HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Det artar sig för S-vall
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/13 :  18:51:34  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Äntligen börjar det finnas rejäl doningar i Sundsvall
Canton Reference 2DC

Tänkte bara säga att jag lyssnat en sväng på dessa pjäser, de står hos AVD i Sundsvall. De var drivna av Maestro förstärkeri och 757i som signalkälla. Vi lyssnade på SACD/DVD-A och vanlig CD.

Jag har inte så stor erfarenhet av denna prisklassen men det var ett fantastiskt djup i basen, samtidigt som den var väldigt fast. De övre registren kändes däremot inte lika övertygande nästan så att det lät lite vasst, iaf inte med CD, med de övriga, SACD och DVD-A lät det mycket bättre och mer naturtroget.

Med denna session färsk i minnet joggade jag hem för att försöka jämföra med mina egna prylar. Det var skönt, föredrar helt klart ljudet hemma alla dagar i veckan, här hemma låter allt silkeslent och skönt, men den basen skulle jag vilja ha hemma med.

Och på torsdag är det dags för classé-demo med 805 Signature på HiFi-klubben. Äntligen händer det saker!!

Nu fattas det bara en riktigt tung vinylsvarv och den här veckan är komplett...

Henrik

Almost cut my hair

pick-me-up
Member

1382 Posts

Posted - 2003/05/14 :  22:43:19  Show Profile Send pick-me-up a Private Message
Låter skönt kentkreitler!

Vinylsvarv av klass kan det däremot vara svårare att hitta … jag känner inte alla fall någon som säljer skivspelare värt namnet här i stan. Fast NAD 533, är väl instegsmodell för en hyfsad TT.
Go to Top of Page

Sondek
Member

378 Posts

Posted - 2003/05/20 :  16:31:37  Show Profile Send Sondek a Private Message
Kanske inte så konstigt att det lät dåligt med en så pass medioker cd-källa som en 757i är! En renodlad cd för 5-6000kr hade förmodligen gjort det bättre! Med andra ord dålig matchning mellan signalkälla och högtalare. Jag tänker inte påstå att Canton högtalarna är bäst på marknaden men nog tror jag att dom kan prestera bättre med lite högre kvalite på elektroniken. Många bra högtalare avslöjar ofta när det är kass elektronik i kedjan innan.

Bättre och bättre dag för dag :-)
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2003/05/20 :  21:04:13  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Jo jag anar att det är där största felet ligger. Källan är ju som sagt otroligt viktig!

Almost cut my hair
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000