HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Isolationstips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/08/08 :  19:41:15  Show Profile Send marbrink a Private Message
Är ny här på forumet men skulle bara vilja rekommendera hockeypuckar som isolation under cd-spelare med mera. Jag har det under min hd740 och det fungerar strålande. Det är billigt också. Om inte färgen på puckarna är snygg är det bara och spreja dem i en färg man gillar.

Tack o hej!

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/08 :  19:47:18  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Tror du verkligen att jag är så PUCKO att jag går på det???!

Hur tycker du att det blir bättre? Ärligt alltså, detta är inte ironiskt menat.

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/08/08 :  19:48:09  Show Profile Send Timbre a Private Message

Färgar man dom inte, blir det förvillande likt Black Diamond Racing...

Ingenting är så bra att det inte kan bli bättre.
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/08/08 :  19:53:44  Show Profile Send n/a a Private Message
En puck är ju resonansdöd som bara den... Kanske fungerar... Men jag håller mig till Solid Tech fötterna.

<<Quad-klubben - Vi har rätt, Ni har fel!>>
...Mohaa [U.P] Herr Engel..
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  19:56:50  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Haha , Jag måste faktiskt i samband med detta motvilligt erkänna att jag använder hockeypuckar under mina högtalare . Mest p.g.a av att skydda golvet men även p.g.a att jag inte hittat några lämplig dämpfötter eller spikes till dem. Högtalarna väger runt 200 kg / st så om någon har något bra förslag så mottages det tacksamt ...

P.S.
Är det någon skillnad mellan en godkänd matchpuck eller en vanligt puck
D.S.

Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2002/08/08 :  20:22:26  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag använder faktiskt juniorpuckar som är lite lättare men tror inte det är bättre..tror faktiskt att puckar skulle fungera ypperligt som spike underlägg...

Tack för mig

Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/08 :  20:23:01  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
SD-foten. www.sonicdesign.se

John

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  20:24:12  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

Jag använder faktiskt juniorpuckar som är lite lättare men tror inte det är bättre..tror faktiskt att puckar skulle fungera ypperligt som spike underlägg...

Ja, det kanske du har rätt i ...

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  20:37:33  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
Hej John,

Jag har faktiskt tittat på SD-foten (http://www.sonicdesign.se) och då speciellt på Audiophile Feet. Problemet är att jag måste väga högtalarna och det är inte så lätt eftersom de väger en hel del. Borde dock gå bra att väga högtalarna så som Sonic Design föreskriver (http://www.sonicdesign.se/weight.html) om man är några personer. Högtalarna står som sagt där de står och rubbas inte så lätt

SD-foten tror jag annars är ett ganska bra alternativ ... ...

Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:07:41  Show Profile Send mag a Private Message
anväd 4st vågar och lägg ihop vikte bara det borde vara lättast (förutom att du inte bara måste be polarna att komma att hjälpa diga att lyfta utan dessutom be dom ta med sig varsin våg).

edit: Supersoundcare spikes skulle kanske också funka då dom inte repar golven.

//Magnus

Edited by - mag on 2002/08/08 21:09:3
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:36:02  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:

Hej John,

Jag har faktiskt tittat på SD-foten (http://www.sonicdesign.se) och då speciellt på Audiophile Feet. Problemet är att jag måste väga högtalarna och det är inte så lätt eftersom de väger en hel del. Borde dock gå bra att väga högtalarna så som Sonic Design föreskriver (http://www.sonicdesign.se/weight.html) om man är några personer. Högtalarna står som sagt där de står och rubbas inte så lätt

SD-foten tror jag annars är ett ganska bra alternativ ... ...

Det blir ju några moment extra. Polarna behövs nog. SD-foten är suverän. Använder dom själv på jobbet under bland annat 270 liters lådor. Dessutom har vi ett extra innertak som ligger på innerväggar som i sin tur står på SD-fötter. Den konstruktionen är tung. Där räcker det inte med några polare utan vikten fick beräknas under konstuktionsstadiet och sedan byggdes det hela upp på dessa fötter.

Polarna måste komma två gånger eftersom fötterna ska under när du får dom. Men det är det värt vad nu än polarna behöver för mutor.

John

Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2002/08/08 :  21:50:42  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message
quote:

(förutom att du inte bara måste be polarna att komma att hjälpa diga att lyfta utan dessutom be dom ta med sig varsin våg).

quote:

Det blir ju några moment extra. Polarna behövs nog. SD-foten är suverän. Använder dom själv på jobbet under bland annat 270 liters lådor. Dessutom har vi ett extra innertak som ligger på innerväggar som i sin tur står på SD-fötter. Den konstruktionen är tung. Där räcker det inte med några polare utan vikten fick beräknas under konstuktionsstadiet och sedan byggdes det hela upp på dessa fötter.

Polarna måste komma två gånger eftersom fötterna ska under när du får dom. Men det är det värt vad nu än polarna behöver för mutor.

John,

Tack för tipset Polarna dyker nog gärna upp om man lockar med iskall öl och god musik

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.54 sekunder. Snitz Forums 2000