HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Electrocompaniet....
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/08/07 :  19:48:20  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Har någon erfarenhet av detta märke? Det är ju ändå skandinaviskt och har ett rätt gott rykte, så man kunde ju vänta sig att det skulle finnas ett flertal ägare....

Främst intresserad av deras tyngre slutsteg, AW180 och AW250....

Tacksam för alla kommentarer. Om någon kan jämföra EC med t.ex. Audionet eller Advantage, desto bättre..

Mvh. RKL

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/08/08 :  08:17:27  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
quote:

Har någon erfarenhet av detta märke? Det är ju ändå skandinaviskt och har ett rätt gott rykte, så man kunde ju vänta sig att det skulle finnas ett flertal ägare....

Främst intresserad av deras tyngre slutsteg, AW180 och AW250....

Tacksam för alla kommentarer. Om någon kan jämföra EC med t.ex. Audionet eller Advantage, desto bättre..

Mvh. RKL

Jag har lyssnat lite till AW250, skall tilläggas att jag bara har lyssnat externt, alltså inte i min egen anläggning.

Jag upplevde AW250 som varmt klingande och med en något ostadig bas som hade lite svårt för att hålla i sär på basgången. Lär säkert tilltala en del då den är "förlåtande" i sitt spelsätt. Du vet var du har mig ungefär ljudmässigt, och har jag tolkat dig rätt så tror jag inte att du gillar de här slutstegen

Mvh
Audionet

Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/08/08 :  16:55:31  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
quote:
Du vet var du har mig ungefär ljudmässigt, och har jag tolkat dig rätt så tror jag inte att du gillar de här slutstegen

Jepp, jag tror att du har tolkat rätt, men man måste ju försöka vidga sina vyer....

Månne det inte blir Audionet trots allt, skulle bara ha varit intressant att testa dem mot t.ex. AW180. Å andra sidan har jag hört tidigare att Electrocompaniets slutsteg är lite varma i ljudet, så kanske det inte är bästa testalternativet för mig....

Men man vet aldrig........

Mvh. RKL

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/08 :  17:05:52  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo RKL, har du lyssnat nåt på Moon, jag har ett slutsteg som heter w-3 hemma nu och det låter så rätt......

Go to Top of Page

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2002/08/08 :  17:33:10  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Har Moon nånting med Sim Audio att göra?

Aldrig varken sett eller hört deras produkter, men skulle vara mycket intresserad av att höra mera om dina erfarenheter med dem...

Mvh. RKL

Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/08 :  18:31:42  Show Profile Send krelle a Private Message
Hej igen RKL, jag har ju haft ett antal slutsteg på test, bla Advantage s-150, parasound 3500, copland och några till. Dessa har varit bra men skall man ta Adv. så tyckte jag att den lät för steril, nästan tråkig(lite överdrivet). Dessa förstärkare som jag provat innan sim audio Moon har enligt mitt tycke med mina grejer inte motiverat ett byte. Nu skall man betänka att den här förstärkaren kostar ca 10 tkr mer än de tidigare jag provat men ändå allt som jag tidigare tyckte jag hade problem med har rättats till. Det allra första jag la märke till var basen, otrolig kontroll och tight precis som jag vill ha det.Den har kontroll på allt och specad till 120w i 8 ohm verkar inte så kraftigt men den mattas inte när jag kör riktigt hårt.En grej till den blir bara ljummen när man kör hårt... Jag är sugen på att köpa denna mycket vackra tingest i silver, det blir nog så! mvh Krelle

Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:01:09  Show Profile Send markku a Private Message
RKL,

Du kan läsa online, vad Hi-Fi+ (Roy Gregory) skrev om SimAudio Moon:

P5 Pre-Amp and W5 Stereo Power-Amp

mvh
Markku

< "Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world." - Albert Einstein >
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:20:09  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag har ett AW250R slutsteg & EC4,5 försteg och är mycket mycket nöjd. Håller de flesta högtalare i ett järngrepp och en härlig luftighet som jag uppskattar. Min referensmusik är Pink Floyd och vill ha bergfast bas och ändå uppleva mikrodetaljer och 3D känsla. Det får jag med denna kombin. Jag njuter iallafall :)

Dan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000