HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stidbecks DAC DA9
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/05/20 :  10:27:09  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Är det någon som har denna eller har lyssnat på den, hur bra är den i jämförelse med andra CD-spelare osv ?.

Handla nu! svepningen har inga fickor.

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/05/20 :  10:36:50  Show Profile Send John a Private Message
Har själv en da9, utan fifo (en "jitterknaprare" som kostar ca 2000 spänn) som jag tycker låter alldeles utmärkt. Har dock inte jämfört den med så mycket annat, så jag ska kanske inte skriva upp den för mycket. Köpte dock en moddad Sony xa20es som jag skulle ha istället för min dåvarande Marantz + da9, men det gick på tok. Kopplade in da9:an och sen gick det ju inte att koplla ur den (tillverkningsfel? )
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/20 :  11:00:22  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag har en DA9 med fifo som drivs av ett drivverk från Yamaha. Denna Yamaha (1060) är modifierade hos harmony för 2500:-. Denna kombi utklassar lätt min förra denon cd, som trots allt kostade 15 000:- för cirka två år sedan på hifiklubben.
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/05/20 :  11:30:53  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
swingpjatt,

Kolla här

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/20 :  11:48:49  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag går i väntans tider...för att få hem en DA9 på lån. Enligt herr Stridbeck borde jag få den om någon vecka. Kan återkomma med utlåtanden.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/20 :  11:56:44  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Ayn: Det skulle vara intressant!
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/05/20 :  12:10:01  Show Profile Send John a Private Message
En lite fördel med Harmony är ju också servicen! Fem års garanti är ju inte illa. Sedan tror jag att begreppet "knussel" är helt obekant för Stridbeckaren (som för övrigt är en mkt trevlig en).
/en john som också har en EAR90

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

swingpjatt
Member

338 Posts

Posted - 2003/05/20 :  13:31:09  Show Profile Send swingpjatt a Private Message
Jag ser fram emot nya recensioner, vore kul om ni kunde jämföra mot någon spelare typ Quad cdp 99, carin fog, cd-fix osv,(själv bor jag ju så till att även om jag lånar hem en så finns det inget att jämföra med) det skulle då vara ett hyfsat riktmärke för vilken nivå den är på isåfall.

Handla nu! svepningen har inga fickor.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/20 :  14:14:41  Show Profile Send Ayn a Private Message
swingpjatt, det verkar som vi är nyfikna på produkter inom samma sortiment - alla de spelarna du nämnde är jag också nyfiken på, så jag tänkte försöka kolla upp dem de närmaste månaderna också. Fortsättning följer...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2003/05/20 :  14:35:52  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Jag har en DA9:a (med fifo) som jag är grymt nöjd med. Fungerar perfekt och låter mycket bra. Skönt med både balanserad utgång och RCA-dito, ifall man uppgraderar i framtiden.

Kan inte annat än att rekommendera!

Ino Audio for life
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2003/05/20 :  14:56:30  Show Profile Send John a Private Message
DasKapital: jo, skönt med bal och rca - men inte bara för att uppgradera! Jag kör båda samtidigt, balanserat till hörlursstärken och rca till förstärkaren. Rätt najs. Fast jag har ingen aning om det skulle kunna vara negativt, att de kan störa varandra på nåt sätt (ja, ja, jag är samhällsvetare och har ingen aaaaning)
/en john

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/05/20 :  18:59:33  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Jag har för mig att man inte bör belasta båda utgångarna med kablar, det skulle bli sämre ljud då. Du kan ju testa med att ta bort ena och se om det blir bättre
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000