är på G med DVD-Audio nu i sommar så det kan kanske vara värt att vänta ett litet slag med investeringen. Visserligen erbjuds uppgraderingar på alla befintliga DVD-spelare men prismässigt är det nog fördelaktigare att köpa maskinen "färdig" (heter då DV-89).

Militant Ljudrättsaktivist

Edited by - Conan on 2003/05/13 12:35:59
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/05/13 :  12:53:16  Show Profile Send niklass a Private Message
jag har redan relativt mkt skivor (org.) som jag vill fortsätta lyssna på och jag köper fortfarande skivor, bara det att jag köper kanske inte mer än 5 skivor i månaden nu för tiden, jag chansar inte lika mkt längre på skivor.
Det blir att jag bränner rätt så många och då vill jag ju gärna kunna lyssna på de oxå, så ligger det till SZR.

men att bara köpa en ny DAC till min NAD t550 kanske skulle kunna vara ngt, den iden hade jag inte kommit på själv. är det P1-a från goldenage som gäoller då eller?
jag har själv aldrig kollat på dacar tidigare.

edit
Johansson: nej jag gillar inte brända skivor heller, men skivbranschen tvingar mig att bränna skivor. jag kommer aldrig att köpa en kopieringsskyddad skiva, inte ens om det är mitt favvisband. vem vet hur en "sårs" ser ut om tio år??? kommer jag inte alls att kunna spela de skivorna då??? vem vet, inte jag iaf, så jag tänker inte köpa söndertrasat musikmaterial, inte mer söndertrasat än det redan är på cd iaf.
/edit

/n

Denon 3600 |

Edited by - niklass on 2003/05/13 12:56:06
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/05/13 :  12:58:58  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Niklass!

Vilket kvalificerat skitsnack att musikbranchen tvingar dig att använda brända skivor!
Du kan ju alltid låta bli att lyssna på musiken!
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2003/05/13 :  13:04:56  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Danska prylar i all ära, men....., och
om man sedan även lyfter blicken från den päronformade ön därute i Atlanten till en annan lite mera maskformad ö i Stilla Havet så finns det ju även rätt trevlig elektronik från våra Japanska vänner, Typ Panasonic, Technics, Pioneer osv, dussinvara, javisst!, men de i deras sammanhang lite dyrare (7 papp o uppåt), modellerna är faktisk rätt ok!.

mvh
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/05/13 :  13:15:22  Show Profile Send niklass a Private Message
majjen03: jovisst.... ok. jag resignar härifrån nu då och slänger min anläggning i komposten och påbörjar förtvinandet

sopwith: jag åker nog tyvärr på att erkänna att jag har mkt svårt att se med öppna ögon på dessa märken, och jag har tyvärr bestämt mig redan innan, jag vill inte ha in ngt "sånt" i min anläggning. jag är ledsen om jag sårar ngn och säker på att jag missar en del kanske prisvärda produkter men så får det vara.

/n

Denon 3600 |

Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2003/05/13 :  15:05:45  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Det är omöjligt att såra någon som redan hänger......, såklart att man har en massa "förutfattat med sig i bagaget", det har jag åxå, just därför brukar jag rata tex, Engelska prylar.

mvh

Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/05/13 :  19:30:09  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Fortsätter du att köpa skivor niklass så är det ok

5st/mån är nog ganska normalt? (i snitt) tror jag själv ligger där.
Spelar dock mina brända skivor i datorn och i bilen, vill ju inte "smutsa ned" i finrummet

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2003/05/13 :  19:35:48  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Öööö grabbar man får faktiskt kopiera skivor för enskilt bruk mellan nära och kära.

P:S sk kopieringsskydd går att plocka bort .........................

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/13 :  22:38:12  Show Profile Send Ayn a Private Message
om man sedan även lyfter blicken från den päronformade ön därute i Atlanten till en annan lite mera maskformad ö i Stilla Havet så finns det ju även rätt trevlig elektronik från våra Japanska vänner, Typ Panasonic, Technics, Pioneer osv, dussinvara, javisst!

Ja, dussinvara på flera sätt. Livslängden på de märkenas modeller kan räknas mer i antal månader än antal år. Min Pioneer DV-646 var helt ny modell för hösten när jag köpte den i december 2001, nu är den ur produktion sen något drygt halvår tror jag. Det ger ett lite tveksamt andrahandspris milt sagt...

Öööö grabbar man får faktiskt kopiera skivor för enskilt bruk mellan nära och kära. P:S sk kopieringsskydd går att plocka bort .........................

Jojo. Personligen tycker jag det känns bättre att ha en riktig originalskiva med konvolut och allt. Mindre rationellt kanske, men hey, it works for me

Jag skulle titta närmare på Arcams DVD-spelare. Blev imponerad av DV-88:ans CD-ljud när jag var i köpartagen...
...eller kanske en billig vettig DVD som transport (Pioneer DV-454 kanske?) och en vettig DAC till det (Harmony Design DA9 kanske...?)

Jag får hem en DA9 på lån om nån vecka eller två, så jag får återkomma om hur kombon DV-646 + DA9 funkar...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

niklass
Member

508 Posts

Posted - 2003/05/14 :  07:50:47  Show Profile Send niklass a Private Message
jag har lyssnat på Arcams surround stärkare och det ljudet tyckte jag inte om, tyvärr.
men det är nog iofs närmare två år sen så det borde ju ha hänt lite sen dess.

ta bort kopieringsskyddet? hur går det till? har jag missat ngn intressant tråd nu eller?

/n

Denon 3600 |

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/14 :  09:22:30  Show Profile Send Ayn a Private Message
jag har lyssnat på Arcams surround stärkare och det ljudet tyckte jag inte om, tyvärr.
men det är nog iofs närmare två år sen så det borde ju ha hänt lite sen dess.

Jag vet inte hur mycket det har hänt sen dess (det är ju möjligt dock), däremot så har ju alla märken prylar som de är lite bättre på än andra delar av sortimentet. För Arcam tycker jag det är CD/DVD-spelarna som är lite bättre. De förstärkare jag hört tyckte jag inte lät så fasligt kul, men CD/DVD-spelarna är prisvärda prylar som ger ett klart trevligt ljud...så det kan nog vara värt att undersöka iaf

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

danielbas
Member

209 Posts

Posted - 2003/05/14 :  11:29:14  Show Profile Send danielbas a Private Message
Du har troligtvis hört om den tidigare men iallafall: Primare V25. Klarar alla format inkl mp3. Ligger på knappt 13 lapp.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000