HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradering av Advantage S1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

skärlock
Starting Member

49 Posts

Posted - 2003/05/15 :  19:22:51  Show Profile Send skärlock a Private Message
Undrar lite om de uppgraderingar som finns och kommer att komma till Advantage S1.

- Vilka in- och utgångar har förstegskortet? Vad kostar det och vilka finesser har det?
- När kommer DVD-audio/SACD-kortet? Kommer det även att innehålla bilddel för DVD-video? Kommer den i så fall ge progressive PAL och NTSC? Kommer man att kunna avända S1:an som 5.1-försteg med denna uppgradering? Kommer det att finnas balanserade utgångar för alla kanaler?
- När kommer rumskorrigeringskortet och vad kommer det att kosta?

Hoppas någon kan svara på dessa frågor!

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/05/15 :  19:49:47  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Skärlock har PM

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2003/05/15 :  20:31:24  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Varför ett pm? Jag menar
om infon är offentligt så
utgår jag kallt ifrån att många
andra här är intresserade. Jag själv
med, om så bara för teknikvärdet och
fluktvärdet, har inte råd med en S1a just
nu.
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2003/05/15 :  21:28:17  Show Profile Send goldfish a Private Message
kära herr sladd

Om du inte vill skriva ner det här så MÅSTE du även PM´a mig.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/05/15 :  21:56:32  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Hoppsan!

Kom visst i fel ordning det där...

S1:an kommer i standardutförande att kunna hantera alla format, dvs CD, SACD, DVD-A samt DVD-bild. Hur det hänger ihop med 5.1 har jag ingen info om ännu. Vad progressiv scan och Pal är har jag möjligtvis en vag aning om men det är inget jag tänker gissa om innan jag läst på...

Analogkortet kostar ca 8000:- och har 3 RCA samt 1 XLR

Rumskorrigering kommer att sjösättas efter de närmaste projekten: Nya Advantage Receivern för runt 20000:-, Multi S1:an, uppgraderingskorten till de med en S1:a som vill uppdatera sina spelare.... sedan är det nog läge för korrigering. I höst är min gissning. Som tidigast.... Pris är ej satt men det blir billigt. Eller skall vi säga prisvärt för säkerhets skull.

mvh

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2003/05/15 :  22:02:33  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Mumma, man blir ju väldigt sugen på att uppgradera sin S1a.
Ställer mig genast i kö!

Say's who!?
Go to Top of Page

Jorma
Member

3316 Posts

Posted - 2003/05/15 :  23:47:14  Show Profile  Visit Jorma's Homepage Send Jorma a Private Message
Sladd:
S1:an kommer i standardutförande att kunna hantera alla format

Alla format? Hoppas att vi slipper MP3formatet

Driver företaget Jorma Design AB i Göteborg.
http://www.jormadesign.com/
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/05/16 :  08:07:11  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Det kommer att bli en adapter på sidan med olika knappar på. Förutom bilderna på ko, gris, lamm och hund så kommer det att bli ett gäng märkta med "pop", "rock", "klassiskt" och "visa".....

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

skärlock
Starting Member

49 Posts

Posted - 2003/05/16 :  08:43:29  Show Profile Send skärlock a Private Message
Verkar ju rackarns bra finesser hörrö!

Kommer en uppgraderad S1:a ha samma funktioner och ljudkvalitet som den "nya" S1?
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/05/16 :  08:58:54  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
"...Nya Advantage Receivern för runt 20000:-, ..."

Finns det mer info om denna?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/05/16 :  12:54:42  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Hoppsan igen, "Receiver" skall ju vara "integrerad" förstås.

Mer info kommer när vi närmar oss datum för lansering. Den är framtagen för att klå allt i sin prisklas. Ganska oblygt....

En uppgraderad S1 kommer att ha samma prestanda som en ny S1. Några finesser kan möjligtvis skilja. Den mest efterlängtade skillnaden mot generation 1 blir enligt mitt tycke att utgångskortet nu får minst lika bra drivförmåga som ett vanligt försteg. En del tyckte det blev bättre ljud och dynamik med ett försteg inkopplat förut. Nu försvinner den skillnaden också.

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2003/05/16 :  16:04:17  Show Profile Send Terminator a Private Message
Jag skulle vilja höra den tillverkaren som säger sig ta fram produkter som inte ska vara bäst i sin prisklass
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/05/16 :  18:05:47  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Okey då, den skall vara bättre än allt upp till 50 000:-

Om det inte importerat långt bort ifrån av fel generalagent, då säger vi 70 000:-

,

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/05/16 :  22:30:03  Show Profile Send ekman a Private Message
finns den med blindtestknapp också? =)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000